Hans LinkedIn visade på vad som ser ut att vara vissa överdrifter i hans CV. Säkert mycket som stämmer, han har ju haft många år på sig att plugga, men ändå...
Kampsportare - vilken då? Där hittade jag ingenting på honom, ingenting alls. Tydligen är han bara intresserad av det.
Det här låter lite osannolikt, jag tillåter mig att vara skeptisk tills någon kan övertyga mig:
Citat:
– Jag har sett barn skjuta varandra i skolan. Jag har själv blivit beskjuten flera gånger när jag var yngre och jobbade med ungdomar, men alltid klarat mig från att träffas. Jag har blivit skjuten på när jag var ännu yngre. Då blev jag jagad av nazister utanför Lund.
Say what! Jag känner folk som har kampsportsskolor i Stockholms förorter till exempel, de har berättat en hel del för mig, men detta skulle ha uppmärksammats jättestort. Beskjuten när han blev jagad av nazister, ok, när hände detta och var kan vi läsa om det. Jag vet att det fanns en nynazistisk svans i småhålor som Genarp, men det var ju F-n på 80-talet. Och i vilka skolor sköt barn på varandra, vet det i Rosengård, eller Rinkeby?
Hans meriter enligt LinkedIn:
https://www.linkedin.com/in/irajshir...ls/experience/
Jag får inte ihop det med vad som sägs i artikeln -
Citat:
Under 18 år som lärare har Iraj Shirkhani jobbat på några av Sveriges tuffaste skolor. På Rosengård i Malmö och i Skärholmen och Rinkeby i Stockholmsområdet.
Tydligen driver han även Safari Sound International, ett DJ-kollektiv.
Det verkar ändå som att han gör ett bra jobb numera, men om det är han själv eller Aftonblaskan som kryddar hans story vet jag inte.