Flashback bygger pepparkakshus!
  • 5
  • 6
2024-12-02, 10:45
Medlem
Det är lyckade människor som vill visa upp sina lyckade liv.
Sen är det väl ingen förutom grannarna som hinner se mer än en flukt av det.

Det är dock inte bara privata hushåll som fått dille med att visa allt för förbipasserande, även sporthallar och gym verkar ha en förkärlek till detta.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2024-12-02 kl. 10:50.
Citera
2024-12-02, 11:03
Medlem
Skulle inte säga att det är naturligt att stirra in i andras bostäder. Är ungefär ett lika äckligt beteende som att stirra på folk.

Visst man kan se om någon har uppdraget och tänt på bottenvåningen, men man liksom tittar åt annat håll, av respekt. På likndande vis, som man inte stirrar på mänskor, eller behandlar(tittar på) andra som om dom är på en offentlig scen.
Man bjuder inte in sig själv, där man omöjligen kan veta om man är inbjuden.
Man agerar med försiktighet och respekt.

Vore rätt trist att jämt behöva ha neddraget, endast för att man bor på bottenplan eller typ villa. För att folk beter sig som efterblivna hjon.
Citera
2024-12-02, 11:24
Medlem
Har alltid dom nedtagna så man kan runka ifred
Citera
2024-12-02, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Jag skriver inte ut min adress här. Men om du skulle stirra in genom mina fönster skulle du hamna i rättssalen. Om du har tur.
Jag kan komma och Olla din fönsterruta.
Citera
2024-12-02, 11:34
Medlem
Rashygiens avatar
Själv har jag oftast tunna linnegardiner fördragna för att skydda mot den värsta insynen när jag springer runt naken hemma. Får ändå ett trevligt ljusinsläpp.
Citera
2024-12-02, 11:59
Medlem
Stercoriuss avatar
Jag ogillar skarpt när andra har insyn i mitt hem och har aldrig heller förstått folk som skiter att andra kan se in. Vi bodde ute på landet i en villa förut bredvid en mindre väg, men jag kände ändå att det var drygt när folk gick förbi på vägen och kunde se in i kök och vardagsrum. Även om de inte aktivt tittade visste man att folk kunde se in p.g.a. "dockskåpseffekten" när det är mörkt ute och ljust inne.

Den proverbiala droppen kom när en idiotkvinna från byn sa till min fru: "Vad mysig middag du och [mitt namn] såg ut att ha häromdagen, levande ljus och allt, firade ni något?".

Då bestämde vi oss för att flytta och nu bor vi helt utan insyn överhuvudtaget ute (bor sist på vägen, som är privat) på en gård på landet. Hur skönt som helst!
Citera
2024-12-02, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rashygien
Själv har jag oftast tunna linnegardiner fördragna för att skydda mot den värsta insynen när jag springer runt naken hemma. Får ändå ett trevligt ljusinsläpp.
Kan du tipsa om några? Är trött på att leva som en vampyr 😁
Citera
2024-12-02, 13:40
Medlem
Rashygiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermuppen1
Kan du tipsa om några? Är trött på att leva som en vampyr 😁

Tror att jag köpte mina på Hemtex, var ganska dyra men kanske fortfarande finns black friday erbjudanden kvar? Jag köpte mina på rea och är supernöjd. Satte även upp dubbla skenor så att jag även har ett par tjockare gardiner att dra för om man vill stänga ute solen eller helt skydda sig från insyn.
Citera
2024-12-02, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rashygien
Tror att jag köpte mina på Hemtex, var ganska dyra men kanske fortfarande finns black friday erbjudanden kvar? Jag köpte mina på rea och är supernöjd. Satte även upp dubbla skenor så att jag även har ett par tjockare gardiner att dra för om man vill stänga ute solen eller helt skydda sig från insyn.
Ok tackar 😁
Citera
2024-12-02, 15:18
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stercorius
Jag ogillar skarpt när andra har insyn i mitt hem och har aldrig heller förstått folk som skiter att andra kan se in. Vi bodde ute på landet i en villa förut bredvid en mindre väg, men jag kände ändå att det var drygt när folk gick förbi på vägen och kunde se in i kök och vardagsrum. Även om de inte aktivt tittade visste man att folk kunde se in p.g.a. "dockskåpseffekten" när det är mörkt ute och ljust inne.

Jag brukar dra för mina gardiner/persienner när det börjar bli mörkt ute just pga det du skriver om "dockskåpseffekten". Nu bor jag förvisso ganska skyddat och det är egentligen bara grannarna och deras eventuella gäster som har anledning att gå utanför mitt fönster men samtidigt är det fritt fram för allmänheten att gena genom vår Brf om de vill.
Citera
2024-12-02, 19:42
Medlem
Snicksnackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stercorius

Den proverbiala droppen kom när en idiotkvinna från byn sa till min fru: "Vad mysig middag du och [mitt namn] såg ut att ha häromdagen, levande ljus och allt, firade ni något?".

Därför kör man alla persienner nere 24/7
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in