Flashback bygger pepparkakshus!
  • 6
  • 7
Idag, 09:50
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Varför det??
Du har blivit gammal
Jag är 71 och har INTE blivit det än
INTE omogen, var mogen redan som 17-åring gällande seriösa saker och startade företag som lyckades ok redan som 24-åring, men jag har nyfikenheten kvar fortfarande...
Nu är jag allvarligt skadad (gammal idrottsskada har gått upp) så jag träffar inte så många nya människor som före, men innan det bytte jag ut de kompisar, som blev tråkiga runt ca 30 mot yngre och dessa yngre tyckte/tycker att det är kul/intressant!
T ex
/då jag var 40, var det 4 i övre tonåren, som brukade hänga ihop för sig själva, men då någon av dem var borta ringde de MIG för t ex tennis eller kortspel.
Jag BÖRJADE spela basket, tennis och pingis på klubbnivå då jag var nästan 40.
Nu är det en 19-årig tjej - som såklart inte seriöst - men skojflirtar med mig emellan mer seriöst snack.
Min flickvän - kanske min blivande fru - är 35. I sådana fall vill jag ha barn.
(Jag tänker bli 95 som min morfar. Han gifte sig sent och räknade sig som min generation, fick sparken då han var 92 för han hade blivit glömsk om nytt, men klar i huvudet gällande ej nytt till sjukvården klantade till det så han dog.)
Gör NYTT.
Redo för barn?

T ex min morfar startade sitt FÖRSTA företag då han var i åldern då vanligt folk tänker på pensionering snart.
Jag:
/utöver siktar på giftemål och barn om jag får ordning på skadan tillräckligt
/Även skadad tyckte jag det var för tråkigt att bli pensionär så jag startade två företag i utlandet på distans ihop med en stamhövding där,
/vilka samtidigt är en slags hjälpverksamhet för en fattig stam där genom att de får jobb och de kommer även att få bonus från kommande vinster, även en del till byn.
/Om skadan blir fixad någorlunda kommer jag nog bli basketcoach för ett ungdomslag.
Du är 71, har en flickvän som är 35 och en flirt som är 19? Hände det innan eller efter du vann 9578865443 miljoner på Bingolotto?
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in