Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-12-02, 11:11
Medlem
Granddaddy.Purples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossdigger
Hej!

Jag köpte en femma men det såg ut som 2,5. Ringde senare och han sa att det är mer kompakt och att jag skulle väga det. Det vägde 5g. Även så var det strenhårt. Finns det sådant "kompakt" gräs eller är det besprutat med någon skit för att ge det extra vikt?

Bild finns här : https://ibb.co/PhLKhLk

Tack

Ser normalt ut för svenskt gräs.
Det är oftast hårt och kompakt om det har vakuumförpackats. Nackdelen är att gräset är mer smuligt och torrare då fuktigheten som ska ligga runt 60-65% inte längre är kvar.
Det gör även att det luktar och smakar mindre än ”färskt”. Men effekten blir den samma.
Citera
2024-12-02, 11:38
Medlem
Malawi-Golds avatar
Det är ju inte brick weed i alla fall, så du ska inte klaga.

Rök och se hur det känns.
Citera
2024-12-02, 12:38
Medlem
knarkadamuss avatar
Ser ut som PGR-weed. Generellt sett inte hälsosamma ämnen som används men det handlar om långvariga hälsoeffekter efter längre användning.

Kort och gott så ökar man densiteten av budsen med kemikalier för bättre vinstmarginaler.
Senast redigerad av knarkadamus 2024-12-02 kl. 12:47.
Citera
2024-12-03, 01:25
Medlem
jewclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarkadamus
Ser ut som PGR-weed. Generellt sett inte hälsosamma ämnen som används men det handlar om långvariga hälsoeffekter efter längre användning.

Kort och gott så ökar man densiteten av budsen med kemikalier för bättre vinstmarginaler.
+1

Har fått liknande resultat organiskt men det var dom absoluta toppskotten bara och inte så tjocka som dessa. Under hps..

Ser gott ut nevertheless. Enjoy
Citera
2024-12-03, 13:55
Medlem
eltonkebabs avatar
Det har bara varit vakuumförpackat. Ignorera alla knastar som dillar om besprutning och spetsning.
Citera
Igår, 15:14
Medlem
Kan absolut vara kompakt.

Bodde ett halvår i Kalifornien och testade en hel del olika strains med mitt medical card Minns bland annat en organiskt odlad vars buds var ENORMA, men vägde strax under 4-5g. Åt andra hållet var det en som hette "The Purps", om jag minns rätt, som var väldigt små och lila buds. Men stoppade jag ner en sådan liten bud i grindern så var hela behållaren proppfull efteråt. Den var kompakt utav själva fan, och jävligt god!
Citera
Igår, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiGHTRYDERz
Kommer ihåg den där typen av kompakt weed från typ 2010.. det va lace’at… man märkte att askan inte va som vanligt… även så kunde skiten spraka lite.. de va tider de

Kommer ihåg thai sticks 09-10 som skickade mig till sjukan, säkert glasfiber o skit i det som inte kroppen gillade
Citera
Igår, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeandfreaky
Kommer ihåg thai sticks 09-10 som skickade mig till sjukan, säkert glasfiber o skit i det som inte kroppen gillade

Aaah exakt... därför jag bad TS kolla på askan, den va helt skev.

Hård som fan om jag minns rätt samt om man tuggade lite lite på weedet så knastrade de mellan tänderna..

#oldschoolsmoker :}
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in