Jag har alltid associerat ljudet från klackar med riktiga 10 poängare. Såna kvinnor som typ alla tycker är snygga. Nu har jag ett flertal gånger hört ljudet bakom mig och vänt mig om för att se riktigt fula tjejer, blev besviken måste jag säga.
Min äckliga, rökande, elaka, gamla faster hade alltid högklackat. Hon var kort i rocken. Senast jag hörde klackat på det viset var en kollega som svepte in som en amazon, stor och tung, även hon äcklig rökare, elak var hon också. Så, nej, jag associerar inte högklackat/klackat med attraktiva kvinnor.
Vem som helst kan ju sätta på sig ett par klackskor. Man kan se ut som en stekpanna i ansiktet, men visst stereotypen är en snygg person. I alla fall en i övrigt välsnoffsad klädesmässigt.
Själv brukar jag tänka på en man som heter Rolf. 120 pannor, riktigt grov skäggväxt, händer som dasslock.
Får alltid den här bilden av "Rolf" i huvudet när jag hör ett par klackskor.
Av redan ett bashande svar i tråden att dumma, så blir uti Milli-Tant-Feminismens Sverige inte bara Den Manliga Blicken demoniserad och synda-avbockad, utan också Den Manliga Hörseln.
Att lyss till kvinnors klackar emot stenbeläggning i Staden (...kapitalt 'S', som hos singer / songwriter herr John Holm) ses av De Goda Antisexisterna som seXXistiskt, Miss-O'-gynnat och som runkslemgubbebeteende.
Arma Sverige. Den synutmanade översten i 90-talsrullen 'Scent of a Woman' hade på Stockholms gator år 2024 tvingats till både öronproppar och bomull i näsborrarna för att inte med sina mansgrissyndiga sinnen uppfatta det som här i Sverige av woke-vänstern stämplats som olämplig stimuli av manssinnen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!