Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2023-02-12, 13:59
Medlem
EastCoastWays avatar
Jag ställer frågan för jag har hör så mycket skräck stories om hur folk har sabbat sina liv helt och hållet

Jag är av en helt annan uppfattning
För mig har det gjort mig till en bättre människa (säger vänner) , mer fokuserad, orkar ta tag i saker, flörtar med tjejer mer. Så min lila teori är ju hur mycket ångest sabbar ens livskvalitet.

Jag har nog ätit det till och från sedan 90-talet och nu har jag köpt xanax dom senaste åren och allt är bättre.
Har köpt nästan varenda benzo som finns, dock inte RC grejer.

Sen har jag ju självklart mixat lite hejvilt med massa annat och gjort helt spejsade saker så jag förstår hur det kan fvcka upp ens relationer, jobb etc etc
Men jag har aldrig någonsin haft svårt att kicka det
Men jag har alltid brukat det för att bli så väck som möjligt, för jag upplever eufori då medans dom flesta skulle somna direkt.

Så, vad har ni tagit, doser, månader eller år, och om det gjort era liv bättre eller till katastrof områden?
Citera
2023-02-12, 14:07
Medlem
Vitman-33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastCoastWay
Jag ställer frågan för jag har hör så mycket skräck stories om hur folk har sabbat sina liv helt och hållet

Jag är av en helt annan uppfattning
För mig har det gjort mig till en bättre människa (säger vänner) , mer fokuserad, orkar ta tag i saker, flörtar med tjejer mer. Så min lila teori är ju hur mycket ångest sabbar ens livskvalitet.

Jag har nog ätit det till och från sedan 90-talet och nu har jag köpt xanax dom senaste åren och allt är bättre.
Har köpt nästan varenda benzo som finns, dock inte RC grejer.

Sen har jag ju självklart mixat lite hejvilt med massa annat och gjort helt spejsade saker så jag förstår hur det kan fvcka upp ens relationer, jobb etc etc
Men jag har aldrig någonsin haft svårt att kicka det
Men jag har alltid brukat det för att bli så väck som möjligt, för jag upplever eufori då medans dom flesta skulle somna direkt.

Så, vad har ni tagit, doser, månader eller år, och om det gjort era liv bättre eller till katastrof områden?
I princip det enda som får mig att gå utanför dörren. Läkare nekar självfallet så man blir tvungen att gå kriminella vägar för att hjälpa sig själv. Bizzart.
Citera
2023-02-12, 14:57
Medlem
EastCoastWays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitman-33
I princip det enda som får mig att gå utanför dörren. Läkare nekar självfallet så man blir tvungen att gå kriminella vägar för att hjälpa sig själv. Bizzart.

Det är det! Människor ska uppenbarligen hellre lida och äta Atarax.
Jag känner igen mig så mycket med att ta sig utanför dörren, till 100%
Citera
2023-02-12, 17:13
Medlem
snooper123s avatar
Har du beroendepersonlighet?

Jag kan tyvärr inte känna igen mig i det du skriver. Jag önskar verkligen att det var så. Men när jag tar benso så blir jag beroende direkt såklart. Sen måste jag ta mer och mer för min ångest ökar när jag är "i missbruket".

Jag tog benso från jag var 17 år tills jag var 21.
Idag är jag ren men jag tog ett återfall för 1 månad sedan och jävlad vad dåligt jag mådde.

När jag tog benso så var mitt liv dåligt. Jag blev aldrig glad av det. Bara trött och kall.
Citera
2023-02-12, 17:54
Medlem
Airwave92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitman-33

Samma här.
Citera
2023-02-12, 18:33
Medlem
litenbokstavs avatar
på ett bra sätt mot panikattacker förutom när man åker på drogtest på jobbet fastän man kontrollerar skiten och inte överdoserar
Citera
2023-02-12, 18:37
Medlem
Testade ett par gånger som ung.

Fick mig att avstå benso resten av livet hehe.

Man blir psykotisk och känslokall. Personlighetsförändrad och ja skräckhistorierna är sanna.

I medicinskt syfte funkar dom som dom ska. Men ja att ta benso för att ha kul är... sådär.

Värst är när folk blandar med alkohol.

Benso flummar du på tills du typ hamnar i finkan eller liknande skit.
Flera av dom mest miserabla trådarna här handlar ju om just benso, dom sjukaste historierna där.folk gör massa skit.

Men det är ju oftast för att folk förlorar omdömet, trycker i sig massa fler, tappar närminnet, käkar fler och katastrofen är uppenbar!
Citera
2023-02-12, 18:50
Medlem
Har du försökt att sluta någon gång? Först då förstår du vad det gör med hjärnan och nervsystemet.
Citera
2023-02-12, 23:45
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Benso är ju jättebra för de som använder det i rätt syfte och inte bara för att få ett rus.
Citera
2023-02-12, 23:58
Medlem
Käkade typ 60-80 blå om dagen ett tag snurrade runt helt dräglande och hjärndöd över halva mellansverige i jakt på mer flödder. Min granne fick komma och hämta mig i grannstaden efter att jag blivit robbad och snubblat ner i en lerpöl. Fick även för mig att sätta mig och snurra upp en liten braja i morsans soffa som jag tände när hela familjen satt samlad. Fyfan den skiten är man ju glad att man är förbi
Citera
2023-02-13, 03:02
Medlem
Själv har jag lidit av ångest i många år. Har gång på gång försökt få läkare att faktiskt skriva ut något som funkar. Fick stesolid ett kort tag och ja jag kände som du orkade ta tag i saker. Efter de drogs in så gick jag tyvärr den olagliga vägen och började bruka iktorivil. Jag mådde på riktigt bra för fösta gången på vet inte när. Vänner påpekade skillnaden. ångesten höll sig i skymundan utan att jag för den skull kände mig påverkad. Började känna livskvalité sen när jag inte hade möjlighet att få dessa mer av olika orsaker så är jag tillbaka i ångesten. Kommer aldrig mer ta något som inte är på recept då det inte är rätt väg att gå men skulle önska att läkare faktiskt tog saker på allvar. Ja benzo är inte det första man skriver ut men om man som jag levt med ångest i så många år provat allt annat som finns utan resultat och verkligen blir hjälpt av benzo så tycker jag ändå att man borde få chansen att få leva men läkare är så rädda för benzo överlag.
Citera
2023-02-13, 08:57
Medlem
Urbanfests avatar
Perfekt för ångest, stress och rädslor. Tar aldrig mer än 20 mg (sobril) per 4h. Tar det ca 2 gånger i månaden. Hjälper mig i karriär, livet och allmän trygghet.

Trist att det har så dåligt rykte och att många missbrukar det så att man alltid måste prata med läkaren och ha en strategi för att få det förnyat.

Har aldrig använt benzo i rekreationssyfte.

Tagit det till och från i drygt 15 år.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in