Citat:
Ursprungligen postat av
annisseen
Håller med! Känns som att människor inte är lika öppna längre. De flesta håller sig till sitt liksom, och det är svårt att komma nära. Kanske sant som du skriver att folk blivit mer rädda/försiktiga.
Rädsla är ju något inte alls bra att ha inom sig hela tiden dock ett naturligt larmsystem. Fast om vi låter rädslan ta över, så kommer det bara i längden skada oss, det börjar med rädslan, sen oro, sen ångest och kraftigare ångest.
Jag håller med dig i allt, jag tog också 3 sprutor, och jag ville inte egentligen med min sambo då propsade.
Sedan dess har jag inte känt mig frisk på väldigt länge och det känns som världen inte är den samma för mig heller. Jag ser rädslan överallt, barn mår sämre än någonsin, och världen är räddare. Jag är själv mer rädd, och fått ångest.
Detta kommer påverka och påverkar oss och hela utvecklingen.
Jag vill verkligen hitta tillbaka till min mer positiva tankar och därför ibland hänger jag här för att stötta folk och mig själv, skriva av mig, o för att se att man inte är helt själv med sina tankar om att livet och världen är på en väg som inte känns superpositiv.
Vi får inte låta Rädslan ta över oss. Rädslan stänger av oss från världen.
Motgiftet är Kärlek!
Försök att ha mer kärlek för andra och dig själv, ger du kärlek till alla du möter så visar du också att du är öppen för livet, och allt är möjligt! Jg kan bara hoppas att jag orkar och att vi alla kan vända detta.
❤️