Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 20:17
Medlem
Vad har vi här då? Snyggt gräv av SR (finns massor av underreportage) för en gångs skull.

Hans Unander, med gäddhängshaka större än sina båda axlar inklusive kostymens axelvaddar tillsammans, är förvånad över att han bjudits på bira kl 01 på en terassbar i Visby. Och på Sweden Rock, och på ...
https://sverigesradio.se/artikel/s-t...sjalv-forvanad
Senast redigerad av Evendock Idag kl. 20:19.
Citera
Idag, 20:19
Medlem
HeroicDozes avatar
Skattepengar har gått till värre ändamål, även om detta såklart inte var bra.
Citera
Idag, 20:46
Medlem
Klas-Vegass avatar
Visby antar jag betyder politikerveckan. Jag är råhöger men gissar att det ändå kan gränsa till representation.

Fast orutinerat. När jag varit på sådant kan maten vara riktigt dyr men alla vet att alkohol måste betalas privat. Även öl.
Citera
Idag, 21:26
Medlem
LosPadress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Visby antar jag betyder politikerveckan. Jag är råhöger men gissar att det ändå kan gränsa till representation.

Fast orutinerat. När jag varit på sådant kan maten vara riktigt dyr men alla vet att alkohol måste betalas privat. Även öl.
Om köpet gjordes 01.00 var det nog inte karlns första öl den kvällen utan snarare 4-5:e ölen. Kan ju hända att reptilhjärnan då gått om förståndet och han helt enkelt lät det glida mellan fingrarna.

Hur som är väl det enda rätta att han nu får betala för den ölen som Sälen-Malungs invånare bekostat.
Citera
Idag, 22:20
Medlem
Jag är vänster och vill inte att det slösas med skattepengar.

Men jag tycker sånt här blir väldigt överdrivet. Och lite orättvist om man jämför med privat sektor. När jag har jobbat i privat sektor har jag fått konferensresor, firmafest och julfest varje år där vi blev bjudna på alkohol och mat. I tjänstemannakåren är detta ganska standard om man jobbar i ett framgångsrikt företag som tjänar mycket pengar. Det är en förmån som man nästan räknar med att man ska ha. Och ett av skälen för många att välja privat sektor och rata offentlig sektor som framstår som snål p.g.a. detta.

Det här leder till att de mest kompetenta undviker offentlig sektor. Varför jobba för en snål arbetsgivare om du kan jobba för en generös? Tjänar vi på det i längden? Det ska givetvis inte vara fritt fram att festa obegränsat, men den nolltolerans som råder nu, "en öl är en katastrof, avgå genast!", är ju bara löjlig och förmodligen är det kontraproduktiv för alla med denna strikta snålhet och moralism.
Citera
Idag, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Jag är vänster och vill inte att det slösas med skattepengar.

Men jag tycker sånt här blir väldigt överdrivet. Och lite orättvist om man jämför med privat sektor. När jag har jobbat i privat sektor har jag fått konferensresor, firmafest och julfest varje år där vi blev bjudna på alkohol och mat. I tjänstemannakåren är detta ganska standard om man jobbar i ett framgångsrikt företag som tjänar mycket pengar. Det är en förmån som man nästan räknar med att man ska ha. Och ett av skälen för många att välja privat sektor och rata offentlig sektor som framstår som snål p.g.a. detta.

Det här leder till att de mest kompetenta undviker offentlig sektor. Varför jobba för en snål arbetsgivare om du kan jobba för en generös? Tjänar vi på det i längden? Det ska givetvis inte vara fritt fram att festa obegränsat, men den nolltolerans som råder nu, "en öl är en katastrof, avgå genast!", är ju bara löjlig och förmodligen är det kontraproduktiv för alla med denna strikta snålhet och moralism.
Då är det "privata" pengar som intjänats på en bra "produkt" detta gäller skattepengar som tvingats betalas av medborgarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in