Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Det finns inget "bästa" sätt, hjärtesorg gör ont länge och mycket.
Mitt liv tog en ny och oväntad vändning för ca tre och en halv månad sedan och jag valde att bryta helt med flickvännen den 2 månader sedani.
Står här vad som hände:
(
http://www.flashback.org/showpost.p...&postcount=303)
Det går inte en minut utan att hon upptar en del av mina tankar och jag har fortfarande oerhört svårt att acceptera det som hänt.
Jag vet dock att det inte är någon ide att älta eller bli bitter. Och kommer hon tillbaka så gör hon det, men man måste trots allt leva livet vidare utan att hoppas på sådana saker. Och har man gått vidare då så har man!
Att kröka ned sig hjälper bara tillfälligt eftersom att saknaden och ångesten blir dubbel de nästkommande dagarna. Mitt tips är att begrava dig i jobb, vänner och annat som kan få dig att tänka på annat! Se förfan till att komma hemifrån om det är så att ni bott tillsammans, jag kan fortfarande inte sätta min fot i den våning vi sedan 4 år delar inne i stan utan hyr för tillfället en lägehet på söder, en lägenhet som är befriad från minnen, det hjälper!
Det är riktigt jobbigt när man har ett helt liv tillsammans i form av boende, möbler ekonomi osv!
Jag kämpar fortfarande mot impulsen att ringa henne och höra hur hon mår! Men jag vet också att om jag ger tusan i det så kommer hon att uppleva förlusten som starkare och börja fundera lite på vad hon gjort, och det hjälper!
Glöm inte att det är ett sorgearbete fullt likvärdigt med ett dödsfall som skall bearbetas så det är helt ok att vara trasig en längre tid!
Häng in där!
Jag läste din berättelse och blev fanimej häpen. Snacka om hårt period som ställer krav på ens psyke! Jag vet själv av erfarenhet att det värsta som finns är att vela fram och tillbaka när man håller på att bryta upp, för det sliter som f*n på hälsan. Man måste bestämma sig, helst så fort som möjligt. Det verkade du ha gjort, även om man trots allt går och längtar tillbaka. Att "bestämma sig" är likförbannat en enorm osäkerhet. "Gjorde jag rätt?", "Vad gör hon nu?", "Vill hon fortfarande ha mig?" osv.
Det är jobbigt. Nej, förresten. Det är FÖRBANNAT jobbigt. Det är tyst, och det är vidrigt. Jag gråter varje dag, och det gör väl ni andra, nyligen kärleksskadade också antar jag. Det är en inbillning att säga att man vill gå vidare och hitta på roliga saker, för det enda jag vill göra är att ringa henne och bestämma träff. Ha henne tillbaka, det kan jag inte förneka att jag vill. Mer än allt annat.
Det är ungefär det jag tänker på, hela tiden, förutom när snabba minnesbilder av oss två kommer upp i huvudet. Även om hon är borta nu så ockuperar hon hela mitt liv.
Det som gör ont är inte egentligen att personen i fråga är borta, utan snarare bilden av den personen. Den saga eller dröm, vad man nu vill kalla det, som man hade byggt upp tillsammans. Alla förhoppningar om framtiden. Och sen är det den fysiska närheten, att inte ha hennes kropp här vid min. Att vakna ensam, gå och lägga sig ensam, äta ensam osv. Och tystnaden på detta. Frågan är om det inte är lättare när en person dör. Då vet man i alla fall att det är slut på riktigt.
Nåja, nu ska jag inte snyfta framför er mer! Jag tackar i alla fall för era svar än så länge. Det värmer att se fler som har råkat ut för liknande saker!