• 1
  • 2
2024-12-03, 23:34
Medlem
Retorisk fråga åt en vän... 👀
Om man brassar i lägenheten och grannarna ringer snuten, hur långt går dom för att ta sig in?
Liksom knackar dom bara på och sticker om man inte öppnar eller ringer dom typ brandmän som bryter upp dörren? 😂
Citera
2024-12-03, 23:38
Medlem
ziejacools avatar
om det är ett pågående grovt brott som t.ex. cannabis rökning så kommer troligtvis låssmed och öppnar ja.
Citera
2024-12-03, 23:41
Bannlyst
de går troligen till hyresvärd och hämtar nyckeln
och om något krånglat den vägen så har de säkert en handrgranat redo. till mig sade de att de gick in utan att knacka pga att de inte kände för att krossa fönstret. förvisso bad domaren mig om ursäökt för polisens beteende sedan i rättegången, men det lär nog vart en annan sak han syftade på iofs, och jag sade bara "det är lugnt" o skrattade lite

välj dina fighter. droger är inte lösningen
Senast redigerad av litenfiskare 2024-12-03 kl. 23:46.
Citera
2024-12-03, 23:47
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keres00
Retorisk fråga åt en vän... 👀
Om man brassar i lägenheten och grannarna ringer snuten, hur långt går dom för att ta sig in?
Liksom knackar dom bara på och sticker om man inte öppnar eller ringer dom typ brandmän som bryter upp dörren? 😂

Nej inga brandmän, se nedan.
Om din "vän" röker maja eller hasch i lägenheten så kan du räkna med att den kommer att bli "inrökt".
Det betyder att den dag som din "vän" blir vräkt så kommer du få betala för saneringen av lägenheten. Det kommer krävas saneringen med ozonmaskin för att få bort doften av din "väns" rökande.
Så säg åt din "vän" att det är dumt att röka maja eller hasch inomhus.

Citat:
Ursprungligen postat av ziejacool
om det är ett pågående grovt brott som t.ex. cannabis rökning så kommer troligtvis låssmed och öppnar ja.

Vänta... NEJ!

Polisen kommer och om du inte öppnar så kanske dom är så snälla att dom använder en kofot för att ta sig in. Jag har haft idiotgrannar som fått den fina specialbehandlingen med kofot och sedan vräkning.
Citera
2024-12-03, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Nej inga brandmän, se nedan.
Om din "vän" röker maja eller hasch i lägenheten så kan du räkna med att den kommer att bli "inrökt".
Det betyder att den dag som din "vän" blir vräkt så kommer du få betala för saneringen av lägenheten. Det kommer krävas saneringen med ozonmaskin för att få bort doften av din "väns" rökande.
Så säg åt din "vän" att det är dumt att röka maja eller hasch inomhus.

Vänta... NEJ!

Polisen kommer och om du inte öppnar så kanske dom är så snälla att dom använder en kofot för att ta sig in. Jag har haft idiotgrannar som fått den fina specialbehandlingen med kofot och sedan vräkning.

Haha ja jag ska förmedla de 😂
Men om min vän har säkerhetsdörr så kan dom väl inte komma in med bara kofot?
Citera
2024-12-03, 23:57
Bannlyst
Citat:
givetvis har vår frihetsbevarande våldskapitalsbärande makt i landet tekniker att komma förbi de såkallade säkerhetsdörrarna och alla dess ISO klassifikationer. med all säkerhet så är dessa dörrars syfte sådan att de ska få tjyvar och patrask, som inte arbetar i statens tjänst, att gå till nästa hus/lägenhet ist för att slösa tid och göra bort sig vid denna. om du undrade över prisskillnaden så har du svaret där med.

mvh en som vaknat upp i en otrogen kvinnas säng och hennes man kom in genom dörren bara genom sparkar (vad jag vet). lägenhet, ej säkerhetsdörr

förresten har jag testat att "tacka nej" till polisbesök när de knackat på- jag öppnade fönstret och sade att jag inte känner för att prata med dem. stängde. sedan bröt de sig in och kom in med dragna vapen. dvs den jag såg och som kom längst fram hade urdragen teleskopsbatong. tur för både mig och dem, kan man säga, att jag inte hade vapen framme att försvara mig med. nästa gång är jag bättre förberedd.

