Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-11-28, 10:35
Medlem
Har tagit dagligen i kanske ett år ca 20 g varje dos gör av med ca 2 kg i månaden.

Försökt att trappa ned, kom ner till ca 15g per dos X antal per dag men hade ganska svår abstinens under hela nedtrappningen och gav upp tillslut.

Gjorde ett experiment och tog en oxy 80mg då jag tidigare ätit det, började med halva utan resultat tog andra halvan kände endast lite välmående resten av dagen. Oxy uthämtat i Sverige.

Till saken hör också att jag står på 30 mg diazepam om dagen och har gjort i ca 4 år så kan inte använda benso som ångest lindrande längre då dom knappt hjälper. Har inte diazepam pga ångest utan off label. Vet inte hur jag ska ta mig ur detta!

Funkar loperamid bra mot AT? med tanke på att 80mg OXY endast endast ger ett litet välmående känns det långsökt. Är det någon idé att prova buprenofin?

Vet att jag har satt mig i sitsen själv så inga moralkakor tack!
Citera
2024-11-28, 10:41
Medlem
DieselnDusts avatar
2 kg?! Det lät mycket. Är väldigt glad att jag inte har vågat öppnat påsen jag hittade i skåpet ännu..

Kan tyvärr inte ge dig något tips men vill peppa dig med att you can do it 💪🏻
Citera
2024-11-28, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DieselnDust
2 kg?! Det lät mycket. Är väldigt glad att jag inte har vågat öppnat påsen jag hittade i skåpet ännu..

Kan tyvärr inte ge dig något tips men vill peppa dig med att you can do it 💪🏻

Tack så mycket!
Citera
2024-11-28, 10:58
Medlem
DieselnDusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oxytorsk
Tack så mycket!
Anytime 🤗
Citera
2024-11-28, 13:05
Medlem
KirkLazaruss avatar
Jag har varit beroende av både kratom och buprenorfin och jag tyckte kratom hade svårare abstinenssymptom. Det är en lurig drog, inte alls så mild som många här på forumet utmålar den om man använt stora mängder under lång tid. Beklagar att du hamnat i den här situationen och vet hur svårt det är.

Angående hur du ska lösa det, så vore väl det bästa kanske egentligen vara att lägga in dig på avgiftning. Hur känner du för det? Riskerna med det är ju att du kanske blir av med Stesoliden, men åkomman du får det för kanske är av sådan art att det finns en chans att du får ha kvar den? Säg om det är epelepsi exempelvis. Sen har jag svårt att se att de skulle klippa den direkt när du stått på 30mg/dag. Du skulle ju kunna ringa din närmaste avgiftningsklinik anonymt och berätta om ditt kratom-missbruk och fråga hur en avgiftning skulle gå till där? Det är nog inte omöjligt att du får buprenorfin för att trappa ut och hantera abstinenssymptom den första tiden. Du kan ju ställa frågan i alla fall, det skadar inte.

Ska du hantera det själv så skulle jag nog gå över på en annan drog och sedan trappa ut den drogen. Jag själv tycker kratom är svår att få till en kontrollerad nedtrappning på. Då skulle t ex buprenorfin vara ett alternativ som har lång halveringstid. Annars brukar lyrika och gabapentin lindra många abstinenssymptom. Men att gå från en drog till en annan kommer med sina egna nackdelar och buprenorfin är också extremt svårt att sluta med så jag vet inte om jag med gott samvete kan rekommendera det, inte heller lyrika och gabapentin. Sen vet jag inte vad du har för mål med allt, vill du sluta helt med droger efter det här?

Det är en svår sits alltså, jag hoppas du ber vården om hjälp så du inte utsätter sig för onödiga risker och andra beroenden.
Citera
2024-11-28, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KirkLazarus
Jag har varit beroende av både kratom och buprenorfin och jag tyckte kratom hade svårare abstinenssymptom. Det är en lurig drog, inte alls så mild som många här på forumet utmålar den om man använt stora mängder under lång tid. Beklagar att du hamnat i den här situationen och vet hur svårt det är.

Angående hur du ska lösa det, så vore väl det bästa kanske egentligen vara att lägga in dig på avgiftning. Hur känner du för det? Riskerna med det är ju att du kanske blir av med Stesoliden, men åkomman du får det för kanske är av sådan art att det finns en chans att du får ha kvar den? Säg om det är epelepsi exempelvis. Sen har jag svårt att se att de skulle klippa den direkt när du stått på 30mg/dag. Du skulle ju kunna ringa din närmaste avgiftningsklinik anonymt och berätta om ditt kratom-missbruk och fråga hur en avgiftning skulle gå till där? Det är nog inte omöjligt att du får buprenorfin för att trappa ut och hantera abstinenssymptom den första tiden. Du kan ju ställa frågan i alla fall, det skadar inte.

Ska du hantera det själv så skulle jag nog gå över på en annan drog och sedan trappa ut den drogen. Jag själv tycker kratom är svår att få till en kontrollerad nedtrappning på. Då skulle t ex buprenorfin vara ett alternativ som har lång halveringstid. Annars brukar lyrika och gabapentin lindra många abstinenssymptom. Men att gå från en drog till en annan kommer med sina egna nackdelar och buprenorfin är också extremt svårt att sluta med så jag vet inte om jag med gott samvete kan rekommendera det, inte heller lyrika och gabapentin. Sen vet jag inte vad du har för mål med allt, vill du sluta helt med droger efter det här?

