Citat:
Ursprungligen postat av
stycket
Hejsan, här kan vi diskutera varför vi än inte hittat någon partner.
Givetvis kanske inte alla vet det, eller har det sanna svaret. Men låt oss reflektera varandra till självinsikt genom att dela med oss våra tankar och känslor. De som har partner skulle kunna dela med sig med utgångspunkten innan de träffat sin nuvarande t.ex.
Många kanske kommer säga att de inte vill ha en partner just nu. Då kan ni väl kanske berätta om ni någonsin hittat en bra potentiell partner och varför ni valt att inte starta en relation. Eller om ni aldrig funnit en sådan?
Är det verkligen självvalt för alla att vara singlar, även om de påstår så?
En valde jag och ville själv.
En annan kände jag mycket kärlek från.
En annan var det väldigt roligt att umgås med.
Att man klickar med personen. Har saker gemensamt och kan prata och vara sig själv med varandra är nog det jag skulle lägga mest vikt och värde på idag.
De som jag inte valt:
Dålig dejt som prata illa om människor. Nej tack.
Dejter som pågick ett tag lite på distans och jag fick inga känslor mer än många olika negativa för en person. Det blev inte bättre av att ett ex dök upp och spökade i tankarna. (Den kärleksfulla kom tillbaka i bilder) och då la jag ner den personen.
Nu kommer det vara självvalt. Jag vill vara lite egoistisk och få stabilitet i min vardag då allt har varit kaos en längre tid. Jag vill kunna få det konkret att jag klarar mig på egna ben nu minst några månader. Jag vill också kunna acceptera att ha det lite tråkigt och lite ensamt en kort period för att känna av vilka känslor det ger mig och förstå mig själv bättre i dessa. Älska mig själv lite mer för att bli en bättre människa än jag någonsin varit tidigare.