Flashback bygger pepparkakshus!
Igår, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Du lever i en annan värld själv.
Bättre du bor på den planeten
Alla vill inte kriga, men blir man invanderad av ett annat land som förvägrar dig rätten att existera. Mördar och våldtar då skyddar man det man har kärt som sitt land, sin familj, sitt företag, vänner och kollegor. Den som aldrig upplevt krig har aldrig förlorat något värt att kämpa för..
Tänk efter lite innan du skriver dumheter.
De flesta vill inte ha krig, men vill kämpa för den frihet de har.
jag har allt tänkt på krig, tro mig.

är tämligen säker på att de som "enligt dig/mig/den eller annan" invaderar, också tänker att den förvarar sig , sitt folk , deras frihet, blaha blaha.

men samtidigt tror jag på rätten att försvara sig. samt skyldigheten att försvara andra, och jag gör ingen hemlighet av att det inte är en lätt fråga, enligt mig, då jag med vilje försöker belysa mig rätt diffus i ämnet.

jag krigar nu. att diskutera och mena sig veta bättre, lär inte sällan vara som ett krig.

det skulle kunna vara värre än ett snedknull, men är troligen mer sällan orsaken till verkliga krig och helveten
Senast redigerad av litenfiskare Igår kl. 01:15.
Citera
Igår, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Jag tänker mest på Ukraina och Ryssland som ex men överlag generellt.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/ut...1c3055b0&ei=14

Ukrainska åklagare har under 2024 hanterat omkring 60 000 fall av soldater som deserterat, rapporterar Financial Times. Antalet soldater som övergav sina positioner under perioden januari till oktober är högre än både 2022 och 2023.

Tidningen pekar ut ett specifikt fall i oktober där hundratals ukrainska soldater som tjänstgjorde i den 123:e brigaden utan tillåtelse lämnade staden Vuhledar.

– De sa att det skulle finnas 150 stridsvagnar. Det fanns bara 20... och ingenting som täckte oss, säger en missnöjd anonym officerare från brigaden.

Är det för att dom blir lurade? Eller var inte kriget som dom hade tänkt sig? Eller var dom emot det från första början? Eller hycklar dom och va kaxiga innan kriget kriget kom men när kriget kom så var dom första som flydde typ. Är det människor som gör allt för att fly undan ansvar ex kriminella.

Vilka är dessa män som flyr är jag nyfiken på. Vilka tror ni dom är? Är det vanliga människor, är det alfahannar eller är det en salig blandning. Som priotera sitt liv för sin ideologi.

Dom med pengar tog sig snabbt ut ur landet genom mutor alternativt genom att muta sig till ett intyg att man inte var ”fit for fight”.

Dom fattiga skickades ut i krig och deserterade sedan.
Citera
Igår, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Jo det vet jag, men faktum kvarstår, om alla vägrar delta i krig då blir det inget krig

Fast du måste vara realistisk. Att ständigt fly för att undvika krig funkar inte då kommer en diktatur ta över. Du måste slåss för dina rättigheter som du just nu tar för givet.
Att enstaka flyr för att rädda livhanken funkar men den stora massan kan inte göra det.
Man ska va otroligt tacksam att det finns folk som är villiga att offrar sig för vi andra ska kunna leva någorlunda fritt.
Citera
Igår, 15:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Har du något annat än Whataboutism att komma med? Jag tänker något on-topic?

Som flera redan sagt, stora mängder unga människor i världen är inte intresserade av att strida och dö för Washingtons världsherravälde. Siffrorna är tydliga. De som påstår sig vilja stå på barrikaderna är medelålders gubbar som matats med historier om ära och självuppoffrande plikt av Hollywood och lumpen. Det ser vi i Ukraina också. Det är gubbarna som stannar och dör. De yngre flyr, vilket är det sunda.

Men du ondgör dig över att Ukraina (enl. din mening) är ett "korrupt skitland" under det att du förbehållslöst stödjer den psykotiske dvärgen i kremls imperialistiska anfallskrig TROTS att ryssland är ett ÄN MER "korrupt skitland" än Ukraina, är inte det inkonsekvent? Jag förstår förvisso att du har "svårt" för fakta/sanningen/verkligheten då detsamma inte är kompatibelt med din blinda tillbedjan av den psykotiske dvärgen i kreml och hens imperialistiska anfallkrig.

Det är nog få som är "intresserade av att strida och dö". Tror du ryssarna som slaktas i putains imperialistiska anfallskrig vill "strida och dö"?

Varför önskar DU att den psykotiske dvärgen i kreml skall tillerkännas överhöghet över Ukraina (och andra länder)? Varför kan hen inte stanna inom det enorma landet rysslands gränser? Det är förvisso synd om ryssarna som tvingas leva i en genomkorrupt diktatur under en narcissistisk megalomanisk psykopat, men varför vill du att andra folk skall tvingas till detsamma?
Citera
Igår, 19:09
Medlem
Citat:
Fast du måste vara realistisk. Att ständigt fly för att undvika krig funkar inte då kommer en diktatur ta över. Du måste slåss för dina rättigheter som du just nu tar för givet.
Att enstaka flyr för att rädda livhanken funkar men den stora massan kan inte göra det.
Man ska va otroligt tacksam att det finns folk som är villiga att offrar sig för vi andra ska kunna leva någorlunda fritt.
du pratar som om det vore en gudomlig sanning. obeprövad av människor, i alla generationer. om jag har fel i det senaste påståendet får du gärna motbevisa mig. iaf, jag tänker att det kan vara rätt, men hur skulle vi veta det om det inte kom från Guds Mun, den allvetande och allsmäktige Jesus Kristus?

jag tänker att om man låter fienden få det han vill ha, så springer han till sin grav. det är lite större chans, enligt mig, att denna metod är välbeprövad.
Citera
Igår, 20:15
Medlem
Blocktobers avatar
Citat:

Vilka jävla rättigheter? I Ryssland har man t.o.m. bättre nödvärnslag än Sverige, för man får bära batong och tårgas, medan du i Sverige inte får bära ett skit utan bara ska finna dig i att vara ett slaktdjur för kriminella. I Nazityskland fick de flesta äga skjutvapen för att försvara sig, vilket är förbjudet i alla europeiska "demokratier" idag förutom fem sex stycken.

Att du har "rättigheter" är till största delen en chimär oavsett regim.

Hur jävla svårt kan det vara att fatta att det inte blir några fler krig om ALLA vägrar slåss.
Senast redigerad av Blocktober Igår kl. 20:18.
Citera
Igår, 21:47
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blocktober
Vilka jävla rättigheter? I Ryssland har man t.o.m. bättre nödvärnslag än Sverige, för man får bära batong och tårgas, medan du i Sverige inte får bära ett skit utan bara ska finna dig i att vara ett slaktdjur för kriminella. I Nazityskland fick de flesta äga skjutvapen för att försvara sig, vilket är förbjudet i alla europeiska "demokratier" idag förutom fem sex stycken.

Att du har "rättigheter" är till största delen en chimär oavsett regim.

Hur jävla svårt kan det vara att fatta att det inte blir några fler krig om ALLA vägrar slåss.

Om Sverige hade varit lika CP som Ryssland have vi haft batonger också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in