Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 14:51
Medlem
67arigGubbes avatar
Själv åkte jag på nitlotten för några år sedan, köpte en volvo fin tyckte jag för sin ålder.

Bilhandlaren lovade snällt att den kommer hålla flera år utan problem.

Det tog 6 månader och alla möjliga lampor började lysa och jag försökte kontakta bilhandlaren, som då hade stängt permanent..

Så jävla surt 150tusen i sjön..

Hade idioterna haft öppet så hade de ju blivit beodrade att köpa tillbaka bilen eller åtgärda felen.. men nu kunde ja inget göra få de stängt.

Har ni blivit lurade av privatperson/bilfirma? Vad hände?
Citera
Idag, 16:21
Medlem
Visst har man blivit lurad. Felen brukar uppstå efter några år men känner mig lurad ändå. En gång fick jag punktering och ville reklamera ett par däck men icke.
Citera
Idag, 16:21
Medlem
HBTKuks avatar
Köpte en kärra med motorlampan tenporärt släckt utan att felet var åtgärdat. Precis när jag var framme hemma tändes den. Fel på katalysatorn.

Tog den på en långturné i Östeuropa precis innan körförbudet och becknade skiten till en iranier sen. Han gillade mig så mycket att han tittde förbi med sin fru och dotter lite senare. Han gillade mig och ville presentera dotra.
Citera
Idag, 17:17
Medlem
Lurad eller lurat dig själv?
Stor skillnad.

Men visst som ung&dum har väl även jag trott att min nyköpta skrotbil för 1500kr skulle gå felfritt utan problem i flera år.
Det gjorde de aldrig
Citera
Idag, 17:22
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Jadå, blev lurad på min andra bil i livet, en Volvo. Gubbjäveln som sålde den hade cementspacklat ett läckage under kylaren, som några få mil senare resulterade i haveri.
Citera
Idag, 17:40
Medlem
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Köpte en kärra med motorlampan tenporärt släckt utan att felet var åtgärdat. Precis när jag var framme hemma tändes den. Fel på katalysatorn.

Tog den på en långturné i Östeuropa precis innan körförbudet och becknade skiten till en iranier sen. Han gillade mig så mycket att han tittde förbi med sin fru och dotter lite senare. Han gillade mig och ville presentera dotra.

Hehe vart han glad för att få en bil med körförbud
Citera
Idag, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Själv åkte jag på nitlotten för några år sedan, köpte en volvo fin tyckte jag för sin ålder.

Det tog 6 månader och alla möjliga lampor började lysa och jag försökte kontakta bilhandlaren, som då hade stängt permanent..

Hade idioterna haft öppet så hade de ju blivit beodrade att köpa tillbaka bilen eller åtgärda felen.. men nu kunde ja inget göra få de stängt.

150 i sjön?

Skroten eller gav du bort bilen?
Kanske hade räckt att låta någon med rätt instrument gå över fordonet med en felsökning?
Citera
Idag, 19:56
Medlem
IQ60s avatar
Citat:

Nej. Jag lurade mig själv. Jag ville testa något nytt och hittade ett skitfint exemplar på ”åretrunt däck” från en privatperson som till och med körde hem till mig. Jag hade inte gjort min hemläxa och provkörde inte spec långt. Lite ostadig på vägen vilket jag intalade mig berodde på däcken. Vid första turen där motorn blev varm blev den jävligt varm men det fixades med en ny termostat där bilverkstaden bytte bromsbelägg akut med. Jag är stammis där och fick se beläggen som var totalslut.
Nu minns jag inte modellen då jag förtränger allt som har med Peugeot att göra. Men när jag tre månader efter köpet rullade in på besiktningen med min lilla GTI så upptäckte jag att däcken var helt ok men bakaxeln var helt slut. Jag fick i alla fall sålt hjulen för 5000kr.
Citera
Idag, 20:05
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Hehe vart han glad för att få en bil med körförbud
Det får vi hoppas
Citera
Idag, 20:28
Medlem
fardtjanstens avatar
Avslöjat ett försök att lura mig har jag gjort, sålde min Skoda utan minsta fel på via annons på Blocket med prutmån på priset, det kom tre stycken som knappt talade Svenska men verkade trevliga, för att göra det kort så skulle bilen provköras och alla tre hoppade in och jag blev handfallen och och stog kvar förvisso med förarens körkort i handen.
När dom kom tillbaka så sa dom att det var problem med topplocket och visade en brun sörja under locket till ventilkåpan, det såg förjävligt geggigt ut, så nu börjades dividerande om renovering och att mitt pris var för högt men det knepet kände jag till, det var senap dom kletat in under locket.

Det slutade med att dom hotade mig med alla deras bröder och fan och hans moster, jag tackade för senapen och bad dom dra åt helvete fort som fan.

Nej inte blivit lurad direkt själv, dom gånger det uppstått fel en tid efter köp så är det jag som har missat att kolla upp bilen korrekt.
Man får inte glömma att som köpare har man undersökningsplikt, så att småfel på äldre bilar kommer dyka upp det får man ta med i beräkningen då det är lotteri att köpa en äldre bil oavsett om det är privat eller via firma, fördelen med firma är om ett dyrare fel uppstår då är det lättare att ställa dom till svars än en privatperson.
Nu tycker jag nog att du är lite naiv som lyssnar på en
Citat:
bilhandlaren lovade snällt att den kommer hålla flera år utan problem.
Citera
Idag, 21:58
Medlem
ormbitens avatar
Nope! Nix!
Aldrig blivit lurad trots att jag har köpt hundratals bilar i livet.

Jag tror nog mer på att vissa bilköpare som anser sig ha blivit lurade i själva verket lurat sig själva då dom förlitar sig på säljaren till etthundra procent. 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in