Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 01:46
Medlem
Onanikrems avatar
Är på väg att köra ett lass grejor till sommarhuset, bla. en låda med kryddburkar.
Vilka kryddor dras råttor och möss till, respektive vilka kryddor skyr de? Kanel och vitlök vet jag de inte gillar men Basilika, Timjan, dill och sånt?
Citera
Idag, 01:48
Medlem
zombie-nations avatar
Aldrig haft problem med örtkryddor. Däremot har de ätit saker jag inte tänkt på, som fruktbitar i te. De hade teaparty när vi inte var där. Och de gnagde upp en läskburk och drack upp läsken. Vi har musskrämmor, de är faktiskt bra.
Citera
Idag, 01:52
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Aldrig haft problem med örtkryddor. Däremot har de ätit saker jag inte tänkt på, som fruktbitar i te. De hade teaparty när vi inte var där. Och de gnagde upp en läskburk och drack upp läsken. Vi har musskrämmor, de är faktiskt bra.
Tack för svar! Har kryddorna i plastlådor med lock, men vet av erfarenhet de snabbt gnager igenom om de känner lukt av något de gillar. Läskburk var ändå lite otippat...
Citera
Idag, 02:20
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Tack för svar! Har kryddorna i plastlådor med lock, men vet av erfarenhet de snabbt gnager igenom om de känner lukt av något de gillar. Läskburk var ändå lite otippat...

Det var en sådan där flimsy burk, men jag lämnade den för att dricka nästa gång, trodde verkligen inte de skulle ta den. De hade inte ätit upp sockerfritt godis fastän det var riktiga saker i också, blev förvånad. De är inte logiska. Fött ungar i min stövel hade en också gjort. Vi har massor av plåtburkar att lägga småmat i som man kanske vill ha där, men ibland glömmer man något. Då äts det direkt. Brukar flyga in någon fågel, fattar inte hur de kommer in, men att mössen skulle äta aset är för mycket begärt tydligen. Sedan tar de sönder saker som de bäddar med.
Citera
Idag, 02:27
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Det var en sådan där flimsy burk, men jag lämnade den för att dricka nästa gång, trodde verkligen inte de skulle ta den. De hade inte ätit upp sockerfritt godis fastän det var riktiga saker i också, blev förvånad. De är inte logiska. Fött ungar i min stövel hade en också gjort. Vi har massor av plåtburkar att lägga småmat i som man kanske vill ha där, men ibland glömmer man något. Då äts det direkt. Brukar flyga in någon fågel, fattar inte hur de kommer in, men att mössen skulle äta aset är för mycket begärt tydligen. Sedan tar de sönder saker som de bäddar med.
Bättre hälften hade lämnat en hårdtvål i koppen på diskbänken. Jag kunde inte fatta varför det var så mycket råttskit där och såg så grisigt ut förrän jag såg tvålkoppen. Skorna och stövlar hänger jag upp under hatthyllan sedan länge.

Var lite orolig över kryddlådan, ställde ned den i bilen i går och det luktar redan "kryddhylla" i bilen fast den är stängd med lock.
Senast redigerad av Onanikrem Idag kl. 02:29.
Citera
Idag, 02:32
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Hade in en förmodad Kaja för en del år sedan, det var fågelskit överallt tom. i taket, och fjädrar och dun. Men fågeln hittade jag aldrig, den hade nog blivit råttmat. Fåglar kommer in via skorstenen, satte nät över efter det.
Citera
Idag, 04:03
Medlem
pn222jws avatar
Mathavre vet jag att skogsmössen gillar - dom bet igenom en aluminiumbehållare en gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in