Det är en svår sits alltså, jag hoppas du ber vården om hjälp så du inte utsätter sig för onödiga risker och andra beroenden.

Tack för ditt engagemang, vore det inte för vår eminenta svenska sjukvård med anmälningsplikt till både transportstyrelsen som tar körkortet och socialen som ställer till ett elände skulle jag lägga in mig på psykiatrin omgående, men nej tack.

Har själv varit inne på att skaffa buprenofin och ta smällen med ytterst restriktiv nedtrappning.

Eller göra ett försök med loperamid, har dock aldrig tagit det för mer än det var tänkt för. Så vet inte om det kommer att fungera?

Tanken i framtiden är inga droger, för utom cannabis någon gång ibland.
Citera
2024-11-28, 16:25
Medlem
KirkLazaruss avatar
Citat:
Tack för ditt engagemang, vore det inte för vår eminenta svenska sjukvård med anmälningsplikt till både transportstyrelsen som tar körkortet och socialen som ställer till ett elände skulle jag lägga in mig på psykiatrin omgående, men nej tack.

Har själv varit inne på att skaffa buprenofin och ta smällen med ytterst restriktiv nedtrappning.

Eller göra ett försök med loperamid, har dock aldrig tagit det för mer än det var tänkt för. Så vet inte om det kommer att fungera?

Har full förståelse för att du inte vill blanda in de offentliga hjälpmedel som finns. Har också varit(är) med om att det ibland gör mer skada än nytta tyvärr.

Angående loperamid så fungerar det säkert men jag har för mig att jag läst att det kan ge otäcka problem med hjärtat i högre doser, och det är just högre doser som behövs för att stävja en abstinens. Så även om det är lättillgängligt och billigt så skulle jag nog undvika det av den orsaken. Även hört att loperamid inte heller är särskilt enkelt att kliva av när man väl blivit beroende. Så kolla upp det först i så fall.

Cold turkey är inte ett alternativ? Du skulle ju kunna använda loperamid i de doser som står på förpackningen för att undvika diarré vid ct, det bör ju inte vara någon fara.

Vilka abstinenssymptom känner du att du har mest problem med vid avbrott?
Citera
2024-11-28, 16:32
Medlem
Vad har Kratom hjälpt dig med från början?
Citera
2024-11-28, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KirkLazarus
Cold turkey är inte ett alternativ? Du skulle ju kunna använda loperamid i de doser som står på förpackningen för att undvika diarré vid ct, det bör ju inte vara någon fara.

Vilka abstinenssymptom känner du att du har mest problem med vid avbrott?

Kan väll säga att jag har grov depression fucking ångest från helvetet redan från grunden, så är psykiskt instabil.

Så jag ligger i ett hörn och fysiskt skakar ,magont ,kallsvettig det känns som att jag ska dö för att tala klarspråk!
Citera
2024-11-28, 17:24
Medlem
Sublinguals avatar
Citat:

Kratom är en opioid och loperamid kan dämpa AT för opioider så det bör definitivt hjälpa. En annan lurig sak med Kratom är att det också går på serotoninet vilket gör att du får en kombo av opioid och serotonin abstinens.

Om du har SSRI så kan du dämpa serotonin bristen. Träna och ta mycket multivitaminer annars.
Citera
2024-11-28, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Vad har Kratom hjälpt dig med från början?
Detta är bara tragiskt, som jag skrev i tidigare rökar ja ibland och fick tips av en vän att cannabis ruset skulle vara så mycket intensivare tillsammans med Kratom och det var det, helt magisk faktiskt.

Började röka varje dag under en månad, sen slutade jag röka. Har aldrig haft problem med cannabis, kan vara utan inga problem. Men denna gången blev jag dålig, märkte snabbt att det berodde på kratomet efter att ha läst på om det.

Började helt oansvarigt nyttja något som jag alltså inte kollat upp innan utan bara litade på det som sades. Helt fucked up! Och i dom doserna redan från början.
Citera
2024-11-28, 17:35
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Har tagit dagligen i kanske ett år ca 20 g varje dos gör av med ca 2 kg i månaden.

Försökt att trappa ned, kom ner till ca 15g per dos X antal per dag men hade ganska svår abstinens under hela nedtrappningen och gav upp tillslut.

Gjorde ett experiment och tog en oxy 80mg då jag tidigare ätit det, började med halva utan resultat tog andra halvan kände endast lite välmående resten av dagen. Oxy uthämtat i Sverige.

Till saken hör också att jag står på 30 mg diazepam om dagen och har gjort i ca 4 år så kan inte använda benso som ångest lindrande längre då dom knappt hjälper. Har inte diazepam pga ångest utan off label. Vet inte hur jag ska ta mig ur detta!

Funkar loperamid bra mot AT? med tanke på att 80mg OXY endast endast ger ett litet välmående känns det långsökt. Är det någon idé att prova buprenofin?

Vet att jag har satt mig i sitsen själv så inga moralkakor tack!

Det bästa hade väl varit att ta dig till ett rehab-center? Men det är väl lättare sagt än gjort för det blir att gå igenom ett helvete medan hjärnan återhämtar sig
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in