Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-11-28, 23:15
Medlem
alexxanderhamiltons avatar
Jag kan inte sluta skrolla p tiktok. Varje klipp r ngot unikt som man kan lra sig ngot av. Jag orkar inte kolla film, trffa personer, tiktok gr mig glad. Men tiktok tar ver mitt liv och det bygger ingenting. Det r bara bortkastad tid skulle man kunna sga. Som jag vill bli av med. Men det r svrt d det r en port mot nya saker hela tiden. En tillflykt frn ens trkiga vardag. r det vrt att sluta? Kan jag f liknande kickar ngon annanstans ifrn?
Citera
2024-11-28, 23:27
Medlem
BasilTheBat-Lords avatar
Avinstallera skiten. Finns knappt ngot vrt din tid dr jmfrt med det verkliga livet.
Citera
2024-11-28, 23:37
Medlem
kalkryggars avatar
Att sitta i en skogsglnta i regnet och vara helt ensam och bara lyssna p regnet som faller och njuta av naturen slr allt som 1 miljon klipp p TickTok kan ge.

Avinstallera och g ut i verkligheten s har du redan dr skapat ngot som r mer vrdefullt.
Citera
2024-11-28, 23:41
Medlem
TikTok-formatet r ju smst, hur orkar du mer n ngra klipp nr;

Det skall berttas ver klippen, var och varannan klipp brjar med "this guy/when this, blabla" (hll kften och visa bara??)
Sen ska ngon musik spelas ver klippen, korta snuttar som anvnts miljontals, en halv miljard eller mer(!) ggr redan. Lt det vara orginalljud.

Vad r det fr frskallar som laddar upp i formatet av dessa skit-trender.

Sen lggs ofta en jvla textremsa ver orden ocks, med snabba klipp och allt som allt gr det till ett riktigt kasst och nrmast irriterande format...

Samma som tagit sig till YouTube med deras "shorts".

Hoppas trenden dr ut...

"Varje klipp r ngot unikt som man kan lra sig ngot av"

Mste ju vara en rejl verdrift, ven om vissa klipp sklart r kul eller bra, men ge ngra exempel om du vill ..
Citera
Igår, 00:08
Medlem
Fibululans avatar
Jag har ocks blivit beroende TikTok, men tycker det berikar mitt liv.
Men sett att mnga sitter uppe och kollar p olika lives hela ntterna och n vrre engagerar sig nr folk spelar matcher mot varandra och sknker massa gifts som kostar pengar, det r riktiga idioter.
S lnge man kollar klipp p snt man r intresserad av och spanar p snygg tjejer r det ok.
Funkar ven att stta p en trkig live att somna till.
Citera
Igår, 00:19
Medlem
Marsnalls avatar
Jag har sjlv problem med "scrollberoende" ocks. Avinstallerade faktiskt mina sociala medier frn telefonen denna kvll. Jag kan fortfarande kolla dom p datorn fr att ha kolla p viktigare saker som onlinerelationer, inbjudningar och olika event. Men frbjd mig sjlv frn att scrolla p telefonen denna kvll och framt.
Citera
Igår, 00:30
Medlem
Konstnarren5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsnall
Jag har sjlv problem med "scrollberoende" ocks. Avinstallerade faktiskt mina sociala medier frn telefonen denna kvll. Jag kan fortfarande kolla dom p datorn fr att ha kolla p viktigare saker som onlinerelationer, inbjudningar och olika event. Men frbjd mig sjlv frn att scrolla p telefonen denna kvll och framt.
Bra ide!
Citera
Igår, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Att sitta i en skogsglnta i regnet och vara helt ensam och bara lyssna p regnet som faller och njuta av naturen slr allt som 1 miljon klipp p TickTok kan ge.

Avinstallera och g ut i verkligheten s har du redan dr skapat ngot som r mer vrdefullt.
Lter helt vrdelst om du frgar mig. Naturen r en horibel plats full av elnde och missr och helt utan humor.
Citera
Igår, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsnall
Har testat samma men det gr ibte. Fr abstinensbesvr och laddar ner appen igen bara.
Citera
Igår, 02:59
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexxanderhamilton
Jag kan inte sluta skrolla p tiktok. Varje klipp r ngot unikt som man kan lra sig ngot av. Jag orkar inte kolla film, trffa personer, tiktok gr mig glad. Men tiktok tar ver mitt liv och det bygger ingenting. Det r bara bortkastad tid skulle man kunna sga. Som jag vill bli av med. Men det r svrt d det r en port mot nya saker hela tiden. En tillflykt frn ens trkiga vardag. r det vrt att sluta? Kan jag f liknande kickar ngon annanstans ifrn?

Har du testat stlla in Skrmtid i iPhones instllningar? Om inte det fungerar, avinstallera appen. Om inte det fungerar, kp en dumbphone och slj din iPhone.
Citera
Igår, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
Har du testat stlla in Skrmtid i iPhones instllningar? Om inte det fungerar, avinstallera appen. Om inte det fungerar, kp en dumbphone och slj din iPhone.
Har testat allihop och det gjorde inte mig lyckligare - tvrtom. Plus, dumbphonen hade varken sl kort i sig, mudik, bankid, whatsapp eller nt annat s det var icke hllbart. Att stta skrmstopp gr mig bara irriterad och jag vgrar flja. Det som skulle kunna funka r att erstta beroendet med ngot annat - typ lsa en bok eller jogga men det r fr lite dopaminkickar fr att de ska vara hllbart.
Citera
Igår, 09:59
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar

Fr sinnet och s ja. Men om du vill lra dig saker och hnga med - nej. En kombo kanske r bttre. Eller varfr inte sitta dr i regnet p en stubbe i skogen med TikTok i handen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in