Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-12-01, 20:59
Medlem
Hej!

Jag köpte en femma men det såg ut som 2,5. Ringde senare och han sa att det är mer kompakt och att jag skulle väga det. Det vägde 5g. Även så var det strenhårt. Finns det sådant "kompakt" gräs eller är det besprutat med någon skit för att ge det extra vikt?

Bild finns här : https://ibb.co/PhLKhLk

Tack
Citera
2024-12-01, 21:07
Medlem
NFCs avatar
Det ser precis ut som det ska. Fan vad gött. Njut av det där mannen. Har du kostat ens en minut av din langare angående det här så ursäkta dig genast för att ha stört.
Citera
2024-12-01, 21:28
Medlem
DieselnDusts avatar
Nice! Light it up and get some Chinese eyes maan 😁
Citera
2024-12-01, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bossdigger
Hej!

Jag köpte en femma men det såg ut som 2,5. Ringde senare och han sa att det är mer kompakt och att jag skulle väga det. Det vägde 5g. Även så var det strenhårt. Finns det sådant "kompakt" gräs eller är det besprutat med någon skit för att ge det extra vikt?

Tack

Kommer ihåg den där typen av kompakt weed från typ 2010.. det va lace’at… man märkte att askan inte va som vanligt… även så kunde skiten spraka lite.. de va tider de
Citera
2024-12-01, 22:21
Medlem
eldrattans avatar
Ser precis ut som när jag fick någon cbd skit som var besprutat utav helvete. Var bland det mest obehagliga jag varit med om. Fick svåra abstinensbesvär i cirka 2 veckor och var positiv på sticka lååång tid.
Citera
2024-12-01, 22:36
Medlem
Rök det och testa? Mina erfarenheter av kompakt gräs är att det är potentare och man behöver inte rulla med lika mycket. Med andra ord ser det mindre ut men räcker lika länge som det du är van vid då du inte behöver rulla med lika mycket. Men det kan ju fortfarande vara skit du fått, testa. Säkert besprutat men det är väl det mesta på marknaden idag?
Citera
2024-12-01, 23:52
Medlem
rondellhundens avatar
Alltså det är ju inget fel med att det är kompakt men det där är inte en femma
Citera
2024-12-02, 01:06
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Hej!

Tack

Ibland är gräs fluffigt, ibland kompakt. Kan bero på hur det har ansats, torkats och kurerats. Kan också bero på att det är besprutat.

Men att ett gräs är kompakt och ser litet ut är ingenting ovanligt.
Citera
2024-12-02, 01:47
Medlem
Damen101s avatar
Jag har läst att, om det är laced så ska du gnugga gräset på en CD skiva, ger det spår av sig så är det nog laced. Men annars ser det normalt ut. Ganska torrt bara.
Citera
2024-12-02, 05:00
Medlem
pn222jws avatar
Doftar det gott borde det kanske vara okej.
Citera
2024-12-02, 09:16
Medlem
O.palme2s avatar
Citat:
Hej!

Tack

Behöver inte vara skit men det har garanterad legat i nån svettig läghent ett tag, skit svårt o mecka men kompackt skit och i ärlghetns namn så brinner de inte något soft, det funkar väll om man måste men starkt räkomderar vanlig äzi eller dudner zut cocktalie
Citera
2024-12-02, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenDavis
Ibland är gräs fluffigt, ibland kompakt. Kan bero på hur det har ansats, torkats och kurerats. Kan också bero på att det är besprutat.

Men att ett gräs är kompakt och ser litet ut är ingenting ovanligt.

Framförallt beror det på sort och hur det har odlats. Rena indica-sorter ger väldigt kompakta blommor medan rena sativa-sorter ger väldigt karaktäristiska glesa buds. Det kan vara skillnad som mellan natt och dag i hur täta blommorna är.

Även odlingen, framförallt ljuset, påverkar hur kompakta blommorna blir men inte lika mycket som generna. Som gammal odlare kan jag tala om att sådana här buds går bara att odla inomhus i torrt klimat för annars blir det garanterat mögel. Ska man odla ute i Sverige vill du ha motsatsen till dessa.

Det går givetvis inte att bedöma från en bild om någon besprutat något skit, men stenhårda kompakta blommor är inget konstigt även om de flesta sorter inte är så där hårda.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in