Avslöjat ett försök att lura mig har jag gjort, sålde min Skoda utan minsta fel på via annons på Blocket med prutmån på priset, det kom tre stycken som knappt talade Svenska men verkade trevliga, för att göra det kort så skulle bilen provköras och alla tre hoppade in och jag blev handfallen och och stog kvar förvisso med förarens körkort i handen.
När dom kom tillbaka så sa dom att det var problem med topplocket och visade en brun sörja under locket till ventilkåpan, det såg förjävligt geggigt ut, så nu börjades dividerande om renovering och att mitt pris var för högt men det knepet kände jag till, det var senap dom kletat in under locket.
Det slutade med att dom hotade mig med alla deras bröder och fan och hans moster, jag tackade för senapen och bad dom dra åt helvete fort som fan.
Nej inte blivit lurad direkt själv, dom gånger det uppstått fel en tid efter köp så är det jag som har missat att kolla upp bilen korrekt.
Man får inte glömma att som köpare har man undersökningsplikt, så att småfel på äldre bilar kommer dyka upp det får man ta med i beräkningen då det är lotteri att köpa en äldre bil oavsett om det är privat eller via firma, fördelen med firma är om ett dyrare fel uppstår då är det lättare att ställa dom till svars än en privatperson.
Nu tycker jag nog att du är lite naiv som lyssnar på en
Citat:
bilhandlaren lovade snällt att den kommer hålla flera år utan problem.