Flashback bygger pepparkakshus!
Igår, 14:19
Medlem
exoticspices avatar
Missing People.

https://www.facebook.com/MPSweden
Citera
Igår, 15:51
Medlem
exoticspices avatar
Heter han Ol**on i efternamn?
*s
Citera
Igår, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Heter han Ol**on i efternamn?
*s
Nej, Norrsén
Citera
Igår, 17:06
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exitee
Nej, Norrsén
Det finns en Lars O på Facebook som är väldigt lik men då är det inte han.

Lars N har dock inte Facebook.
Citera
Igår, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jo. Numera kan man nog säga att det är rätt vanligt. Men det har mycket att göra med vilket yrke vi talar om.

Vanligt betyder att det är normala, vilket det absolut inte är.
64,4 år är genomsnittlig ålder för utträde ur arbetsmarknaden.

Det är självklart dock inget konstigt om Lars jobbade.

Sen har ju det väldigt lite med försvinnandet att göra.
Sorry att jag förpestar tråden med irrelevant info om pensionsålder.
Men det blir ju tyvärr ofta så i trådar att nåt ljushuvud slänger ur sig saker som är felaktiga.

Nu fokuserar vi på relevanta saker kring försvinnandet.
Senast redigerad av Lacus Igår kl. 17:45.
Citera
Igår, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus

Nu fokuserar vi på relevanta saker kring försvinnandet.

Håller med, men varför är det ingen av exempelvis arbetskamrater som bidrar med något?

Vet någon vilket håll han gick åt?

Var han överförfriskad?

Brukade han göra så att dra vidare själv vid andra fester med arbetskamrater?

Vad är det som säger han gick åt hamnen?

Så länge Lars inte är hittad så ser inte jag det som givet att det just är så att han hamnat i hamnbassängen nämligen.

Så hjälp till lite nu
Citera
Igår, 18:06
Medlem
Inget planerat sök av missing people? Vafan händer, känns ju som det står helt stilla
Citera
Igår, 18:14
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exitee
Inget planerat sök av missing people? Vafan händer, känns ju som det står helt stilla

Om de inte vet var det är rimligt att leta är det inte särskilt försvarbart att dra ut folk på en sökinsats... Inte särskilt lätt heller. Det är för övrigt först idag som MPS verkar ha blivit engagerade så det kanske kommer ett sök om de ser det rimligt.
Citera
Igår, 18:19
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
Håller med, men varför är det ingen av exempelvis arbetskamrater som bidrar med något?

Var han överförfriskad?

Så länge Lars inte är hittad så ser inte jag det som givet att det just är så att han hamnat i hamnbassängen nämligen.

Så hjälp till lite nu
Förhör hölls med familj och arbetskamrater på söndagen.

Jag vet inte hur rutinerna är efter förhör, men kan det vara så att de enligt polisen inte får avslöja vad som sagts och därför är det tyst från arbetskamraterna.
Citera
Igår, 18:22
Medlem
Citat:

Var han överförfriskad?

Så hjälp till lite nu
Ja han var full, varit på en jätterolig och trevlig julfest. Han gick från restaurangen Som hemma upp mot Shalom fiket. Han berättade för sällskapet att han skulle gå hem. Där han gick ifrån betyder att han bör ha gått åt höger för att komma till hemmet.

Han kan ha gått rakt fram mot stadsparken eller vänster mot hamnen. Men åt höger är hans hem. Men ingen vet vart han tog vägen!

Ingen har sett honom sen restaurangen/shalom. Polisen har sökt stadsparken, vi har vänner och kollegor ute och letar runt hela stan.
Att det fokuseras lite mer just nu på hamnen tror jag beror på att han inte är anträffad, vi har inte hittat honom. Och hamnen ligger nära, det sker drunkningar då och då där och då måste man även leta där.

Nej, Lars är inte en person som brukar dra iväg på ett sådant sätt. Detta är så långt ifrån honom som möjligt. Det är så tragiskt alltihop.

Detta är enormt påfrestande för oss som känner Lars, och inte minst han familj. Vi vill bara hitta honom och få hem honom till hans familj.
Citera
Igår, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Förhör hölls med familj och arbetskamrater på söndagen.

Jag vet inte hur rutinerna är efter förhör, men kan det vara så att de enligt polisen inte får avslöja vad som sagts och därför är det tyst från arbetskamraterna.
Givetvis får anhöriga mer information från polisen än vad vi arbetskamrater får, det är inget konstigt. Man ska inte tro att vi sitter på så enormt mycket mer vetskap än andra.
Vårat fokus ligger i att hitta Lars! att stötta hans familj och våra nära och kära runt omkring oss i allt detta.
Citera
Igår, 18:33
Medlem
Citat:
Nej det är inte givet, det är därför vi alla försöker leta överallt där man kan tänka sig att han kan vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in