Flashback bygger pepparkakshus!
Igår, 21:54
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imnotyourdude
Ok, fortsätt runka i din mammas källare eller gå och bli trans för allt du vill

Jag är djupt imponerad av din debattteknik. Kallade du folk som kritiserade massinvandringen för nazister också? Eller folk som kritiserade vaccinerna för antivaxxers. Ni hade ju fel om allt detta också... Ni springer ju bara etablissemangets ärenden som en viljelös fårskock.
Senast redigerad av Kip.Kinkel Igår kl. 21:57.
Citera
Igår, 22:19
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel
Tvärtom. Den har fått allt fler män att genomskåda samhällets kvinnomyter, och förstå att vår tilltänkta roll är att vara slavar.

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar. Menar du att manosfären har fått er att förstå att ni ska vara slavar? Uppriktig fråga.
Citera
Igår, 23:07
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Kvinnor har dessvärre inget att erbjuda utom fittan, och den används flitigt som ett förhandlingsverktyg. För några home makers är inte dagens kvinnor.

Fuck 'em!

Citat:
Det är du som är verklighetsfrånvänd, inte jag. Dagens kvinnnor är bajs. De bör ignoreras helt.

Håller med dig i allt du skriver. Bra att du ger toffelhjältarna på detta forum en reality check.
Citera
Igår, 23:10
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
Håller med dig i allt du skriver. Bra att du ger toffelhjältarna på detta forum en reality check.

Tack, det uppskattas!
Citera
Igår, 23:18
Medlem
Citat:
Du har fått allt om bakfoten, det är kvinnorna själva som genom sitt beteende reducerar sig till sexuella objekt. Det verkar vara det enda dagens kvinnor har att erbjuda. De ger dessutom bort det till slödder som inte bryr sig om dem, när de är yngre. Inte till schyssta killar som respekterar dem. Sedan klagar de på att de blir illa behandade. You can't make this shit up... Vem har sagt att jag inte beter mig anständigt i mina sociala kontakter? Jag är alltid trevlig mot de som är trevliga mot mig.

Du klarar alltså av att klassificera män som slödder eller schyssta, alltså kan du åtminstone se minst två olika typer i den gruppen Du ser dig själv tillhöra. Men kvinnor är bara "kvinnor" för dig. Alla är samma, du klarar alltså inte av att klassificera kvinnor enligt samma principer. Du gör precis en av de vanligaste felbedömningarna man kan göra. Grattis, du är korkad också
Citera
Igår, 23:31
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Du klarar alltså av att klassificera män som slödder eller schyssta, alltså kan du åtminstone se minst två olika typer i den gruppen Du ser dig själv tillhöra. Men kvinnor är bara "kvinnor" för dig. Alla är samma, du klarar alltså inte av att klassificera kvinnor enligt samma principer. Du gör precis en av de vanligaste felbedömningarna man kan göra. Grattis, du är korkad också

Unga konservativa kvinnor är bra, men de är mycket få. Så få att de knappt kan räknas ens. Här är ett par av dem:

https://www.youtube.com/@angelarooseee/videos
https://www.youtube.com/@FarfromEden/videos

Fina levnadsglada, icke-feministiska kvinnor finns överallt i världen. Tjejer från Georgien exempelvis:

https://www.youtube.com/watch?v=Y808s0yK4hI

De är inte förstörda ännu. Härligt att se.
Senast redigerad av Kip.Kinkel Igår kl. 23:35.
Citera
Idag, 00:09
Medlem
Citat:
Unga konservativa kvinnor är bra, men de är mycket få. Så få att de knappt kan räknas ens. Här är ett par av dem:

https://www.youtube.com/@angelarooseee/videos
https://www.youtube.com/@FarfromEden/videos

Fina levnadsglada, icke-feministiska kvinnor finns överallt i världen. Tjejer från Georgien exempelvis:

https://www.youtube.com/watch?v=Y808s0yK4hI

De är inte förstörda ännu. Härligt att se.

HahahA jag vet inte om du trollar eller om det bara är riktigt synd om dig. Konservativa? Du har länkat till två av de största pickme-tjejerna. Dessa tjejer hade valt den stooore Chad snabbare än du kan räkna på fingrarna. Om du vill leta konservativt kanske du ska börja gå ut från din mammas källare och faktiskt prata med kvinnor i verkligheten. Snarare än att leta "konservativa" tjejer på Youtube och instagram
Citera
Idag, 00:24
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
pickme-tjejerna

Se där, du använder dig alltså av radikalfeministiska signalord. Kan ju vara bra för övriga i forumet att känna till din ideologiska hemvist. No, you are not a dude...

Har du bara floskler att komma med?
Citera
Idag, 00:42
Medlem
Citat:
Se där, du använder dig alltså av radikalfeministiska signalord. Kan ju vara bra för övriga i forumet att känna till din ideologiska hemvist. No, you are not a dude...

Har du bara floskler att komma med?

Ok, jag ska erkänna att jag inte var så påläst kring "pickme"-uttryckets härkomst och totala innebörd när jag skrev det. Vad jag var ute efter är att dessa tjejer du länkar till är tjejer som skiter fullständigt i ensamma konservativa traditionella bra män. Dessa kvinnor vill ha följare, pengar, fame, UPPMÄRKSAMHET, åtrå, etc etc.

