Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-02, 22:01
Avstängd
Hej!
Jag fick upp i mitt flöde om en afrikansk växt/buske, möjligen bark som skall motverka beroende generellt.
Fler har blivit helt beroende fria enligt flera källor.
Jag har för mig att jag såg något klinik i Portugal som använder sig utav växten med förvånansvärt bra resultat!
Är det någon som vet mer?
Citera
2024-12-02, 22:05
Medlem
Sök på iboga, ibogaine
Citera
2024-12-02, 22:06
Medlem
Kanske växten Voacanga africana - och det är ämnet Ibogaine du är ute efter
Citera
2024-12-02, 23:42
Medlem
mikaelss avatar
Ibogaine.
En klassiker
https://notevenpast.org/fear-and-loa...trail-72-1972/
Citera
Igår, 09:31
Medlem
Tyvärr, det är dessutom olagligt i t.ex. usa och Sverige. Men bra att det blivit känt på senare år, (ännu mer tack vare sociala medier som forum, podcasts, scroll-media) än bara böcker. Läkemedelsindustrin har försökt tona ner det i årtionden för att det givetvis är mer pengar i annat, t.ex. metadonberoende, och antar behandlingshem och sådant.

Behandlingen är tydligen eller har inte varit helt riskfri, men det kan ha gjorts mer forskning på det på senare år varför den är farlig för vissa, om det handlar om dosering eller annan känslighet, andra faktorer vet jag inte..
Senast redigerad av UpTop Igår kl. 09:37.
Citera
Igår, 09:50
Medlem
ReijoHervonens avatar
Vet en knarkare som åkte ner till balkan för att tugga nån rot antagligen ifrån det som nämns i tråden för att bli av med sitt beroende. Tydligen var det lätt att få tag på den där.

Det slutade istället med att idioten blev beroende av roten och började knarka den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in