Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-11-29, 15:46
Medlem
eternussermos avatar
Alla vet hur korrupta SvFF är, men hur kommer detta att landa i fotbollssverige?

https://www.fotbollskanalen.se/sveri...-saudiarabien/

Den genomkorrupte ordföranden Reinfeldt uttalar sig:

Kring frågan om hur vi ska se på ett land som inte är en demokrati så är min utgångspunkt att vi är 211 fotbollsnationer och att alla får ansöka. Vi har sedan vissa krav kring exempelvis öppenhet och mänskliga fri- och rättigheter. Om de som inte har ett statsskick som vårt säger att de är beredda att efterleva det, så att fotbollen kan fungera, frodas och utvecklas. Då är jag okej med det. Annars har jag i realiteten hamnat i en position där jag kräver VM och EM bara för demokratier. Det är jag inte beredd att stå för.

Saudiarabien är en diktatur där invånarna har begränsad yttrandefrihet och det råder brist på mänskliga rättigheter. Staten har varit och är föremål för omfattande internationell kritik.
Citera
2024-11-29, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Alla vet hur korrupta SvFF är, men hur kommer detta att landa i fotbollssverige?

https://www.fotbollskanalen.se/sveri...-saudiarabien/

Den genomkorrupte ordföranden Reinfeldt uttalar sig:

Kring frågan om hur vi ska se på ett land som inte är en demokrati så är min utgångspunkt att vi är 211 fotbollsnationer och att alla får ansöka. Vi har sedan vissa krav kring exempelvis öppenhet och mänskliga fri- och rättigheter. Om de som inte har ett statsskick som vårt säger att de är beredda att efterleva det, så att fotbollen kan fungera, frodas och utvecklas. Då är jag okej med det. Annars har jag i realiteten hamnat i en position där jag kräver VM och EM bara för demokratier. Det är jag inte beredd att stå för.

Saudiarabien är en diktatur där invånarna har begränsad yttrandefrihet och det råder brist på mänskliga rättigheter. Staten har varit och är föremål för omfattande internationell kritik.
Härligt VM final på Julafton, Reinfeldt som ligger bakom. Fuck den Quislingen.
Citera
2024-11-29, 16:02
Medlem
eternussermos avatar
Byggnads kritiserar
https://via.tt.se/pressmeddelande/37...235581&lang=sv
Citera
2024-11-29, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evertronaldo
Härligt VM final på Julafton, Reinfeldt som ligger bakom. Fuck den Quislingen.
Reinfeldt är en svensk Churchill eller Washington. En hyckleriets apostel.
Citera
2024-11-29, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Reinfeldt är en svensk Churchill eller Washington. En hyckleriets apostel.

Churchill och Washington var storheter, Reinfeldt är bara en narcissistisk pissråtta.
Citera
2024-11-29, 16:22
Medlem
Genelkurmays avatar
Har inte idioterna lärt sig av flopp-turneringen i Qatar?

Men antar att de måste ge Saudiarabien eftersom det är enda landet som budat.
Citera
2024-11-29, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1965
Churchill och Washington var storheter, Reinfeldt är bara en narcissistisk pissråtta.
Han hade rätt om en sak - det sovande folket är dåligt på att läsa och känna igen sark.
Citera
2024-11-29, 16:35
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Har inte idioterna lärt sig av flopp-turneringen i Qatar?

Men antar att de måste ge Saudiarabien eftersom det är enda landet som budat.
Man har ju riggat det genom att ge t.ex Australien kort tid att förbereda. Dessutom fixat så att Asien är enda kontinenten kvar genom att dela upp mästerskapen 26 och 30 mellan Europa, Afrika, Nord och Sydamerika.
Citera
2024-11-29, 16:35
Medlem
Flundran90s avatar
ouff trist, Vinter-Vm då igen förmodar jag? Känns som gulfvärlden är populär bland eliten, medan vanligt folk mestadels känner avsmak.
Citera
2024-11-29, 16:45
Medlem
Germanofils avatar
Personligen såg jag inte en minut av VM i Qatar och spontant känner jag att jag kommer göra likadant när VM går i Saudi. Men vem vet hur världen ser ut om 10 år. Kanske har vi haft kärnvapenkrig och sitter alla dom flyktingar i något arabland och glädjs över detta VM.
Citera
2024-11-29, 16:51
Medlem
Trollet420s avatar
Litar på Reinfeldt han är ändå den som kan mest om fotboll i Sverige nu när svennis är död
Citera
2024-11-29, 16:51
Avstängd
Crabbofixs avatar
innan jag kan svara bu eller bä på den frågan så måste jag veta vilken tid matcherna kommer gå, svensk tid.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in