Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-12-01, 19:40
Medlem
Silltunnas avatar
”Polis söker efter en man i 70-årsåldern som försvann under lördagsnatten efter en julfest i centrala Oskarshamn.”

https://www.expressen.se/nyheter/sve...efter-julfest/

Vad har hänt här då?
Citera
2024-12-01, 19:47
Moderator
Jultrollets avatar
Lägger till polisens notis:

Citat:
En man i 70-årsåldern har under gårdagen varit på julbord, man skiljs åt vid 01-tiden i centrala Oskarshamn. Mannen uppger att han ska gå hem men dyker aldrig upp på hemadressen.
Polisen behöver nu allmänhetens hjälp med att hitta mannen.

Mannen, som heter Lars, hade vid tillfället för försvinnandes följande signalement:

Mörkblå jeans,
mörkgrön dunjacka
vit stickad tröja
glasögon
grått hår, rakat på sidorna, länge upptill
ca 175 cm lång

Tror du dig ha sett Lars i närtid, eller ser du honom i detta nu? Ring polisen på 112.
Har du sett Lars under gårdagskvällen eller tidigare under dagen kontakta polisen på 11414. Alla iakttagelser är viktiga.
https://polisen.se/aktuellt/handelse...on-oskarshamn/

Lade till datum för försvinnandet i rubriken, samt mannens namn.
/Moderator
Senast redigerad av Jultrollet 2024-12-02 kl. 11:19.
Citera
2024-12-01, 20:13
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Det är väl som vanligt, herren blev kissnödig efter julölen och snapsarna, hade nära till kajkanten och druttade i.
Citera
2024-12-01, 21:25
Medlem
Venators avatar
Länken ovan uppdaterad vid nio-tiden:
Polisen har avslutat sökinsatsen

Strax efter klockan 20 avslutade polisen den aktiva sökinsatsen.

– Vi kommer överlämna uppdraget till lokalpolisområdet som får bedöma hur de ska gå vidare med fallet, säger Sara Andersson.

En anmälan om en försvunnen person har upprättats och mannen är efterlyst.
Citera
2024-12-02, 00:33
Medlem
listigtjejs avatar
så nära hem men ändå lyckas försvinna? hmm 🤔
Citera
2024-12-02, 08:25
Medlem
Hoppas dom hittar Lars, för familjen, släkt, vänner och oss kollegors skull. Superhärlig karl
Citera
2024-12-02, 08:30
Medlem
Negercps avatar
Finns inga kameror i staden som kan ha snappat upp var han sist rörde sig?
Citera
2024-12-02, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Det är väl som vanligt, herren blev kissnödig efter julölen och snapsarna, hade nära till kajkanten och druttade i.

Ja det är nära till vatten så tror också det kan ha hänt.
Citera
2024-12-02, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Ja det är nära till vatten så tror också det kan ha hänt.
Han bor åt motsatt håll så jag har svårt att förstå varför han skulle få för sig att börja vandra ner mot hamnen när han var på väg hem. Men det är som att han har gått upp i rök, och då känns det mer troligt att han kanske ligger i vattnet trots allt.

Det är en så kort bit från festen till hans hem så han borde vara hittad nu kan man tycka. Jag hoppas på det bästa även om det inte ser hoppfullt ut.
Citera
2024-12-02, 12:14
Medlem
Baisianuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartvitkissekatt
Han bor åt motsatt håll så jag har svårt att förstå varför han skulle få för sig att börja vandra ner mot hamnen när han var på väg hem. Men det är som att han har gått upp i rök, och då känns det mer troligt att han kanske ligger i vattnet trots allt.

Det är en så kort bit från festen till hans hem så han borde vara hittad nu kan man tycka. Jag hoppas på det bästa även om det inte ser hoppfullt ut.
Dricker man inte så ofta så kanske man vill dra ut på välmåendet som rejäl mättnad och julfylla ger. Han kanske har gått sig en liten promenad och hamnat på villovägar? Som föreslagits, drattat i vattnet eller så?
Citera
2024-12-02, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartvitkissekatt

Just att han går åt fel håll är ju lite suspekt såklart. Höll på att säga att han kanske ville gå en omväg för nattmat, men om han kom från en julfest så lär mat inte vara relevant. Kanske han bestämde sig för att ta en liten omväg via vackra hamnkvarteren? Var väl milt den kvällen?
Citera
2024-12-02, 15:11
Medlem
Dykare är på plats vid hamnen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem