Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
Idag, 14:12
Medlem
Hej, som det står i rubriken

Hur kan vi få sexköp lagligt i Sverige? Ska man skriva till politiker eller lobbar för den?
Citera
Idag, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO

Hur kan vi få sexköp lagligt i Sverige? Ska man skriva till politiker eller lobbar för den?
Hur gjorde de som initierade sexköpslagen och lagen om samtycke? Det tog många år.
Det handlar om att samla fakta, att påverka andra, ta initiativ till utredningar, att vara beredd på påhopp samt att ha tålamod.
Citera
Idag, 14:21
Medlem
DieselnDusts avatar
Ja. Eller skriv en insändare till någon tidning och starta en debatt?
Galet att det är olagligt att köpa men sälja är lagligt. Och nej, jag varken köper eller säljer. Anser att det bara är galet ändå.
Citera
Idag, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DieselnDust
Ja. Eller skriv en insändare till någon tidning och starta en debatt?
Galet att det är olagligt att köpa men sälja är lagligt. Och nej, jag varken köper eller säljer. Anser att det bara är galet ändå.
Kan låta idiotiskt men att det är lagligt att sälja men inte köpa finns det ett sätt att kringgå det?
Citera
Idag, 14:28
Medlem
DieselnDusts avatar
Citat:
Kan låta idiotiskt men att det är lagligt att sälja men inte köpa finns det ett sätt att kringgå det?
Eller har lagen gjorts om? Det har väl varit lagligt att sälja iaf. Har ju bara läst om sexköpare som åker dit men inte sex säljarna 🤔

Har ingen som helst aning hur du ska kunna kringgå det. Jag pysslar inte med sånt. Tycker som sagt bara att det är galna lagar.
Citera
Idag, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Hur gjorde de som initierade sexköpslagen och lagen om samtycke? Det tog många år.
Det handlar om att samla fakta, att påverka andra, ta initiativ till utredningar, att vara beredd på påhopp samt att ha tålamod.
Så som jag förstår det hela så är det att tjejer utnyttjas, minderåriga osv... Som står starkast emot

Men om man sätter gränser och hårdare straff? Skulle väl avskräcka detta beteende bättre och köra lagligt
Citera
Idag, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DieselnDust
Eller har lagen gjorts om? Det har väl varit lagligt att sälja iaf. Har ju bara läst om sexköpare som åker dit men inte sex säljarna 🤔

Har ingen som helst aning hur du ska kunna kringgå det. Jag pysslar inte med sånt. Tycker som sagt bara att det är galna lagar.

Enligt sökning så verkar det vara samma lag

Ja väldigt galen lag faktiskt
Citera
Idag, 14:43
Medlem
Citat:

Har du några nya bra argument?
Annars spelar det nog ingen roll även om du lobbar lika bra som Tsitsipas.
Citera
Idag, 14:44
Medlem
DieselnDusts avatar
Citat:
Enligt sökning så verkar det vara samma lag

Ja väldigt galen lag faktiskt
Ok, ja.

Och innan någon kommer och säger att horo... Förlåt.. jag menar sex säljarna blir utnyttjade av sexköparna. Så undrar jag då.. Borde det inte då oxå vara olagligt att sälja? Straffet är höga böter eller något så att dessa som blir "utnyttjade" väljer att inte utsätta sig själv för att vilja bli "utnyttjad"? Eget personligt ansvar liksom. Eller tänker jag jävligt galet nu..
Citera
Idag, 14:45
Medlem
Sälja en tjänst för en annan säljande tjänst där första säljaren säljer den andras säljares tjänst för pengar?

Thai salongen säljer massage till kunden där kunden istället för att köpa säljer motsvarande gods värde till Thai salongen som sedan thai salongen säljer för motsvarande pengar?

Låter efterblivet och kriminellt? 😂
Citera
Idag, 16:07
Medlem
IQ60s avatar
Citat:

Enskilda politiker kommer kasta ditt brev i papperskorgen. Du får starta en rörelse där du enklast skapar en grupp på Facebook där du samlar en stor mängd medelåders män. Utifrån denna grupp skapar ni sedan en lobbyorganisation.
Citera
Idag, 16:26
Medlem
Citat:
Så som jag förstår det hela så är det att tjejer utnyttjas, minderåriga osv... Som står starkast emot

Men om man sätter gränser och hårdare straff? Skulle väl avskräcka detta beteende bättre och köra lagligt
Då kan du argumentera för just detta, då gäller samma upplägg. Samla fakta, att påverka andra, ta initiativ till utredningar, att vara beredd på påhopp samt att ha tålamod.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in