Citat:
Ursprungligen postat av
KaneBellingham93
På sistone har jag märkt att Foodorabud alltmer sällan faktiskt kommer till dörren, plingar på och levererar beställningen. Numera ringer de, ibland innan de ens anlänt, och ber en komma ner för att hämta leveransen vid porten. I-landsproblem kan man ju tycka, men när man sjunkit ner i soffan och inväntar maten vill man ju helst inte få ett samtal om att man ska ta på sig skor och springa ner och hämta maten. Är inte själva poängen med Foodora, och alla matleveranstjänster för den delen, att maten skall levereras från restaurangen till din dörr? Har buden blivit för fina för att gå i trappor eller ta en hiss nu?
Innan apparna vill jag minnas att om man beställde hem en pizza från den lokala pizzerian så kom de alltid till dörren. Man kan ju tycka att en tjänst vars enda egentliga styrka är just bekvämlighet inte ska börja tumma på bekvämligheten. Är nästa steg att budet anger att de befinner sig i ens generella omnejd och att man får ta på sig vinterjackan och leta upp dem? Jag tycker att man ska få vad man betalat för: matleverans till ens egen dörr.
Har ni också upplevt detta fenomen på sistone? Tycker ni detsamma eller är jag bara ovanligt lat?
Jag är med trött på skiten, jag betalar för att jag ska slippa ha med människor att göra. De VÄGRAR lämna maten utanför dörren och nu ska jag tydligen också klä på mig för att gå ner och möta de asen på parkeringen. Då kan jag lika väl ta mig till stället själv. Jag betalar för att slippa bry mig om något annat än att äta.
Citat:
Ursprungligen postat av
MASSAGATTI
Lika bra att hudingarna ringer .. Har skrivit EXAKT så även en blind hittar men lik förbannat springer de runt på området och stör mina grannar .. Bara 6 hushåll iofs . Varför ska man lämna info om leverans då inte en jävel kan prata svenska än mindre läsa.
Jag är iofs nöjd om jag får det jag beställt.
Du, tre gånger har jag haft samma förare lämna av från samma ställe och varje gång "ursäkta svårt att hitta", tre gånger på en vecka och han kan inte lista ut. Jag har nu förstått att det är något de kör med för att 1. du ska stå i dörren och "visa" honom så du kan gå till hans bil och 2. han ska få sitta och löka i bilen och leka med mobilen längre.