Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
Igår, 10:02
Medlem
Grattis, Kina har lyckats med dig ocks.
Citera
Igår, 10:50
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexxanderhamilton
Lter helt vrdelst om du frgar mig. Naturen r en horibel plats full av elnde och missr och helt utan humor.

Fan du behver tvtta din hjrna frn nt skit som fastnat dr. G till en psykolog som kan hjlpa dig med det.

Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka
Fr sinnet och s ja. Men om du vill lra dig saker och hnga med - nej. En kombo kanske r bttre. Eller varfr inte sitta dr i regnet p en stubbe i skogen med TikTok i handen.

Men vad r det fr skit du lr dig p Tiktok som r s viktig d och vad r det du mste "hnga med" i fr trams?

Att anvnda Tiktok nr man ska sitta p en stubbe i naturen i skogen r som att vara inlst p toan p en tysk bordell under happy hour.
Citera
Igår, 10:51
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Jag kan inte sluta skrolla p tiktok. Varje klipp r ngot unikt som man kan lra sig ngot av. Jag orkar inte kolla film, trffa personer, tiktok gr mig glad. Men tiktok tar ver mitt liv och det bygger ingenting. Det r bara bortkastad tid skulle man kunna sga. Som jag vill bli av med. Men det r svrt d det r en port mot nya saker hela tiden. En tillflykt frn ens trkiga vardag. r det vrt att sluta? Kan jag f liknande kickar ngon annanstans ifrn?
Avinstallera genast. Ditt liv kommer bli 100 % rikare utan sociala medier och i synnerhet hjrnfrstraren Tiktok.
Du ska inte ska kickar utan lngsam tillfredstllelse. Kickar gr dig till en junkie.
Citera
Igår, 10:53
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Men vad r det fr skit du lr dig p Tiktok som r s viktig d och vad r det du mste "hnga med" i fr trams?
En skrmmande stor andel av vuxna mnniskor i landet har Tiktok som huvudklla fr nyheter och annan information.
Citera
Igår, 12:50
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Jag kan inte sluta skrolla p tiktok. Varje klipp r ngot unikt som man kan lra sig ngot av. Jag orkar inte kolla film, trffa personer, tiktok gr mig glad. Men tiktok tar ver mitt liv och det bygger ingenting. Det r bara bortkastad tid skulle man kunna sga. Som jag vill bli av med. Men det r svrt d det r en port mot nya saker hela tiden. En tillflykt frn ens trkiga vardag. r det vrt att sluta? Kan jag f liknande kickar ngon annanstans ifrn?

Bara att radera appen.
Citera
Igår, 16:33
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Fan du behver tvtta din hjrna frn nt skit som fastnat dr. G till en psykolog som kan hjlpa dig med det.

Att anvnda Tiktok nr man ska sitta p en stubbe i naturen i skogen r som att vara inlst p toan p en tysk bordell under happy hour.

Trender. Du lter som en gammal gubbe som sitter och tljer. Idag lr du dig mycket genom sociala medier. Samt "hnger med" nr det gller politik och annat skit. Speciellt nr man har barn.
Citera
Igår, 21:04
Medlem
Marsnalls avatar
Citat:
Har testat samma men det gr ibte. Fr abstinensbesvr och laddar ner appen igen bara.

Du skulle allts behva lite sjlvdisciplin. Det r vl generellt den strsta boven i beroendeproblematik. Jag lrde mig en del strategier nr jag slutade snusa fr ett r sedan och hur man kan jobba med positiv frstrkning fr att programmera om hjrnans impulser till dliga vanor. Att varje gng du knner abstinensen, berm dig sjlv om vertyga dig om att det du gr istllet ger dig mer. Att du exempelvis r ute och kkar med ngon, faktiskt lyssnar. Och hur fantastiskt sknt det r vara fri frn att du mste kolla ner i skrmen hela tiden. Va gtt det r nr du r uppmrksam p din omgivning. Lyxen att knna att du helt pltsligt har tid ver innan du brjar jobbet och hur sknt det r att vakna utvilad p morgonen eftersom du inte fastnat i ditt scrollande halva natten.

Det knns lite ljligt och krystat till en brjan, men hjrnan r dummare n du tror, den r formbar och tmligen ltt att vertala om man ger sig fan p det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in