Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
Igår, 15:37
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1312857

En man i 35-årsåldern har dött efter en trafikolycka i Mölndal i Göteborg under morgonen, uppger polisen.
– Det var en fotgängare som blev påkörd och som sedan avlidit av sina skador, säger Christian Bratt, presstalesperson på polisen.
En anmälan om vårdslöshet i trafik och vållande till annans död är upprättad.
Anhöriga är underrättade.

Någon som vet något?
Citera
Igår, 16:18
Medlem
Verkar vara det här övergångstället på Åbyvägen: https://maps.app.goo.gl/jcbHDYjWSSGHEq7Y9

Som matchar bilden från Mölndalsposten https://www.molndalsposten.se/images...A9VEk-WIDE.jpg
Citera
Igår, 17:28
Medlem
Anti1991s avatar
Bilar kör i hög fart på den vägen. Mörkt och hög fart är en dålig kombination. Tragiskt.
Citera
Igår, 18:14
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti1991
Bilar kör i hög fart på den vägen. Mörkt och hög fart är en dålig kombination. Tragiskt.

Många har dessutom helsvarta kläder (för att det är snyggt/moderiktigt?) och bär dem utan reflexer.
Citera
Igår, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Många har dessutom helsvarta kläder (för att det är snyggt/moderiktigt?) och bär dem utan reflexer.

Mm har märkt att mörkerseendet blir mycket sämre efter 40. När det dessutom regnar ute i mörkret så ser man knappt ett skit om någon går utan reflexer. Jag nästan kryper fram vid övergångsställen och tittar fram och tillbaka som om jag kollade på en tennismatch. Många är långt ifrån lika försiktiga som mig tyvärr. Och sen kan man ändå missa någon hur försiktig man än är. Kombinera allt detta med isiga väglag och trafiken vid denna tiden på året blir rena dödsfällan.
Citera
Igår, 20:00
Medlem
billigtvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xory
Verkar vara det här övergångstället på Åbyvägen: https://maps.app.goo.gl/jcbHDYjWSSGHEq7Y9

Som matchar bilden från Mölndalsposten https://www.molndalsposten.se/images...A9VEk-WIDE.jpg

Vid just det övergångsstället var det så otroligt nära att min mötande bil körde på en löpare som bara sprang rakt ut för bara några dagar sedan. I detta fall Antagligen en kombination av mörker, dåligt väder (snöblandat regn imorse) och ouppmärksam bilist samt gående. Krypkör själv med foten på bromsen vid obevakade övergångsställen, helt omöjligt att se dessa mörkklädda personer utan reflexer 😱😱😱

Tragiskt!
Citera
Igår, 20:30
Moderator
Parongatans avatar
Exakt här på Åbyvägen 4D inträffade den tragiska dödsolyckan.

Olyckan ägde rum enbart ett stenkast från där mordet på Alexandra Mezher som arbetade på HBV-hemmet som också låg på Åbyvägen.

Närmare bestämt på Åbyvägen 7.
Citera
Igår, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigtvin
Vid just det övergångsstället var det så otroligt nära att min mötande bil körde på en löpare som bara sprang rakt ut för bara några dagar sedan. I detta fall Antagligen en kombination av mörker, dåligt väder (snöblandat regn imorse) och ouppmärksam bilist samt gående. Krypkör själv med foten på bromsen vid obevakade övergångsställen, helt omöjligt att se dessa mörkklädda personer utan reflexer 😱😱😱

Tragiskt!

Springer själv mycket. Skulle aldrig ge mig ut utan min reflexväst och pannlampan (med blinkade funktion vid tätbebyggt område).
Förundras varje gång jag ser någon som endast bemödat att trä på sig nån handledsreflex samt kläder av reflekterande material.

Samt, vid övergångsställen är det föraren av bilen som bestämmer, har den SETT DIG och du ser att den stannar, först DÅ är det OK att gå över. Skiter fullständigt i om lagen är på min sida, det är inte värt att chansa någon gång.

Vila i frid unge man!
Citera
Igår, 20:49
Medlem
billigtvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Springer själv mycket. Skulle aldrig ge mig ut utan min reflexväst och pannlampan (med blinkade funktion vid tätbebyggt område).
Förundras varje gång jag ser någon som endast bemödat att trä på sig nån handledsreflex samt kläder av reflekterande material.

Samt, vid övergångsställen är det föraren av bilen som bestämmer, har den SETT DIG och du ser att den stannar, först DÅ är det OK att gå över. Skiter fullständigt i om lagen är på min sida, det är inte värt att chansa någon gång.

Vila i frid unge man!

Ibland vill jag veva ner rutan och skrika ”du syns inte!!!” till dessa personer som inte verkar mer rädda om sina liv. Man får ju hoppas de är organdonatorer i alla fall.

Men tillbaka till ämnet så är det väldigt tyst om händelsen i min bekantskapskrets, trots att jag bor i området. INGEN som har någon fakta kring hur olyckan gått till?
Citera
Igår, 21:24
Medlem
Körde förbi ikväll och det stod en samling människor där i tystnad som hade tänt ljus som stod precis vid övergångsstället.
Det var riktigt kasst väder imorse med regn och dis och precis som fler har nämnt så kör bilar fortare än 50 km/h som det är där.
Så tragisk olycka.
Citera
Igår, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigtvin
Ibland vill jag veva ner rutan och skrika ”du syns inte!!!” till dessa personer som inte verkar mer rädda om sina liv. Man får ju hoppas de är organdonatorer i alla fall.

Men tillbaka till ämnet så är det väldigt tyst om händelsen i min bekantskapskrets, trots att jag bor i området. INGEN som har någon fakta kring hur olyckan gått till?

Det är under utredning. En medelålders kvinna som var på väg till jobbet, antagligen det yviga snöfallet som gav dålig sikt i kombination med mörker. En tragisk olycka.
Citera
Igår, 22:15
Medlem
Min gissning är att föraren hade telefonen uppe och körde över 50km/h.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in