2024-12-04, 08:18
Medlem
Gör något åt saken innan det är försent. Sluta tycka synd om dig själv, det är bara patetiskt. Börja ät rätt, skippa läsk, chips och godis. Inga mer pizzor.
Citera
2024-12-04, 09:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Det känns ibland som att hon gör det enbart för att vara elak. Jag har flera gånger sagt att jag aldrig skulle säga någonting om hennes vikt ifall det blev ett problem för henne eller mig. Men jag får känslan av att hon försöker skämta om det, men gör det vid helt fel tillfälle och på ett ganska grått sätt, om du förstår hur jag menar?

Det är hon inte ensam om i så fall, men jag lider av flera psykiska problem som gör att det är väldigt svårt för mig att ta tag i sådana saker.

Jag tror du hade haft stor nytta av en pt. som kan lägga upp en plan för dig och pusha dig lite. Iallafall till en börja. Har du råd med det så är det värd alla pengarna. Jag förstår inte människor som faktisk har råd, varför dom inte lägger pengar på att ta hand om deras kropp, men istället lägger pengar på knark, onyttigt mat och allt annat som inte är bra för en ?

Vad din sambo håller på med är inte alls okej. Det säger mer om henne än dig. Hon projicera bara sin ytlighet.

Kan hon inte motivera dig på ett kärleksfullt sätt så ska hon bara hålla käften.
Senast redigerad av Blackrose23 2024-12-04 kl. 09:57.
Citera
2024-12-04, 09:57
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Hej vänner!

Jag har en flickvän som frekvent ska kommentera hur fucking fet jag har blivit. Jag har aldrig varit någon fitness-king eller nåt, och jag märker själv hur kaggen har börjat synas. Men är det befogat av henne att hela tiden kommentera detta och få mig att må riktigt dåligt?

Hon var atttraherad av den du var, inte den du förvandlas till. Acceptera läget istället för att käfta emot. Det handlar inte om vad du vill i ett förhållande, det handlar om att kompromissa. Om du inte vill kompromissa, gör slut.
Citera
2024-12-04, 10:17
Medlem
halaltarzans avatar
Undrar om TS även var lite halvtjock när han satte på svärmor som då iaf var dödligt het eller har det kommit sista året?

(FB) Satte på tjejens morsa igår -- vad ska jag ta mig till?
Citera
2024-12-04, 11:17
Medlem
calvinclowns avatar
Börja gå ner i vikt. Varför ska du va så klen. Att va fet är ohälsosamt, ingen ska vara det. Vi saknar officiellt kroppsideal i samhället
Citera
2024-12-04, 11:24
Medlem
Citat:
Hade det inte varit befogat av mig att anta att hon borde älska mig för den jag är och inte för det som vågen säger?

Nej, lev i verkligheten.

Viss kärlek må vara sådan, men inte all. Så ta tag i hälsan så att hon och du slipper skämmas för dig.
Citera
2024-12-04, 11:29
Avstängd
Citat:
Hej vänner!

Jag har en flickvän som frekvent ska kommentera hur fucking fet jag har blivit. Jag har aldrig varit någon fitness-king eller nåt, och jag märker själv hur kaggen har börjat synas. Men är det befogat av henne att hela tiden kommentera detta och få mig att må riktigt dåligt?
Är hon själv i trim? Om ja, se till att gå ner i vikt. Tror inte hon retas med dig för att jävlas utan hon gör det för att hon tände på dig när du var smalare. Hon vill inte att det ska bli värre utan vill att du tar tag i det innan det blir värre. Gör så.
Citera
2024-12-04, 11:35
Medlem
Citat:
Hej vänner!

Om vi tar oss en titt på din historik av trådstarter så faller det sig nog naturligt att i första hand tro att du ännu en gång fantiserat ihop en trådstart av något som aldrig hänt i verkligheten…. Ett finare ord som dyker i tankarna är Mytomani…

Skulle din story mot förmodan vara sann, så är det väl bara att du tar tag i problemet och gör dig av med gubbfläsket. Du mår bättre, tjejen blir glad, win win…
Citera
2024-12-04, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Men tror du inte bruden kan känna sig typ sviken då och därför blir elak om TS låtit sig gå upp i vikt medan - som det verkar - hon inte har gjort det?

Ingen aning vad TS flickväns motiv är. Men TS mår hur som helst inte bra av hur flickvännen behandlar honom och det behöver han förmedla till henne, så att hon slutar upp med sitt sätt. Och slutar hon inte upp med det, får TS fundera kring om han inte ska bryta upp med henne.
Citera
2024-12-04, 18:23
Medlem
psykadelikatessens avatar
Citat:
Det känns ibland som att hon gör det enbart för att vara elak. Jag har flera gånger sagt att jag aldrig skulle säga någonting om hennes vikt ifall det blev ett problem för henne eller mig. Men jag får känslan av att hon försöker skämta om det, men gör det vid helt fel tillfälle och på ett ganska grått sätt, om du förstår hur jag menar?

Det är hon inte ensam om i så fall, men jag lider av flera psykiska problem som gör att det är väldigt svårt för mig att ta tag i sådana saker.
Ursäkter,
Därför hon tjatar
Citera
2024-12-04, 19:21
Medlem
stolenChevys avatar
Så länge du inte är tillsammans med Anna Skipper så tycker jag att du ska ta till dig kritiken och börja löpträna. Då får du förmodligen bukt på dina psykiska problem också.

Det kan ju inte finnas en människa som har avbrutit sitt löppass pga. att personen mår sämre psykiskt av själva löpningen. Har också svårt att se att någon har ångrat sitt löppass efteråt för att de skulle må sämre psykiskt - det är nog inte möjligt.
Citera
2024-12-04, 21:59
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Undrar om TS även var lite halvtjock när han satte på svärmor som då iaf var dödligt het eller har det kommit sista året?

(FB) Satte på tjejens morsa igår -- vad ska jag ta mig till?

Han verkar även aga sin flickvän ibland. Så jag kan väl tycka att han får ta att bli kallad tjockis. Eller så får han kanske aga flickvännen ännu mer så hon lär sig sin plats i hemmet.

(FB) Jag agar min sambo varje söndag - nu vill hon plötsligt sluta med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in