Flashback bygger pepparkakshus!
Igår, 23:38
Medlem
Uppdaterade till 18.1.1 idag och telefonen har efter det konstant bara startats om av sig själv. Allt uppenbart som för varm/överhettad stämmer inte.

Något känt fel eller bara min telefon som är död? 14 Pro om det spelar någon roll.
Citera
Idag, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikL1898
Uppdaterade till 18.1.1 idag och telefonen har efter det konstant bara startats om av sig själv. Allt uppenbart som för varm/överhettad stämmer inte.

Något känt fel eller bara min telefon som är död? 14 Pro om det spelar någon roll.

Kör en google sökning här:
https://www.google.com/search?q=ipho...tly+restarting

Det är alltså ett känt fel på dessa iPhones.

Du får förstås använda någon annan maskin att söka med, efter de olika tipsen som finns.
Annars kan du vänta tills att batteriet tar slut, då kommer den att söka efter senaste fungerande konfiguration. Alltså när du laddat den sedan och startat upp den.

Finns det för ont om utrymme så kan det vara en av orsakerna.
Skyddet runt kanterna kan vara ett av problemen. Kolla att det sitter som det ska.
Det finns en eller flera sensorer som kan gå bananas ifall skyddet inte
sitter som det ska.
Lycka till !!!
Citera
Idag, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Kör en google sökning här:
https://www.google.com/search?q=ipho...tly+restarting

Det är alltså ett känt fel på dessa iPhones.

Du får förstås använda någon annan maskin att söka med, efter de olika tipsen som finns.
Annars kan du vänta tills att batteriet tar slut, då kommer den att söka efter senaste fungerande konfiguration. Alltså när du laddat den sedan och startat upp den.

Finns det för ont om utrymme så kan det vara en av orsakerna.
Skyddet runt kanterna kan vara ett av problemen. Kolla att det sitter som det ska.
Det finns en eller flera sensorer som kan gå bananas ifall skyddet inte
sitter som det ska.
Lycka till !!!

Okej så pass. Jag tror mitt problem är att telefonen funkar i nästan på pricken 3 minuter (hel felfritt och utan dipp i varken bildkvalité eller prestation, startar om på 15-20 sekunder och funkar igen i 3 min).

Så felet är då snarare hårdvaran och inte något att göra med software uppdateringen? Just tipset kring ladda ur den, ladda upp och starta funkar inte då jag redan testat innan jag skrev inlägget. Stängde även av telefonen helt under natten efter jag skrev inlägget men fortfarande samma problem.

Var förbi en butik som sa att det är något med moderkortet och de tar ca 2000kr för att fixa det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in