Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-12-01, 09:10
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Bara man inte får för sig att städa i sin tidningssamling och därmed råkar slänga dem.
Nej nej, tidningssamlingen ska inte städas. Det överlåter jag på dödsboet. Bara att se till att porrblaskorna är med i testamentet. Arvingarna ska ju ha sitt.

Och så får de en trevlig stund medan de letar upp de gömda sedlarna. En win-win situation i händelse av min död
Citera
2024-12-01, 09:26
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Enda stället som är helt säkert är rumpan.
Där kan du även gömma Walther ppk plus ett extra magasin samt försvarsspray.
Särskilt skickliga kan även gömma pass, powerbank och regnjacka.
Senast redigerad av UppmarksamhetsHora 2024-12-01 kl. 09:34.
Citera
2024-12-01, 09:44
Medlem
kevinhoflands avatar
Hos arbetsförmedlingen.
Citera
2024-12-01, 09:46
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Nej nej, tidningssamlingen ska inte städas. Det överlåter jag på dödsboet. Bara att se till att porrblaskorna är med i testamentet. Arvingarna ska ju ha sitt.

Och så får de en trevlig stund medan de letar upp de gömda sedlarna. En win-win situation i händelse av min död
Om du har Sarah Young i samlingen så utgår jag ifrån att du satt en slant mellan hennes pattar 😀
Citera
2024-12-01, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
I dammsugarpåsen, se bara till att plocka ur dem innan du byter påse varje gång.

Oooopf!! De där är ett riktigt typiskt ställe för mig att gömma pengar eller typ viktiga nycklar etc, men också riktigt typiskt mig att glömma bort och inte minnas det förrens det är försent och det är kastat av misstag ..
men är man inte glömsk av sig så måste jag säga, smart!!!
Citera
2024-12-01, 10:11
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bc007
Oooopf!! De där är ett riktigt typiskt ställe för mig att gömma pengar eller typ viktiga nycklar etc, men också riktigt typiskt mig att glömma bort och inte minnas det förrens det är försent och det är kastat av misstag ..
men är man inte glömsk av sig så måste jag säga, smart!!!

Absolut, det är en fara med gömstället då det är lätt att glömma men är man orolig så ha två dammsugare, en gammal som aldrig används och som då innehåller dyrbarheterna och en ny som du faktiskt använder.
Ingen tjuv kommer ta sig tid att slita ur en påse ur en dammsugare.
Är det polisen som ska söka så är det en helt annan sak och prylarna kommer säkerligen att hittas då de sällan jobbar under tidspress.
Citera
2024-12-01, 11:42
Medlem
feemaxxxs avatar
Skaffa ett billigt kassaskåp, ska vara så pass bra så att man inte kan bryta upp det lätt på plats, som du fyller med lite skrammel. Skruva inte fast det.

Om du får inbrott så kommer /förhoppningsvis/ tjuven att kånka iväg det för att öppna det senare och strunta i att fortsätta söka igenom resten av bohaget.
Citera
2024-12-01, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Eller fyll skåpet proppfullt med dynamit.
En liten ”överraskning”.
Citera
2024-12-01, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuttasLidkrantz
En liten ”överraskning”.

Ja, enda problemet är att det kan bli efterlevande som blir bortsprängda.
En bra plats bör nog vara en sådan plats som anhöriga rimligtvis kommer hitta när dom rensar dödsboet men samtidigt en plats som tjuvar inte bryr sig om.

Alltså tex i paketet med tvättmedel, socker etc för det är väl ett rimligt antagande att någon efterlevande tar tillvara på sånt som dessutom i princip saknar bäst före datum.

Eller att gräva ner i skogen och se till att ha en skattkarta där anhöriga kommer att hitta den.
Citera
2024-12-03, 02:30
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Jag gömmer mina pengar i min tidningssamling. Bara att limma in sedlarna mellan sidorna. Är ju ingen som vill sprätta upp ihopklistrade sidor i en porrtidning.

Haha, galet vidrigt.

Jag väljer ett utrymme bakom en fejkad vägg istället. Ett lite större hus med vinklar och vrår är det en smal sak att fixa ett dolt utrymme. Jag har möjlighet till många sådana i mitt hem. Ser egentligen inte poängen med det i dagens Sverige. Mura in tex tre miljoner i huset och sedan käkar inflationen upp allt eller banken byter sedlar igen så är allt värdelöst. Dessutom om du vill använda de tre miljonerna om 15 år, så kommer alla frågor när du ska börja handla för dem. Var enklare förr. Samma sak om jag köper guld och silver. Sätter någon en pistol mot min hustrus eller mina barns huvud så berättar jag allt. Värdelöst.

Citat:
Ursprungligen postat av RIKSKRIM
Undra hur mycket gömde pengar som av misstag slängts bort genom tiderna

Vet en familj där jag bor som när de köpte huset på 80-talet totalrenoverade och hittade mer pengar i väggarna än de betalat för det.
Citera
2024-12-03, 16:38
Medlem
Plastpåse i kattlådan.
Citera
2024-12-03, 21:55
Medlem
AbstinentKanins avatar
Under kattlådan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera