Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
Idag, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bamsesfriluftsliv
Okej, jag motsätter mig inte studierna. Får rätta mig i ledet och inse att min upplevda högre intelligens är inbillad ......... men det käääänns ju så verkligt!!! Jaja, tur att jag för tillfället har uppehåll, så slipper jag få dåligt samvete! (Tills jag börjar röka igen. Hah!!)

Dåligt samvete behöver man väl inte ha. Bara se nyktert på det. När jag äter chips eller dricker öl är jag fullt medveten om att det är dåligt för mig. Men jag gör det för att det är kul eller gott. Jag låter det inte gå ut över livet heller. Springer aldrig från jobbet för att hinna hem och trycka chips på en vardag. Allt med måtta... och kan man inte det så är det bättre att avstå.
Citera
Idag, 19:52
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappaTribe
Det viktigaste du måste lära dig att leva med är att aldrig kunna ta en joint, inte ens feströka.
Humöret kan svaja och det tar en bra stund innan du hittar ditt rätta jag.
Klarar du hålla upp i ett år så kommer du inte ens tänka på det längre, bra gjort och lycka till, det här fixar du!

Tvärtom är det bättre att tänka "kanske nån gång i framtiden, men INTE idag. IDAG ska jag klara av att vara nykter."

Det är väldigt svårt med beroenden att tänka "aldrig mer", då tappar man motivationen. Det är bättre att tänka "vänta till imorgon, nästa vecka, etc".
Citera
Idag, 19:59
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koktkille
kraftiga abstinens??
du vet inte vad du pratar om eller hur. Cannabis är ju knappt beroende framkallande.
l
Det där med att det inte ens är beroendeframkallande är bara något jag hört från folk som knappt rökt , speciellt från folk som inte rökt en längre period ( flera år )

Du vet inte vad du snackar om grabben.

När thc gått ur kroppen kommer du må skit , men visst är det lätt att sitta där med lagrena påfyllda och tro att man kan sluta när som helst. Bara man vill
Citera
Idag, 20:12
Medlem
Bamsesfriluftslivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Dåligt samvete behöver man väl inte ha. Bara se nyktert på det. När jag äter chips eller dricker öl är jag fullt medveten om att det är dåligt för mig. Men jag gör det för att det är kul eller gott. Jag låter det inte gå ut över livet heller. Springer aldrig från jobbet för att hinna hem och trycka chips på en vardag. Allt med måtta... och kan man inte det så är det bättre att avstå.

Nja, där håller jag inte med. Svenskt "lagom" är ett perfekt recept för ett förutsägbart, tråkigt liv. Vissa strävar efter detta, så till dem säger jag: kör på. Men vi andra kanske gillar lite extremer här och där. Sen vad dessa består av får stå för var och en

Lagom är bara bäst efter man fyllt sådär 45-ish.
Citera
Idag, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Det där med att det inte ens är beroendeframkallande är bara något jag hört från folk som knappt rökt , speciellt från folk som inte rökt en längre period ( flera år )

När thc gått ur kroppen kommer du må skit , men visst är det lätt att sitta där med lagrena påfyllda och tro att man kan sluta när som helst. Bara man vill

Klart man får ångest när hjärnan får panik utan THC, men om du försöker måla upp det som någon domedags-AT så skrattar alla vi som genomlidit riktig avtändning från seriösa droger (nej, det är ingen merit, och ingen tävling).

Ta 1 mg alprazolam eller 1 mg klonazepam eller 10 mg diazepam om dagen i en vecka så kommer er "cannabis-AT" att vara obefintlig, och nej, man blir inte bensotorsk på en vecka. Varsågoda. Det är inte svårare än så...
Citera
Idag, 20:16
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Klart man får ångest när hjärnan får panik utan THC, men om du försöker måla upp det som någon domedags-AT så skrattar alla vi som genomlidit riktig avtändning från seriösa droger (nej, det är ingen merit, och ingen tävling).

Ta 1 mg alprazolam eller 1 mg klonazepam eller 10 mg diazepam om dagen i en vecka så kommer er "cannabis-AT" att vara obefintlig, och nej, man blir inte bensotorsk på en vecka. Varsågoda. Det är inte svårare än så...
Jag har kickat både amfetamin och opiater så jag tror jag vet vad jag pratar om.

Domedags AT att sova dåligt och svettas? Nej knappast. Det får stå för dig.
Citera
Idag, 20:20
Medlem
Citat:
Jag har kickat både amfetamin och opiater så jag tror jag vet vad jag pratar om.

