Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-02, 16:22
Medlem
Venators avatar
Som redan nämnts i tråden så behöver man lätta på trycket efter några öl på en julfest och det finns något i psyket hos oss män som gör att vi gärna vill kissa i vatten. Så en kajkant är oemotståndlig i det läget, det vet jag av egen erfarenhet, men man behöver också välja en plats med något stabilt att hålla sig i. Det är inte alla som tänker så långt, tyvärr. Scenariot är inte ovanligt vid drunkningar.
Senast redigerad av Venator 2024-12-02 kl. 16:57.
Citera
2024-12-02, 16:36
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartvitkissekatt
Han bor åt motsatt håll så jag har svårt att förstå varför han skulle få för sig att börja vandra ner mot hamnen när han var på väg hem. Men det är som att han har gått upp i rök, och då känns det mer troligt att han kanske ligger i vattnet trots allt.

Det är en så kort bit från festen till hans hem så han borde vara hittad nu kan man tycka. Jag hoppas på det bästa även om det inte ser hoppfullt ut.
Du vet alltså var "julfesten" hölls?
Citera
2024-12-02, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .anvandare1.
Dykare är på plats vid hamnen.

Var då, inte sett något sånt idag
Citera
2024-12-02, 16:39
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exitee
Var då, inte sett något sånt idag

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sm...de-inte-hittad

Citat:
Kustbevakningen inkopplad

Den initiala sökinsatsen avslutades på söndagskvällen. Ärendet övertogs då av den lokala polisen som fortsatt letar efter mannen.

Kustbevakningen med dykare kallades på måndagen in för att bistå sökinsatsen.

– Det pågår nu en sökinsats i hamnområdet, säger Fredrik Bratt, polisens presstalesperson vid 14-tiden på måndagen.
Citera
2024-12-02, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren

Lars jobbar på samma arbetsplats som mig. Vet var julbordet var och vart han bor, han gick åt fel håll och hade nära hem. Hoppas han hittas snart. Har varit låg stämmning på jobbet idag.
Citera
2024-12-02, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lizanmix
Lars jobbar på samma arbetsplats som mig. Vet var julbordet var och vart han bor, han gick åt fel håll och hade nära hem. Hoppas han hittas snart. Har varit låg stämmning på jobbet idag.

Han gick åt fel håll??
Citera
2024-12-02, 16:48
Medlem
Citat:
Ja jag vet vart julfesten var, han är min kollega.
Citera
2024-12-02, 16:51
Medlem
Såg man att han gick åt fel håll?
Citera
2024-12-02, 16:51
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lizanmix

Citat:
Ja jag vet vart julfesten var, han är min kollega.
Två som vet men ingen som kan tala om var "julfesten" hölls?
Citera
2024-12-02, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Som redan nämnts i tråden så behöver man lätta på trycket efter några öl på en julfest och det finns något i psyket hos oss män som gör att vi gärna vill kissa i vatten. Så en kajkant är oemotståndlig i det läget, det vet jag av egen erfarenhet, men man behöver också välja en plats med något stabilt att hålla sig i. Det är inte alla som tänker så långt, tyvärr. Scenariot är inte vanligt vid drunkningar.
Absolut, oftast är det som du säger.
Det är bara så jäkla svårt att förstå varför han isåfall skulle börja gå mot hamnen istället för att gå hem som han sa. Det är åt helt motsatt håll, känns underligt att gå ner till hamnen för att ”lätta på trycket” när han har lika nära till sitt hem som ner till hamnen.

Oavsett vad som har hänt, så hoppas jag att han hittas, för hans familjs skull.
Lars är en otroligt snäll och fin människa.
Citera
2024-12-02, 16:54
Medlem
Citat:
Två som vet men ingen som kan tala om var "julfesten" hölls?
Den hölls på lilla torget, på restaurangen ”som hemma”.
Citera
2024-12-02, 16:59
Medlem
Venators avatar
Citat:
Absolut, oftast är det som du säger.
Det är bara så jäkla svårt att förstå varför han isåfall skulle börja gå mot hamnen istället för att gå hem som han sa. Det är åt helt motsatt håll, känns underligt att gå ner till hamnen för att ”lätta på trycket” när han har lika nära till sitt hem som ner till hamnen.

Oavsett vad som har hänt, så hoppas jag att han hittas, för hans familjs skull.
Lars är en otroligt snäll och fin människa.

Ja, håller tummarna för att han hittas snart.

Och bara för att förtydliga så står det "inte vanligt" i min text som du citerar, men det ska förstås vara "inte ovanligt".
Jag har rättat i min post.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in