Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
Igår, 22:37
Medlem
Fojoss avatar
Det är inte särskilt mörkt där så gissar på att det är någon som kört väldigt snabbt.
Citera
Igår, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fojos
Det är inte särskilt mörkt där så gissar på att det är någon som kört väldigt snabbt.

Precis så jag tänker. Sen går det rykten om att föraren (kvinnan i det här fallet) var sen till jobbet. Arbetar som lärare på en närliggande skola. Snacka om plikttrogenhet.
Citera
Igår, 23:49
Medlem
Kaenkelberries avatar
Jag har själv trots låg fart svårt att märka av svartklädda personer utan reflexer öht.
Det är inte helt lätta att upptäcka och det många fotgängare inte fattar är att de tror att bilarna ser dem bara för att fotgängaren ser bilen men så är det icke.
Citera
Idag, 01:11
Medlem
Nationalromantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sushiris
Precis så jag tänker. Sen går det rykten om att föraren (kvinnan i det här fallet) var sen till jobbet. Arbetar som lärare på en närliggande skola. Snacka om plikttrogenhet.

Har vi namn på gm?
Citera
Idag, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Har vi namn på gm?

Sägs att bo var P.P som bor i närheten..
Citera
Idag, 03:08
Medlem
Nationalromantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
Sägs att bo var P.P som bor i närheten..

P.p? Vad menas?
Citera
Idag, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Springer själv mycket. Skulle aldrig ge mig ut utan min reflexväst och pannlampan (med blinkade funktion vid tätbebyggt område).
Förundras varje gång jag ser någon som endast bemödat att trä på sig nån handledsreflex samt kläder av reflekterande material.

Samt, vid övergångsställen är det föraren av bilen som bestämmer, har den SETT DIG och du ser att den stannar, först DÅ är det OK att gå över. Skiter fullständigt i om lagen är på min sida, det är inte värt att chansa någon gång.

Vila i frid unge man!

Handledsreflex är betydligt bättre än att inte ha något alls. Tyvärr har de flesta inte ens den minsta rexlex på sig. En enkel reflex kan vara skillnaden mellan liv och död…
Citera
Idag, 05:55
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Många har dessutom helsvarta kläder (för att det är snyggt/moderiktigt?) och bär dem utan reflexer.
Jag höll på att cykla på en fotgängare som gick i svarta kläder från topp titt tå en mörk kväll. Inga reflexer hade den. Nästan omöjligt att upptäcka dessa.
Citera
Idag, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Har vi namn på gm?
Det har vi.
Delar förnamn med en Emmy Awards vinnare som även haft roll i Incredible Hulk & Diagnosis murder.

Efternamnet börjar med förnamnet på en skateboardåkande figur i the Simpsons + svaret på följande gåta "Jag visar glädje utan att tala, mina läppar rör sig men gör inget ljud. Jag kan smitta andra, och ibland säger man att jag är nyckeln till vänskap. Vad är jag?"

Källa: plåtnumner på bilen samt bekräftelse från grannar som har barn på skolan där hon jobbar.
Citera
Idag, 08:42
Medlem
Reflex borde va lag... Vi fick bra reflexer i skolan förr man satte fast dem med en säkerhetsnål i jackfickan å de hängde i ett 40 cm långt snöre strax ovanför knät... perfekt. borde finnas i varenda butik men såg inga i min butik.
Citera
Idag, 10:19
Medlem
Enzymes avatar
Många som skriver om mörka kläder och grejer men vi vet ju för närvarande ingenting om hur den omkomna mannen var klädd. Jag passerar där ibland och kan säga att i princip ingen håller laglig hastighet på den sträckan. Tvärtom så är det en sådan sträcka där folk blåser på lite extra för att komma till nästa vägskäl borta vid Frölundavägen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in