• 3
  • 4
2025-01-11, 13:17
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZN1
Jag tror det är för att man själv inte vet vad som är bra för en. Eller det är såpass bra att man blir skräckslagen.

But when it flows it flows och då är man inte en sekund tveksamt. You can run but you can't hide.

För att känna igen sin person måste man vara i kontakt med sig själv. Våga lita på sig själv, sina känslor och magkänslan.

Jag tror inte det finns någon människa på denna jord som inte önskar att vara med den rätta person, och istället för väljer att vara ensam. Då är man sinnessjuk.

Och att hitta den rätta betyder inte att livet blir som en dans på rosor, men tanken att give up och kasta in handduken finns inte på kartan.
Ja jävlar vilket herrans trams.
Citera
2025-01-11, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Hejsan, här kan vi diskutera varför vi än inte hittat någon partner.

Givetvis kanske inte alla vet det, eller har det sanna svaret. Men låt oss reflektera varandra till självinsikt genom att dela med oss våra tankar och känslor. De som har partner skulle kunna dela med sig med utgångspunkten innan de träffat sin nuvarande t.ex.

Många kanske kommer säga att de inte vill ha en partner just nu. Då kan ni väl kanske berätta om ni någonsin hittat en bra potentiell partner och varför ni valt att inte starta en relation. Eller om ni aldrig funnit en sådan?

Är det verkligen självvalt för alla att vara singlar, även om de påstår så?

För att kvinnor inte är pålitliga längre.
Citera
2025-01-11, 15:15
Medlem
Jag kan svara.

För att kvinnor i väst har fått prinsessa-syndromet där de på fullaste allvar tror de är värd, och i många fall kräver, en man som "har allt", inkl modell-utseende, stor social krets, bra med pengar. Ofta när de själva är medelmåttor med en hel del sörja i bagaget. Den största majoriteten av män kan så klart inte vara detta, således blir de ensamma.
Citera
2025-01-12, 16:48
Medlem
För att jag är trauma, toxic, en röd flagga, och vet egentligen inte vad jag håller på med
Citera
2025-01-12, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Av många anledningar och ibland har man trivts som singel ibland har man saknat tvåsamhet. Jag är inte den som behöver ha en partner och behöver ha den bekräftelsen. Men jag har alltid varit lite dumsnäll, genuin och ädel och bara gått på känslor. Försökt göra det rätta och inte begära något från någon. Kraven var bara att man behandlar mig bra och är lojal. Lojalitet är fö mer än att bara vara trogen, man är själv väldigt lojal och ärlig och ställer därmed höga krav på det.

Är inte intresserad av någon mer jävel ärligt talat men hade jag velat skaffa en partner igen hade jag inte gått på känslor och drömt om någon kärlek utan gjort som vissa andra kvinnor och endast dejtat någon om det gav mig några fördelar. Nu ska jag bara tänka på mig själv och försöka älska mig själv lite mer.

Går inte hitta en tjej/kvinna som är lojal och trogen!
Citera
2025-01-12, 23:19
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Är mannen ekonomiskt överlägsen så tror jag nog det underlättar. Historiskt har kvinnan underkastat sig mannen då han erbjudit beskydd och resurser. Det gäller fortfarande men eftersom kvinnan idag dels tjänar så mycket (plus lever på föräldrar/arv) och har ett större skyddsnät än någonsin så är det sällan hon känner ett behov att binda upp sig.
Citera
2025-01-13, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Är mannen ekonomiskt överlägsen så tror jag nog det underlättar. Historiskt har kvinnan underkastat sig mannen då han erbjudit beskydd och resurser. Det gäller fortfarande men eftersom kvinnan idag dels tjänar så mycket (plus lever på föräldrar/arv) och har ett större skyddsnät än någonsin så är det sällan hon känner ett behov att binda upp sig.

Funkar när hon är beroende av mannen för ekonomin, då håller hon sig i skinnet.

Det är när hon kan fixa egna pengar som den sanna kvinnan kommer fram, då blir det ett jävla kaos.
Citera
2025-01-13, 00:45
Medlem
zombie-nations avatar
Det verkar som kvinnor inte kan vara partnerlösa. De kan ju ta in vilken slemmig figur som helst och gifta sig med.

Alla vill heller inte ha en partner.
Citera
2025-01-13, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Skulle tro att det här "de du tänder på tänder inte på dig, och de som tänder på dig tänder inte du på" har en avgörande betydelse här faktiskt?
Mer än man tror med denna enkla sanning.
Jag önskar att fanns en "gilla" knapp här på siten.
Citera
2025-01-13, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Det vet jag inget om då jag inte dejtar kvinnor men det är förvånande många kvinnor som stör sig på män som inte visar lojalitet i den form att man stöttar sin kvinna vid konflikter.

Efter senaste erfarenheten för något år sedan hade jag aldrig i livet kunnat lita på en invandrarman igen. Även om man själv är invandrare, men jag är den ärligare sorten än vissa andra.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in