Flashback bygger pepparkakshus!
Igår, 21:02
Medlem
lunarluddes avatar
Har fått upp ögonen för "Dumpstring diving" dom senaste månaderna, dels för att ekonomin är dålig men också fascinerande av hur mycket som slängs, enormt svinn.

Har testat detta med en kompis 3 gånger och vi har hittat allt möjligt inom mat och råvaror, och då var vi på Coop.

Vilka butiker har ni haft som mest "framgång" i? har sett och läst att vissa butiker har containtern inomhus medans andra har ute.

Vet inte hur det funkar med sortering osv på större butiker, brukar ni hitta i själva containterna eller i soptunnorna som står utanför butikerna?

Kan rekommendera https://www.youtube.com/@Dumpstringslyx

Tankar?
Citera
Igår, 21:26
Medlem
Jordgubbes avatar
Det överraskar att butiker idag skulle sopsortera som om det vore 1974, i nån "container".
Citera
Igår, 21:31
Medlem
Första gången jag uppmärksammade detta var i början på 90-talet. Jag arbetade natt i Årsta Partihallar (Stockholm) och det fanns några där som plockade. Det var ok människor och jag lät dem hålla på så länge de inte stökade till.
Citera
Igår, 21:35
Medlem
pn222jws avatar
Jag skulle testa på natt mellan söndag/måndag - mycket "rensas ut" inför den nya veckan. Om du är osäker på ett livsmedel - låt det vara. Konservburkar borde vara okej. (Jag hittade 10 ouppackade burkar gulaschsoppa en gång - en äldre pensionär i min portuppgång hade gått bort - hemtjänsten slängde all mat). Man ska aldrig skämmas för att sakna pengar.
Citera
Igår, 22:15
Medlem
jag må inte vara rik, och insett att det finns mycket pengar att tjäna på det "vanliga" människor slänger

Men nånstans måste gränsen dras, och jag tänker att där munhålet är kan ju vara ett lämpligt ställe. för då är andra ställen likt analen inräknat, eftersom det med barnslig uträkning är där skit går ut, inget in.

därmed menar jag att om en skulle hämta mat, där andra slänger sin skit, så kan man räkna med skit. i slutändan
Citera
Igår, 22:27
Medlem
eldrattans avatar
Ser detta nästan dagligen efter stängning utanför en mindre coop butik. Mest svartmuskiga personer fast har även sett en blond yngre tjej rota runt i containern. Så antar det är bra jaktmarker i dom där containrarna!
Citera
Igår, 22:51
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Ser detta nästan dagligen efter stängning utanför en mindre coop butik. Mest svartmuskiga personer fast har även sett en blond yngre tjej rota runt i containern. Så antar det är bra jaktmarker i dom där containrarna!

hur länge ungefär pågår en stägning på en större butik, innan alla dragit? skämmigt om dom fortfarande skulle vara kvar haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in