Citat:
Ursprungligen postat av
Bassplay
Det där med att det inte ens är beroendeframkallande är bara något jag hört från folk som knappt rökt , speciellt från folk som inte rökt en längre period ( flera år )
Du vet inte vad du snackar om grabben.
När thc gått ur kroppen kommer du må skit , men visst är det lätt att sitta där med lagrena påfyllda och tro att man kan sluta när som helst. Bara man vill
Klart det är beroendeframkallande för den som lider av en beroendesjukdom, då kan vad som helst "bli" drogen att fylla tomrummet i en med. Gräs är inget undantag, även om "AT" på gräs är totalt överkomligt. I synnerhet om man har gått av tyngre droger innan, och vet hur fucked ens hjärna kan vara.
Jag brukar må dåligt i en vecka efter att jag slutar röka. Det är mest sömnen som är dålig, och att jag får ångest dygnet runt typ. Har aldrig förstått varifrån ångesten kommer dock, vad det är i weedet som påverkar der.
Men iaf, efter dag 7 är man så gott som återställd.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bamsesfriluftsliv
Klart man får ångest när hjärnan får panik utan THC, men om du försöker måla upp det som någon domedags-AT så skrattar alla vi som genomlidit riktig avtändning från seriösa droger (nej, det är ingen merit, och ingen tävling).
Ta 1 mg alprazolam eller 1 mg klonazepam eller 10 mg diazepam om dagen i en vecka så kommer er "cannabis-AT" att vara obefintlig, och nej, man blir inte bensotorsk på en vecka. Varsågoda. Det är inte svårare än så...
Citerade dig för att hålla med mest, och påminna alla som behöver veta det, att cannabis "at" handlar mest om det psykologiska, vanan man har och aktiviteter man förknippat med att röka. Gör INTE dessa första veckorna helst. Man ska dock se upp med sig efter första eller andra veckan, för dessa blir starka då.
Citat:
Ursprungligen postat av
PappaTribe
Det är en metod som fungerar för många helt klart, då blir det inte lika tvunget.
Ja men precis, man brukar tala om "Bara för idag" konceptet, att det är så man håller sig nykter, en timme och en dag i taget. Och så vips har man ett år!