Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-29, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KirkLazarus
Jaså du har gått på laro tidigare, ska du inte försöka hoppa på det igen för att få lite stabilitet i tillvaron just nu? Så kan du ju gå av buprenorfin sen igen längre fram i lugn och ro om du skulle vilja. Det borde ju inte vara så svårt att komma in om du varit laropatient tidigare tänker jag.

Tankarna finns på laro igen men ganska mycket nackdelar följer med på köpet.
Citera
2024-11-29, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeffreythugga
Fyfan du måste lagt några kakor eller? När jag tog som mest brukade jag använda en stor vattenflaska som jag spädde ut med saft och då tog jag nog 20g åt gången men drack den samtidigt utspritt över flera timmar. Dock hade jag en kort period då jag envisades med att köra i dryckesglas för att få i mig allt snabbt. Hade ingen våg på den tiden men kunde nog köra en 10g i ett dryckesglas och hände flera gånger att jag kaskadspydde, till slut gav jag upp.

Spydde endast första gången, och om jag blir tvungen att byta sort av någon anledning kommer det en spya
Citera
2024-11-29, 19:18
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DieselnDust
2 kg?! Det lät mycket. Är väldigt glad att jag inte har vågat öppnat påsen jag hittade i skåpet ännu..

Kan tyvärr inte ge dig något tips men vill peppa dig med att you can do it 💪🏻

Det krävs starkt engagemang och låg disciplin för att hamna i denna sits. Jag har käkat kratom i några år nu och tagit pauser då och då, men jag har hållt doserna till runt 3g max och aldrig mer än 20g på en dag och när det slutar verka så tar man en paus. Denna gång har jag gått lite för länge dock och märkt av abstinens när jag slutat så jag trappar för tillfället ner lite och det går bra. Det blir snarare värre om jag tar lite för stor dos då "come-down" gör AT:n märkbar.
Att folk ens kan ta så stora doser utan att kräkas inälvorna ur sig är galet för mig.
Nu är jag inte ute efter att nervärdera dig TS, men du har uppenbarligen sämre förutsättningar att ta dig ur detta och du behöver vara klart mer bestämd. Gör en plan att trappa ner 0.5 gram om dagen om inte mindre, ta det inte för brottom och håll dig till planen. Nertrappning funkar och är garanterat det lättaste sättet att avvänja sig droger.

När jag slutade med cigaretter så körde jag liknande och det gick utmärkt. Men ingenting går, om man inte vill.
Citera
2024-11-30, 00:08
Medlem
DieselnDusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Det krävs starkt engagemang och låg disciplin för att hamna i denna sits. Jag har käkat kratom i några år nu och tagit pauser då och då, men jag har hållt doserna till runt 3g max och aldrig mer än 20g på en dag och när det slutar verka så tar man en paus. Denna gång har jag gått lite för länge dock och märkt av abstinens när jag slutat så jag trappar för tillfället ner lite och det går bra. Det blir snarare värre om jag tar lite för stor dos då "come-down" gör AT:n märkbar.
Att folk ens kan ta så stora doser utan att kräkas inälvorna ur sig är galet för mig.
Nu är jag inte ute efter att nervärdera dig TS, men du har uppenbarligen sämre förutsättningar att ta dig ur detta och du behöver vara klart mer bestämd. Gör en plan att trappa ner 0.5 gram om dagen om inte mindre, ta det inte för brottom och håll dig till planen. Nertrappning funkar och är garanterat det lättaste sättet att avvänja sig droger.

När jag slutade med cigaretter så körde jag liknande och det gick utmärkt. Men ingenting går, om man inte vill.
Ja så är det ju. Vill man så kan man. Men det måste vara till 100%.
Citera
2024-11-30, 00:14
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Det krävs starkt engagemang och låg disciplin för att hamna i denna sits.

