Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-12-02, 07:53
Medlem
67arigGubbes avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1312739

En man blev rånad på 65 000 kronor i Borås under natten mot måndagen. Enligt polisen skedde det i samband med att han skulle köpa en bil och hade då kontanterna på sig.

Vad är detta för ljushuvud? Tror man att man ska göra en bilaffär på natten, med kontanter?

Jag tror att mannen ljuger och det är en knarkaffär som gått fel. Vem vill ens annars ta emot 65000 i kontanter!?
Citera
2024-12-02, 07:59
Medlem
Qusimotos avatar
Vem gör affärer mitt i natten?
Citera
2024-12-02, 08:00
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Kanske försäkringsbedrägeri, överfallsskydd i hemförsäkring.
Citera
2024-12-02, 08:02
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Synnerligen korkat att köpa en bil för 65k i kontanter. Men det finns idioter till allt...
Citera
2024-12-02, 08:04
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1312739

En man blev rånad på 65 000 kronor i Borås under natten mot måndagen. Enligt polisen skedde det i samband med att han skulle köpa en bil och hade då kontanterna på sig.

Vad är detta för ljushuvud? Tror man att man ska göra en bilaffär på natten, med kontanter?

Jag tror att mannen ljuger och det är en knarkaffär som gått fel. Vem vill ens annars ta emot 65000 i kontanter!?
Det är mycket som är tveksamt i BO historia.

Polisens händelserapport:
02 december 07.00, Sammanfattning natt, Västra Götalands län
https://polisen.se/aktuellt/handelse...gotalands-lan/

Citat:
...
...
00.24 Borås, rån
En man i 50-årsåldern ringer polis och uppger att han blivit rånad på 65 000 kronor vid Skånegatan, Norrby. Han var där med anledning av att han skulle köpa en bil för kontanterna han hade med sig. När han kom till till avtalade platsen dök det upp tre okända personer varav två hade vad han uppfattade pistolliknande vapen i handen. De tilltvingade sig kontanterna och tog hans mobiltelefon. Rånarna försvann från platsen till fots. Mobiltelefonen anträffades strax efter utmed vägen som rånarna försvann. Polisen söker i området utan att finna rånarna.
...
...
Text av
Thomas Fuxborg
Publicerad
02 december 07.02

Man rånad på 65 000 kronor i Borås
https://www.gp.se/nyheter/gp-direkt...._medium=direkt
Citat:
– Två av de personerna uppfattar han, visar ett pistolliknande föremål, och avtvingar honom pengarna och mobiltelefonen, säger Thomas Fuxborg, polisens presstalesperson.

Mannen ska dock ha hittat sin mobiltelefon en bit bort och larmar därefter polisen. Ingen person ska ha blivit skadad i samband med rånet.
Senast redigerad av Drooid 2024-12-02 kl. 08:10. Anledning: Lagt till källa
Citera
2024-12-02, 08:09
Medlem
CalzoneItalias avatar
Vem köper bilar mitt i natten? Cash? Jo kriminella. Bara man hör namnet på stadsdelen i Borås (Norrby) då fattar man att detta är ingen vanlig Svensson det handlar om. Polisen kommer inte lägga ner mycket resurser på detta.
Citera
2024-12-02, 08:16
Medlem
halaltarzans avatar
Polisen kan väl kasta ett öga på var det ev. rånoffret hade fått sina påstådda 65 lax ifrån också.
Citera
2024-12-02, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Vem köper bilar mitt i natten? Cash? Jo kriminella. Bara man hör namnet på stadsdelen i Borås (Norrby) då fattar man att detta är ingen vanlig Svensson det handlar om. Polisen kommer inte lägga ner mycket resurser på detta.

Eller så pratar vi om naiv köpare och brottslingar med munläder. Brottslingarna kan ha dragit till med någon lögn såsom "jag slutar inte jobbet förrän 23".

Men det krävs som sagt godtrogenhet och naivitet för att köpa bil i ett av Borås utsatta områden mitt i natten.
Citera
2024-12-02, 08:23
Medlem
65’ för 100 g kokain? 1 kg cannabis?
Citera
2024-12-02, 08:52
Medlem
kalkryggars avatar
Jag tror han skulle köpa knarkish. Förmodligen så rör det sig om grönt röka eller hashish-hashish.

Stadsdelen, kontantbeloppet, tiden på dygnet och vad som sen hände. Så det är mycket möjligt att de som rånade honom inte ens normalt säljer knarkish.

Om polisen är lite smarta nu så ber de honom snabbt ange var han sett bilannonsen. Kan han faktiskt ange en befintlig bilannons så har polisen också något att gå på när de jagar dessa fina svenska bilförsäljare.
Citera
2024-12-02, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Polisen kan väl kasta ett öga på var det ev. rånoffret hade fått sina påstådda 65 lax ifrån också.

Det gör de garanterat.
Citera
2024-12-02, 09:26
Medlem
Antar polisen frågar hur mannen fick kontakt med säljaren?
Visa vilken annons där bilen funnits, vilka nummer det tagits kontakt på osv
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in