Citat:
Ursprungligen postat av
Cashbackkingen
Jag får ofta frågan om cashback är bra och som Sveriges okrönte konung när det gäller cashback så måste jag säga att cashback är suveränt. Alla kan få ca 1000 kr tillbaks per månad genom att handla rätt och använda cashback på ett bra sätt. Själv har jag satt upp en cashbackfabrik som levererar ca 10 000 kr per månad genom att man bland annat använder presentkort.
Klart cashback är bättre än att betala för ett kreditkort. (ifs har väl en del av de som kostar också cashback)
Jag använder bensinbolagens kreditkort till allt jag köper, från bensin, motorolja, falukorv, blodtycksmedicin till systembolaget och gevär eller TV-apparat, flyger not so much så de korten skiter jag i, inte för jag är miljömupp eller något, men gillar inte att trängas och svettas.
Korten är gratis i stället för bankernas kort som kostar pengar, betalar fakturan i slutet av månaden och har än aldrig betalat en krona i ränta eller fakturaavgifter. Brukar få en hunka i månaden, eller varannan beroende på vad jag gör. Bankernas kort kan dra åt helvete, och jag har flera banker!
Men skulle man inte betala
hela fakturan i slutet av månaden så kostar det satan, men det är bara dumjävlar som inte gör och det kan jag leva med.