Nu är jag inte ute efter att nervärdera dig TS, men du har uppenbarligen sämre förutsättningar att ta dig ur detta och du behöver vara klart mer bestämd.

Det handlar inte om personlighet utan att hans kropp är mer kompatibel med kratom. Jag kan inte heller dricka så mycket. Han kan dock fortfarande ha en vilja att sluta. Jag tror på honom, men som du tror jag att man får ta långsamt. Det får ta tid.
Citera
2024-11-30, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Kratom funkar bra för sömnen, ingen mer påverkan än det, för mig då. Lagligt att köpa, olagligt att bruka.

Har du provat att sluta? Från vilken dos/dag och hur länge?
Citera
2024-11-30, 04:55
Medlem
hockexxs avatar
Citat:

Jag skrev fel där ser jag, jag menar 0.5 gram i veckan. 0.5g om dagen är för snävt.
Citera
2024-11-30, 12:32
Medlem
fd-svenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Shit, vilken jävla tur att man inte gick på det tåget då. Har sömnproblem och tänkte Kratom kunde vara en laglig väg när doktorn inte gav piller.

Och pillrena börjar ta slut men doktorn skriver inte ut Z mera... hopplöst. Well, en jag inte behöver testa i alla fallt. Tack och lycka till.

FÖRLÅT alla för OT'n

Har du försökt med 30 på en månad eller 10 per 10 dagar. Jag har 30 efter mycket smörande och är du redan trött så räcker det med en halv.
Citera
2024-11-30, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Det handlar inte om personlighet utan att hans kropp är mer kompatibel med kratom. Jag kan inte heller dricka så mycket. Han kan dock fortfarande ha en vilja att sluta. Jag tror på honom, men som du tror jag att man får ta långsamt. Det får ta tid.

Det sjuka är att jag började ta Kratom för att få ett skönare rus på rökat. Så jävla amatörmässigt att inte läsa på ordentligt innan. Blir bara så less på mig själv!

Oavsett så har jag nu börjat med nedtrappning, har bestämt mig för att börja sänka med 1g i en vecka och se vart det leder.
Citera
2024-12-01, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fd-svensson
FÖRLÅT alla för OT'n

Har du försökt med 30 på en månad eller 10 per 10 dagar. Jag har 30 efter mycket smörande och är du redan trött så räcker det med en halv.

Det kan nog gå. Men det blir ju ett jävla duttande och fixande.... det är blodrtyckssänkande som ger mig extremt dålig sömn. Så egentligen är det en bieffekt. Men huvudproblemet går inte att fixa utan att ta bort blodrtycksmedicinen... trycket är mestadels genetiskt, så vanliga saker (vikt/träning/alkohol/salt stress etc. biter inte).
Citera
2024-12-01, 06:29
Medlem
fd-svenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Det kan nog gå. Men det blir ju ett jävla duttande och fixande.... det är blodrtyckssänkande som ger mig extremt dålig sömn. Så egentligen är det en bieffekt. Men huvudproblemet går inte att fixa utan att ta bort blodrtycksmedicinen... trycket är mestadels genetiskt, så vanliga saker (vikt/träning/alkohol/salt stress etc. biter inte).
Då bör du säga till om det. Du kan helt enkelt inte somna pga blodrtycksmedicinen. Jag sa att jag aldrig (stämmer) kunnat somna och drack alkohol. Alkohol är den stora räddaren här, kanske funkar det med Kratom men jag skulle köra på alkohol.
Citera
2024-12-01, 07:11
Medlem
Citat:
Jag skrev fel där ser jag, jag menar 0.5 gram i veckan. 0.5g om dagen är för snävt.

Om man är uppe i hyfsat höga doser vore det väl bättre att resonera kring procent av helheten? Det är ju stor skillnad på att minska 0.5 gram i veckan om man tar 5 gram om dagen jämfört med 20g+ om dagen.
Senast redigerad av Mino44 2024-12-01 kl. 07:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in