Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 12:09
Medlem
Osäker på om det är rätt tråd. Men jag testar.

Jag kommer ifrån Eskilstuna. Jag bodde där fram tills jag var 16 år. Efter det har jag varit på en liten "genomresa" i Sverige. Jag har sett varenda vrå känns det som, och träffat alla möjliga sorters människor 🤢

Och när man träffat alla slags olika människor 🤢
Och varit med om helt sinnessjuka saker, så börjar man längta tillbaka hem.

Jag har undvikit Eskilstuna länge, eftersom jag har varit med om helt sinnessjuka saker där också. Men efter allt jag sett och varit med om så känns inte Eskilstuna så farligt längre. Jag har verkligen levt livet där och har otroligt många roliga minnen därifrån.

Så kort och gott så funderar jag mer och mer på att flytta tillbaka dit.

Men min fråga är. Hur är Eskilstuna nu? Att bo där, jobba där, och leva där?

Jag var tex i centrum för nått år sen. Och det var verkligen tomt. Alla butiker var nedstängda i princip och inte en människa var på stan. Helt svart, mörkt och nedstängt. Och jag var där i mitten av veckan också. Ganska tidigt på dagen. Det kändes verkligen deprimerade att se det. Allt liv var i princip borta.

Är det så nu med? Att det är en spökstad typ?
Hur är tuna park? Finns det det butiker där eller är det också nedstängt nu?

Min plan är att jobba lite, fixa lite pengar, ta ett banklån och öppna en restaurang. Finns det nån marknad för det i etuna?

Men hur är Eskilstuna nu? Finns det sköna och roliga människor kvar?

Många frågor kanske men ja .

Tack på förhand!
Citera
Idag, 12:20
Medlem
svensson1970s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paysandoo
Osäker på om det är rätt tråd. Men jag testar.

Jag kommer ifrån Eskilstuna. Jag bodde där fram tills jag var 16 år. Efter det har jag varit på en liten "genomresa" i Sverige. Jag har sett varenda vrå känns det som, och träffat alla möjliga sorters människor 🤢

Och när man träffat alla slags olika människor 🤢
Och varit med om helt sinnessjuka saker, så börjar man längta tillbaka hem.

Jag har undvikit Eskilstuna länge, eftersom jag har varit med om helt sinnessjuka saker där också. Men efter allt jag sett och varit med om så känns inte Eskilstuna så farligt längre. Jag har verkligen levt livet där och har otroligt många roliga minnen därifrån.

Så kort och gott så funderar jag mer och mer på att flytta tillbaka dit.

Men min fråga är. Hur är Eskilstuna nu? Att bo där, jobba där, och leva där?

Jag var tex i centrum för nått år sen. Och det var verkligen tomt. Alla butiker var nedstängda i princip och inte en människa var på stan. Helt svart, mörkt och nedstängt. Och jag var där i mitten av veckan också. Ganska tidigt på dagen. Det kändes verkligen deprimerade att se det. Allt liv var i princip borta.

Är det så nu med? Att det är en spökstad typ?
Hur är tuna park? Finns det det butiker där eller är det också nedstängt nu?

Min plan är att jobba lite, fixa lite pengar, ta ett banklån och öppna en restaurang. Finns det nån marknad för det i etuna?

Men hur är Eskilstuna nu? Finns det sköna och roliga människor kvar?

Många frågor kanske men ja .

Tack på förhand!

DU nämner: sinnessjuka saker i både Eskilstuna och andra orter, berätta lite och lite exempel tack?
Citera
Idag, 13:29
Medlem
Olduvais avatar
Eskilstuna är väl känt för sin veteranbilsklubb och sina kaozblattar? En ganska speciell melánge
Citera
Idag, 15:16
Medlem
Jag kan inte citera dig svensson1970 eller vad du hette. Jag hittade den här mobilen när jag var ute och letade pantburkar så den har legat ute länge och är helt förstörd. Men skitsamma. Jag skriver sähär istället.

Men jag har inte lust att prata om såna där privata saker med dig om att jag ska ge dig exempel. Men jag kan ge dig ett exempel iaf. Eftersom jag är i det nu, och att det är så sjukt och komiskt.

Men jag flyttade till oskarshamn för kanske 8 år sen eftersom jag var på jakt efter jobb, och ordna mitt liv och lösa mina problem och fixa till mitt liv, och leva mitt liv helt enkelt. Men det gick ju inte haha.

Jag gick på socialbidrag när jag flyttade hit, så jag var ju tvungen att gå till socialkontoret. Och jag hade förvaltare då, och nu med. Men jag hade ett annat mähä då. Från Optio AB i Västerås, ett jätte gulligt företag. Googla dom gärna.

Men skit i det. Nu till saken. Jag behövde bli bekväm med min socialhandläggare och den där förvaltaren. Hela historian skulle ta timmar att skriva så jag tar det väldigt kortfattat:

Jag behövde bli kompis, och privat med dom. Det vill jag ju inte. Det skulle nog väl ingen bli? Kompisar med några främmande socialtanter och förvaltartanter?

Jag ignorerade dom. Och alla såna närmanden. Dom blev helt rabiata och kontaktade Kalmars tingsrätt via överförmyndarkontoret i Högsby. Så blev jag omyndihhetsförklarad och sen började ett 4 år långt vidrigt helvete med dom här patienterna. Jag kommer ju aldrig komma tillbaka hit och hälsa på om man säger så haha.

Aja, så jag blev omyndihhetsförklarad och har bott i en tom och möglig lägenhet i 4 år. Och dom här patienterna har kunnat kolla live vad dom ställer till med. Och dom har inte gjort nånting åt alla problem dom ställer till med. Och det är alltså social kontoret i oskarshamn jag snackar om. Och Kalmars tingsrätt och ett Överförmyndarkontor jag snackar om. Dom ska jobba och göra sitt jobb, och inget annat. Och dom har inte jobbat på 4 år haha.

Aja. Det här blev iaf väldigt sinnessjukt och surrealistiskt. Jag vill ju välja sjölv vilka jag ska bästa bekvämlighetskompisar med.

Du får det exemplet. Så ett exempel fick du. Eller iaf 3% av hela historien.
Citera
Idag, 15:21
Medlem
zombie-nations avatar
Centrum är rätt dött. Och ja, det finns väldigt mycket invandrare. Det finns inga finare områden, det finns knark överallt. Svenskar som ska vara lite finare, de knarkar. Flera läkare knarkar vilket är känt. I vissa stadsdelar är det bara invandrare. Finns ingenstans man ser mest svenskar. Det finns flera gäng. Det finns 12-åriga gängmedlemmar. Det är fattigt. Det byggs en giftfabrik som ska släppa ut tonvis av en giftig gas.
Citera
Idag, 17:10
Medlem
HeroicDozes avatar
Berikat
Citera
Idag, 17:40
Medlem
Jag kan inte citera konstigt nog. Men tack för svar zombie-nation.

Det lät väldigt deprimerande. Oreda. Aja jag får se hur jag gör. Det lät inte så mysigt. Men aja tack för svar iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in