• 6
  • 7
2024-12-04, 09:50
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Varför det??
Du har blivit gammal
Jag är 71 och har INTE blivit det än
INTE omogen, var mogen redan som 17-åring gällande seriösa saker och startade företag som lyckades ok redan som 24-åring, men jag har nyfikenheten kvar fortfarande...
Nu är jag allvarligt skadad (gammal idrottsskada har gått upp) så jag träffar inte så många nya människor som före, men innan det bytte jag ut de kompisar, som blev tråkiga runt ca 30 mot yngre och dessa yngre tyckte/tycker att det är kul/intressant!
T ex
/då jag var 40, var det 4 i övre tonåren, som brukade hänga ihop för sig själva, men då någon av dem var borta ringde de MIG för t ex tennis eller kortspel.
Jag BÖRJADE spela basket, tennis och pingis på klubbnivå då jag var nästan 40.
Nu är det en 19-årig tjej - som såklart inte seriöst - men skojflirtar med mig emellan mer seriöst snack.
Min flickvän - kanske min blivande fru - är 35. I sådana fall vill jag ha barn.
(Jag tänker bli 95 som min morfar. Han gifte sig sent och räknade sig som min generation, fick sparken då han var 92 för han hade blivit glömsk om nytt, men klar i huvudet gällande ej nytt till sjukvården klantade till det så han dog.)
Gör NYTT.
Redo för barn?

T ex min morfar startade sitt FÖRSTA företag då han var i åldern då vanligt folk tänker på pensionering snart.
Jag:
/utöver siktar på giftemål och barn om jag får ordning på skadan tillräckligt
/Även skadad tyckte jag det var för tråkigt att bli pensionär så jag startade två företag i utlandet på distans ihop med en stamhövding där,
/vilka samtidigt är en slags hjälpverksamhet för en fattig stam där genom att de får jobb och de kommer även att få bonus från kommande vinster, även en del till byn.
/Om skadan blir fixad någorlunda kommer jag nog bli basketcoach för ett ungdomslag.
Du är 71, har en flickvän som är 35 och en flirt som är 19? Hände det innan eller efter du vann 9578865443 miljoner på Bingolotto?
Citera
2024-12-04, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Du är 71, har en flickvän som är 35 och en flirt som är 19? Hände det innan eller efter du vann 9578865443 miljoner på Bingolotto?
En till idiot, som inte ens kan tänka att man kan göra det jag har gjort...
Gällande SKOJflirten, som HON startade, kan du inte ens läsa ordentligt...

Dessutom tror du att jag håller på med Bingolotto!!!
Jag har ALDRIG hållit på med ren TUR-gambling, det närmaste är poker. För er som inte begriper brukade jag skoja och säga att jag spelar på aktiebörsen (men det är ju INTE tur).
Nu ännu mindre tur eftersom jag startat två företag på andra sidan jorden utan att vara där,
"därför att" många västerlänningar, som bor där, sa att det inte ens går om man är där.
(Det ena kommer att ge minst 4 gånger pengarna på 5-6 år, det andra är en gambling som kan bli vad som helst mellan förlorad insats och dubbelt så bra som det andra.)
Citera
2024-12-04, 12:59
Medlem
Logique88s avatar
Citat:

Dessutom tror du att jag håller på med Bingolotto!!!
Jag har ALDRIG hållit på med ren TUR-gambling, det närmaste är poker. För er som inte begriper brukade jag skoja och säga att jag spelar på aktiebörsen (men det är ju INTE tur).
Nu ännu mindre tur eftersom jag startat två företag på andra sidan jorden utan att vara där,
"därför att" många västerlänningar, som bor där, sa att det inte ens går om man är där.
(Det ena kommer att ge minst 4 gånger pengarna på 5-6 år, det andra är en gambling som kan bli vad som helst mellan förlorad insats och dubbelt så bra som det andra.)
Du måste vara rik. Eller en lögnare. Ingen 19-årig kvinna tittar på en gammal gubbe på 71 år, såvida hon inte har grava grandpa issues.
Citera
2024-12-04, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Citat:
Du måste vara rik. Eller en lögnare. Ingen 19-årig kvinna tittar på en gammal gubbe på 71 år, såvida hon inte har grava grandpa issues.
Nu kunde du inte läsa igen...
Jag skrev från början att hon SÅKLART inte är intresserad av mig för att bli ihop. Men hon tycker det är roligt/intressant att prata med mig.
(Fast iofs var det en annan kvinna i 35-årsåldern, som blev förvånad då jag sa hur gammal jag är, hon trodde 45-50. Jag har inga påsar under ögonen eller rynkor annat än skrattrynkor. Enligt forskare passar 20-åriga tjejer bäst ihop med 40-åriga män, så inte så stor skillnad till vad det SER ut som. Men 19-åringen vet att jag är gammal.
Både morfar och farfar hade fruar mycket yngre än dem. Farfar var fattig och GIFTE sig rikt
Då farfar var ca 75 ställde sjukvården till det så från arbetsför före en operation hamnade han i koma, var helt borta nästan en vecka. Lite borta då han vaknade upp, men då jag kom dit dagen efter hade han - fastän han inte kunde prata p g a respiratortuben - charmat alla sköterskorna på intensiven, en borstade hans hår, en annan höll ett vattenglas och den tredje stod och undrade vad hon kunde göra

Nej, jag är INTE rik - well lite jämfört med de oekonomiska - för sedan 1993 finansierar hjälp-till-självhjälpsprojekt med vad jag får ihop mer än vad jag behöver själv.
((Företagen, som jag startade utomlands nyligen äger jag formellt mest så de andra inte kan ställa till det genom att rösta ner mig - som en del SVENSKAR gjort så de projekten misslyckats - men om min skada inte blir fixad och inte får barn, kommer jag att GE de företagen till stammen. Och om det blir barn, blir det bosättning där så framtida generationer kan fortsätta jobba ihop...
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in