Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-11-30, 08:51
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Varning: Tjuven vet redan var du gömmer pengarna.Tjuvarna är experter på att hitta dina kontanter i hemmet. Knepen för att skydda dina pengar kan vara förlegade, säger Stöldskyddsföreningen.

“Ska man gömma sina saker i hemmet får man vara riktigt kreativ, så enkelt är det. Det duger inte att ha dem längst in i garderoben, i frysen eller i tvättkorgen. Tjuvarna letar där också”, säger Lina Nilsson till DN.
https://www.dagensps.se/privatekonom...-pengar-hemma/

Var någonstans är smartast att gömma pengar i bostaden? Jag kan tänka mig många ställen där tjuven inte letar. Till exempel i gardinstänger, bakom sparklådan i köket, i schampoflaskor.

Vad säger du?

(Gardinstänger fick jag från mordet på familjen Freund).
Citera
2024-11-30, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson

Var någonstans är smartast att gömma pengar i bostaden? Jag kan tänka mig många ställen där tjuven inte letar. Till exempel i gardinstänger, bakom sparklådan i köket, i schampoflaskor.

Vad säger du?

I madrassen !!!
Citera
2024-11-30, 09:10
Medlem
VoktorDodkas avatar
En gång för länge sedan när jag levde i utkanten av samhället men ändå hade gott om pengar så gömde jag dom bakom foton i fotoalbumet och ovanpå ribborna under resårmadrassen, hittades aldrig av ordningsmakten trots flera genomsök. En annan fördel med dom ställena var att flera år efter jag tagit in på den smala vägen så hittade jag flera tusen i ett fotoalbum som jag missat.
Citera
2024-11-30, 09:14
Medlem
Tranquility Bass avatar
Denna fråga har varit uppe ett antal gånger och svaret är det samma varje gång - på ett ställe där det tar lång tid att hitta sakerna. Ett inbrott tar oftast inte många minuter så alla ställen som tar lång tid att finna är bra.
Citera
2024-11-30, 09:15
Medlem
pn222jws avatar
Några förslag... En "rulle" med femtio hundralappar - med gummisnodd runt - i batterifacket på en nätansluten radio-CD. Nedgrävda - inslagna i små vattentäta plastpåsar i en rostfri metallbox på tomten. Man kan ha en "falsk" liten bunt med några småsedlar och någon hundring liggande innerst inne i en klädlåda - som att det var allt man hade.
Citera
2024-11-30, 09:15
Medlem
Mr.Swedens avatar
Eftersom tjuvarna är högt motiverade och känner till alla tänkbara gömställen är det knappast någon idé att försöka outsmarta dem. När bankerna lade ner sina bankfack installerade vi kassaskåp hemma. Kostar ett par tusingar, väl använda pengar.
Citera
2024-11-30, 09:53
Medlem
Gaspodins avatar
Varning!
Glöm inte att även inbrottstjuvar hänger här på Flashback.
Citera
2024-11-30, 10:10
Medlem
hippilis avatar
Det är klurigt att hitta bra ställe men dom bästa ställen att gömma pengar på är dom ställena det tar tid att få fram dom.

Att gömma i burkar lådor böcker och sånt, då kan man lika gärna lägga dom på bordet
Citera
2024-11-30, 10:11
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson

Vad säger du?

I dammsugarpåsen, se bara till att plocka ur dem innan du byter påse varje gång.
Citera
2024-11-30, 10:13
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Eftersom tjuvarna är högt motiverade och känner till alla tänkbara gömställen är det knappast någon idé att försöka outsmarta dem. När bankerna lade ner sina bankfack installerade vi kassaskåp hemma. Kostar ett par tusingar, väl använda pengar.
Kassaskåp måste man skruva fast eller ha ett jättetungt sådant. Inte alla som vill ha kassaskåp.
Citera
2024-11-30, 10:16
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
I dammsugarpåsen, se bara till att plocka ur dem innan du byter påse varje gång.
Dammsugarpåsen är bra.
Citera
2024-11-30, 10:18
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Kassaskåp är som en måltavla för banditerna. Man ser till att ha ett lagomt tungt skåp som dom kan bära med sig, sen gömmer man pengarna någon annanstans så dom bär iväg ett tomt skåp.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in