Domedags AT att sova dåligt och svettas? Nej knappast. Det får stå för dig.

Dåså? Då är vi ju överens. Att sluta med cb suger, men det är ingenting jämfört med t.ex. opiater, benso eller GABA ā la pregabalin/alkohol/etc.

Det är samtidigt lättlöst genom att ta andra droger under ca en vecka för att därefter vara någorlunda nära baseline. Visst kan det ta ett par veckor till om du rökt flera gånger dagligen under längre tid, men efter en vecka har det värsta lagt sig.

Skönt att vi kan vara på samma sida. Har också haft problem med tjack och oxy, så vi håller nog med varandra mer än vi tror. Säkert bara ett missförstånd då man sällan kan uttrycka allt man menar i text

P.S: Jag skrev specifikt att det inte är någon domedags-AT, så försök inte sätta ord i mun på mig, pls.
Citera
Idag, 20:30
Medlem
Citat:
Nja, där håller jag inte med. Svenskt "lagom" är ett perfekt recept för ett förutsägbart, tråkigt liv. Vissa strävar efter detta, så till dem säger jag: kör på. Men vi andra kanske gillar lite extremer här och där. Sen vad dessa består av får stå för var och en

Lagom är bara bäst efter man fyllt sådär 45-ish.

Jag hänvisar till svar #10 av användaren "Hovmarskalk". Tycker han förklarade det 100%
Citera
Idag, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Jag hänvisar till svar #10 av användaren "Hovmarskalk". Tycker han förklarade det 100%

Jag håller med till 100% i allt han/hon (och i förlängning du) säger, men med det sagt menar jag att man ändå kan röka gräs. Problemet är när det sker dagligen. Klarar du varannan dag? Då är det lugnt, och ingen större grej (i min måååångåriga erfarenhet, iaf). Så fort man behöver den där nattishen så är man torsk även om man intalar sig annat (och även om konsekvenserna är försumbara).

Mitt råd, efter 15 år med cannabis till och från: håll det till helgen så stannar magin med ruset. Ta tillvara på ruset genom att hänga med vänner eller se på någon fet TV-serie tillsammans med en partner eller något. Detta är iaf mitt framgångsrecept som hållit mig på banan (även om jag har en beroendepersonlighet och ofta halkar dit i dagligt bruk, men följ mina ord, och inte mitt exempel!!! Hehe)

Puss på er alla, och låt inte ert CB-bruk/missbruk stiga er åt huvudet: överlag är det en piss i Mississippi, som jänkarna säger!! Ni hade kunnat ha en nål i armvecket och sugit kuk på Plattan, så allt är relativt.
Citera
Idag, 22:17
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Tvärtom är det bättre att tänka "kanske nån gång i framtiden, men INTE idag. IDAG ska jag klara av att vara nykter."

Det är väldigt svårt med beroenden att tänka "aldrig mer", då tappar man motivationen. Det är bättre att tänka "vänta till imorgon, nästa vecka, etc".

Det är en metod som fungerar för många helt klart, då blir det inte lika tvunget.
Citera
Idag, 22:39
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:

Klart det är beroendeframkallande för den som lider av en beroendesjukdom, då kan vad som helst "bli" drogen att fylla tomrummet i en med. Gräs är inget undantag, även om "AT" på gräs är totalt överkomligt. I synnerhet om man har gått av tyngre droger innan, och vet hur fucked ens hjärna kan vara.

Jag brukar må dåligt i en vecka efter att jag slutar röka. Det är mest sömnen som är dålig, och att jag får ångest dygnet runt typ. Har aldrig förstått varifrån ångesten kommer dock, vad det är i weedet som påverkar der.

Men iaf, efter dag 7 är man så gott som återställd.

Citat:

Citerade dig för att hålla med mest, och påminna alla som behöver veta det, att cannabis "at" handlar mest om det psykologiska, vanan man har och aktiviteter man förknippat med att röka. Gör INTE dessa första veckorna helst. Man ska dock se upp med sig efter första eller andra veckan, för dessa blir starka då.

Citat:
Ursprungligen postat av PappaTribe
Det är en metod som fungerar för många helt klart, då blir det inte lika tvunget.

Ja men precis, man brukar tala om "Bara för idag" konceptet, att det är så man håller sig nykter, en timme och en dag i taget. Och så vips har man ett år!
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in