Flashback bygger pepparkakshus!
Igår, 14:06
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
I den åldern är barn elaka mot varandra rent generellt och dom som mobbar vet oftast inte om själva ens att dom mobbar.

Jag själv blev anklagad i den åldern för att ha mobbat en kille . En kille jag helt enkelt inte ville vara med jag hade andra kompisar . Vi spelade fotboll ofta och så kom då den här killen och ville vara med men vi ville ju inte ha med honom för han passade inte in .

Killens föräldrar ringde mina föräldrar och anklagade mig för att vara en mobbare för att han inte fick vara med oss när vi spelade boll eller gjorde annat.

När jag sen blev mer mogen och vuxen insåg jag ju att det på ett sätt var mobbning . Tänk om jag hade varit den där killen liksom. Men man förstod som sagt inte då att man sårade killen och att han kände sig utanför.. vi var barn.

Nej, det var inte mobbning du ägnade dig åt när du inte ville leka med den där killen som inte passade in. Mobbning hade det varit om du slagit honom, spottat på honom, slängt upp hans mössa i ett träd, skrikit glåpord efter honom eller hetsat andra skitungar att göra sådant mot honom. Det är inte någon mänsklig rättighet att få vara med på alla lekar, men det är en rättighet att slippa bli utsatt för vad som i realiteten är brottsliga handlingar.

Att barn inte vill leka med andra barn är inte mobbning, vad än "pedagogerna" hävdar om att "alla skall vara med". Så fungerar det inte i verkligheten.
Citera
Igår, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svensk-Pedofilen
Den där 13-åringen får skylla sig själv som inte tog till våld mot dem allra värsta mobbarna - vilket hade inneburit att 13-åringen hade fått respekt då ingen hade vågat jävlas med honom utan att riskera konsekvenser.

I Sverige så är det nämligen endast polisen och även barn under 15 (icke-straffmyndiga) som har praktiken våldsmonopol. Man måste lära sina söner i tidig ålder att våld lönar sig alltid i samband med mobbning på skolgården.

Helst så tidigt som möjligt så att man inte får ryktet att vara skolans hackkyckling.

Att kunna slåss och ta till våld i samband med självförsvar är extremt nyttigt för icke-straffmyndiga barn. Man måste stå upp för sig själv så att ingen kommer bli förnedrad.

Du är duktigt naiv här, dessvärre. När jag gjorde så fick jag ett halvt kvarter mot mig. Det slutade först när skolan väl tog tag i saken.

Vad jag gjorde för att bli mobbad? Jag utsattes för svåra övergrepp hemma och var blyg. Gick inte att komma undan någonstans (utöver med de vänner som förstod mig) och svarade jag med våld blev det bara värre. Följden blev att jag aldrig byggde upp en självkänsla. Utvecklade blott försvarsbeteenden, vilka sitter så djupt rotade att de fortfarande påverkar stora delar av mitt liv nu 20-25 år senare.

Bra människor trycker inte ner andra för egen vinning - de stöttar och inspirerar en. Barn behöver förebilder. Lärare, andra elever osv.

Kan än idag ha dåligt samvete för att jag inte i min tur sade ifrån när en klasskamrat drabbades av farsoten.
Senast redigerad av Baast Igår kl. 16:31.
Citera
Igår, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilas
En svag individ som inte sprider sina svaga gener vidare. Svaga människor förtjänar att dö ut.
Kan inte se förlusten?

Skulle du känna lika om det var ditt eget barn som blev mobbat?
Citera
Igår, 22:39
Medlem
TaxenSixtens avatar
Hur dog han?
Citera
Igår, 23:02
Medlem
Finns ju ofta en anledning till att mobbade blir just offer. Självklart känns det bättre att flytta på förövare men det är inte alltid det bästa ur offrens synvinkel. De kan behöva en nystart och hjälp på traven att komma över sitt trauma.

Mer stöd behövs generellt, det är i alla fall klart.
Citera
Igår, 23:48
Medlem
F3ttans avatar
Vad förbannat jävla sorgligt.
Såg bilden på killen, ser precis ut som en go rar pojke.

Måtte dessa mobbare genomlida dåligt samvete resten av sina liv.
Föräldrarna till dessa fähundar borde outas.
De bär skulden indirekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in