edit2, äsh nästa gång var faktiskt i samma lya. då visste jag att de skulle komma en given dag. och ärendet var "viktigt" dvs högre makt. så jag gjorde helt enkelt så att jag gömde mig i förrådet i källaren, ordnade så att låset såg ut att ha låst sig, och bäddade det gött för mig där nere. på vintern typ lär det varit. iaf sen på kvällen så kom de, som jag hade tänkt, och jag hörde stövlarna trampa utanför min dörr, de lär ha gått in, och jag skulle velat se minen på dem när de drog av täcket på sängen, där jag hade lagt lite kuddar och skit så det såg ut att någon gömde sig där.

nästa dag gick jag till jobbet som vanligt, och efter rökpausen så var det fullt med poliser inne på kontoret, och ett par utanför varav en av dem med darrande händer stod och fumlade och försökte få fram handbojorna , så jag sträckte fram stolt mina händer medans jag gick emot dem.

kände mig lite som en kung, nästan som 2013 då de låste in mig på psyk!

förresten brukar det påstås att alltför många tror för mycket på att bara för deras dörr är säker, men fönstret är en lättare väg. inbilla dig gärna att polisen skulle ha mindre "street smart" tänk än skurkarna.

förresten *2; så brukar det även påstås att polisen bara arbetar på uppdrag. dvs , det är någon som sänt dem. och av någon anledning.

din oro verkar ju röra om du rökt "turbotobak" enbart, men du ska veta att om du rör dig i sådana kretsar, så har du snart annan kriminalitet som ligger och frestar bakom dörrarna med. samt anklagelser, och misstankar...

Gud välsigne
Senast redigerad av litenfiskare 2024-12-04 kl. 00:25.
Citera
2024-12-04, 00:11
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:

Sant.
Araberna under mig hade ju ingen säkerhetsdörr.
Somalierna vägg i vägg som för ett par veckor sedan fick påhälsning av polisen hade inte heller det.
Det var fett jobbigt. Man hade sovmorgon och väcks klocka 8 en vardag av att polisen bankar som idioter och bryter sönder dörren med kofot.

Men du menar att Polisen skulle ge upp bara för att det är en säkerhetsdörr och då inte använda andra saker? Det tror jag inte. Kanske han hinner fly om han kan ta sig ut på andra sätt och det inte är tillräckligt många poliser på plats. Men det tror jag knappast är troligt.

När de fd arabgrannarna blev gripna (som bodde på andra våningen) så var det 6 poliser på plats.
Citera
2024-12-04, 00:48
Bannlyst
för övrigt lär antagandet i tråden vara fel, dvs att polisen per automatik kommer bara för att någon påstår att någon annan röker cannabis. som mest, oftast vågar jag påstå, blir det en notifikation i ett register, skriftligt eller muntligt. dvs om du tänker på omedelbar gärning.

jag är inget geni, och rökte på som en skorsten många år, samt tog andra droger, även bland poliser - men de hade alltid viktigare saker för sig än mitt knarkande, uppenbarligen.

kanske jag var eller är en uppgiftslämnare, kanske inte. kanske polisen i hemlighet hela tiden hade full uppsikt över mig, och mest hade som hobby att sätta dit sådana som befann sig i min närhet, vem vet egentligen

men visst, risken för att djävulskap väntar bakom dörren, ökar ofantligt så fort du bryter lagen. må dina ögon öppnas så du ser
Senast redigerad av litenfiskare 2024-12-04 kl. 01:42.
Citera
2024-12-04, 07:45
Medlem
sommarlovs avatar
Ingenting händer!

Att man ställer frågan betyder bara att man ska inte hålla med knark!
Nojar ni över detta, vad mera är fel i huvudet?

Och varför skriver folk en massa skit!?
Citera
2024-12-04, 08:55
Medlem
67arigGubbes avatar
Har de tråkigt så rycker de ut och ringer på.

Jag har ett område jag brukar promenera i här nära mig när jag vill förtära annorlunda dofter. Det är lägenheter och utanför varannan balkong stinger det knark.

Spännande tycker jag, men ingen verkar bry sig iallafall. Det har även hänt att poliser stårt utanför och pratat som om ingenting med varandra när det stått folk och rökt knark på deras balkonger.

Antar att om du bor i ett fint område så tar de dig, bor du i en håla orkar de ej bry sig.
Citera
2024-12-04, 13:46
Medlem
hobby_smokers avatar
En gång när de skulle in hos mig plocka dom bort dörren med dörrkarmen. Har säkerhetsdörr så antar att det var därför. De hade inte ringt hyresvärden.
Citera
2024-12-05, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hobby_smoker
En gång när de skulle in hos mig plocka dom bort dörren med dörrkarmen. Har säkerhetsdörr så antar att det var därför. De hade inte ringt hyresvärden.

Damn, hur lång tid tog de för dom att ta sig in?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in