Citat:
Ursprungligen postat av
Inkapslad
jag skulle köpa en biljett via Skånetrafikens app, när mitt bankkort ska registreras via google så misslyckas verifieringen och då får jag ett mejl från Google som lyder
Hej!
Ditt Google-betalningskonto har stängts av eftersom vi inte kan verifiera informationen om en eller flera användare i din Google-betalningsprofil. Dina Google-tjänster fortsätter att fungera tillfälligt, men vissa transaktioner kan stängas av.
Om det här inte åtgärdas inom 7 dagar stängs dina Google-tjänster av.
Länken är då till en sida där jag ska ladda upp ett identitetsbevis, förslagsvis ID.
Enl. Skånetrafikens app kan man "- Betala med Swish, kort (Mastercard eller Visa) eller med faktura från Swedbank Pay. Du kan även få kvitto på köpet via e-post."
Jag förstår inte hur Google blir inblandat där?
Så här skriver Google:
Betalningsprofil
Betalningsprofilen innehåller alla betalningsmetoder, kort och konton som du har sparat i Google Pay
När jag tittar på mitt konto där så har jag bara ett kort, vilket är det som jag använt för att köpa nån app från Google Play. Där finns alltså inte dom kort jag har i Google Wallet.
Knepigt detta, skicka ID till Google vill man ju helst inte göra. Men blir ju jobbigt om hela Google-kontot stängs av, inkl. gmail som ju mycket riktigt är en Google-tjänst.
Jag har nog inte mer att komma med här, hoppas någon annan kommer in i tråden och kan reda ut detta.