Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 00:19
Medlem
Onan-erarens avatar
Politik, helst inte.
Religion, absolut inte.
Pengar, jvla diva.
Sex, vill inte hra.

r det s i Sverige att man pratar inte om snt ppet, fr det sticker i gonen p nn annan man SKA ju inte krnka andra. Vad tycker ni? Hr p Flashback kan vi diskutera det mesta. Jag vet inte vart jag ska lgga detta mne s det fick bli hr...
Citera
Idag, 00:24
Medlem
Zaedrewss avatar
Man vet ju oftast gllande politik. Vilka man kan snacka ppet med och vilka icke. Vi har alla sossar i slkten. Religion r ju fr svenskt vidkommande ingen stor grej. Ska inte vara det. Om man har muslimer som vnner s brukar de vara extremt ppna hur mycket de hatar (viss) islam.

Pengar ja. Det r svenskt. Det ordar man inte om. Jantelagen r stark. Sedan sex r nog faktiskt den mest fria.
Citera
Idag, 01:02
Medlem
Religion r det enda som jag inte hller med om, tycker det kan vara vldigt givande att hra hur andra resonerar och ser p vrlden. Metafysiska och existentiella frgor r nd mycket intressant som mne. Man kan stlla frgor som de kanske sjlva inte funderat s mycket p utan att det framstr som aggressivt/fientligt liksom.
Citera
Idag, 01:24
Medlem
fiskmasen99s avatar
Den som inte klarar av att diskutera pengar och politik kommer aldrig kunna bli rik.
Genom att ha som norm att inte tala om det r ett stt fr eliten att hlla pbeln i schack.
Citera
Idag, 01:45
Medlem
Du glmde en sak.
Bertta aldrig var ditt svampstlle r.
Citera
Idag, 02:21
Medlem
Beror vl p vilka man pratar med? Man har ju lrt sig att man ska knna av personer man snackar med fr att se deras reaktion nr man tar upp ngon av dessa mnen. Fr mig r det fritt fram och diskutera allt mellan himmel och jord. Inte fr att jag kanske kommer tycka att det r en rolig konversation alla gnger men det r ju alltid lite intressant att hra folks sikter.

Dessa mnen r vl typ en av de snabbaste stten av f en bild av en persons karaktr.
Citera
Idag, 04:12
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onan-eraren
Politik, helst inte.

De som ofta r bestmda p vilket parti de vill rsta p men inte har en aning om varfr brukar bli irriterade nr man ifrgastter varfr de tycker ngot som gr helt emot det de rstar p.

Brukar enligt erfarenhet vara Sverigedemokrater eller Vnsterpartister i strst utstrckning.

Citat:
Religion, absolut inte.

Brukar enligt erfarenhet vara just religisa (frmst kristna) som inte vill det nr man ifrgastter de idiotiska saker som tillhr religionen.

Det finns ocks vnsterblivna (frmst kvinnor) som ligger till vnster och ska frsvara muslimer (av ngon anledning) som inte vill prata nr man tar upp vad Islam str fr. D blir det normalt stt arga men vill fortfarande inte lra sig eller acceptera vad Islam verkligen str fr.

Citat:
Pengar, jvla diva.

Det hr brjar frsvinna mer och mer.

Det jag sjlv knner som vxte upp i en medelklassfamilj och sen sjlv jobbat ihop en strre pse pengar n vad de flesta har r att nr man gjort just det s r det mnga av de frn den klass man kommer ifrn som anser att man ska "lna" (ge) dem pengar hit dit. Drfr s r jag vldigt tyst om min privatekonomi.

Citat:
Sex, vill inte hra.

Det hr r en annan som r sn. Jag umgs med mnniskor som kan prata om snt. De som har svrt att prata sex och samlevnad fr dra sig undan.
Citera
Idag, 04:48
Medlem
Sex. Det r privat mellan tv personer. Och inte heller om hur killar tillfredsstller sig sjlva, det r helt ointressant och fjortisbeteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in