Dessa kvinnor livnär sig på osäkra unga killar, men de skiter fullständigt i män. Det är så ironiskt så därför undrar jag om du trollar? Du ser inte själv, blir du så grundlurad av dessa influensers att du seriöst går på varenda ord de har att säga? Trots att de är EXAKT det ni inte står för och allt det ni motsätter er?

Jag kan lova dig att jag är mer traditionell och konservativ än du är, men nu har jag tröttnat på att diskutera med dig så detta är det sista jag skriver till dig
Citera
Idag, 00:48
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ok, jag ska erkänna att jag inte var så påläst kring "pickme"-uttryckets härkomst och totala innebörd när jag skrev det.

Se där, då kanske du inte borde ha så hög svansföring?

Citat:
Vad jag var ute efter är att dessa tjejer du länkar till är tjejer som skiter fullständigt i ensamma konservativa traditionella bra män. Dessa kvinnor vill ha följare, pengar, fame, UPPMÄRKSAMHET, åtrå, etc etc.

Men det vill inte vänsterfeministerna på TikTok och slabborna på OnlyFans menar du?

Citat:
Dessa kvinnor livnär sig på osäkra unga killar, men de skiter fullständigt i män. Det är så ironiskt så därför undrar jag om du trollar? Du ser inte själv, blir du så grundlurad av dessa influensers att du seriöst går på varenda ord de har att säga? Trots att de är EXAKT det ni inte står för och allt det ni motsätter er?

Det spelar ingen roll om de tjänar pengar på det, de sprider ju narrativet.

Citat:
Jag kan lova dig att jag är mer traditionell och konservativ än du är, men nu har jag tröttnat på att diskutera med dig så detta är det sista jag skriver till dig

Jaså, du saknar alltså goda argument? Du är uppenbarligen en cuck-servative, inte en högerkonservativ.
Senast redigerad av Kip.Kinkel Idag kl. 00:51.
Citera
Idag, 06:39
Medlem
Citat:
Pick-up coachen Alexander Grace ber nu män om ursäkt för att han i många är försökt lära ut hur man navigerar runt kvinnors dåliga beteende vid pick-up situationer. Han menar att han på så sätt ytterligare normaliserat att kvinnor beter sig dåligt mot män, alltså att detta ska vara förväntat i utgångsläget, trots att mannen är artig och beter sig normalt när han söker kontakt. Game borde inte vara nödvändigt menar Alexander, folk borde visa allmänt hyfs mot varandra i ett civilserat samhälle. Kvinnor gör inte detta enligt honom, utan är spydiga och dryga utan anledning.

Alexander menar att han är född i en tidsålder då detta redan är normaliserat, och att han varit blind för, och internaliserat detta tidigare. Det verkar alltså som om Alexander äntligen har insett faktum, och fått det röda pillret uppkört i ändalykten som ett suppositorium.

"This dating market is fucked up to the core!"

Här är utdrag och kommentarer till videon där han ber om ursäkt:

https://youtu.be/432z70_G9po?t=1475

Ämnet är:

1) Vad anser ni om hans åsikter att det absolut inte borde vara normaliserat för en man som är artig och trevlig att bli illa behandlade av kvinnor när han söker kontakt? Kvinnor betedde sig inte så här mot män för några decennier sedan enligt den äldre herren som kommenterar videon.

2) Är det så att de lösa tyglarna kring kvinnors promiskuitet och hypergami gjort att de kastat masken och visat sitt riktiga ansikte?

3) Resultatet blir att män struntar i kvinnor. "The juice ain't worth the squeeze." Är det bra?

4) Kan kvinnor med en så pass dålig syn på män någonsin fungera i en kärnfamilj?

5) På sikt leder detta till den västerländska civilisationens kollaps menar kommentatorn till videon. Håller ni med?

Det fetmarkerade borde inte ens vara en fråga utan det är ju ganska logiskt att en kvinna med dålig syn på män inte fungerar i en kärnfamilj... Dem flesta blir ju singel morsor. Sedan klagar kvinnor överlag på mycket och allt, jag brukar säga ifrån när sådant drama uppstår eller helt enkelt ignorerar människan.

Svensk kultur eller rent allmänt här i Sverige har inte ett familjeorienterad förhållningssätt, detta säger mycket. Vidare så daltas det mycket och folk vill veta sina rättigheter men inte skyldigheter, sunt förnuft är en tyst kunskap och idioter har inte sunt förnuft. Människor som är otrevliga bara för att, är idioter för det är idioti att skapa sig fiender som är onödigt, oftast så hamnar dessa idioter i en offer mentalitet, men som sagt en idiot mer dör ingen av
Citera
Idag, 09:14
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Stackare. Du är verkligen utsatt för oattraktiva mäns försök att få kontakt. Och rättfärdigar ditt dåliga beteende därefter. Men är han snygg, då lägger du upp laxtallriken direkt.

Det är klart att man lägger upp laxtallriken om man uppfattar det som ett raggningsförsök och man själv är intresserad. Det är ganska självklart? Är man inte intresserad håller man inne med laxen. Det är liksom så det funkar.

Man har ingen skyldighet att prata med människor man inte är intresserad av att prata med. Tack men nej tack räcker. För en del räcker det dock inte, de bara fortsätter.

Den stora frågan i sådana här diskussioner är varför i hela friden folk går omkring och tycker att de borde ha rätt till en annan persons tid och uppmärksamhet bara för att de är trevliga och själva vill?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in