Citat:
Ursprungligen postat av
americandadfan
Var till min lokala ica idag. En stor butik med typ 8-10 bemannade kassor. Visst var på förmiddagen , men ingen satt i de bemannade kassorna. Istället var det en kvinna som erbjöd hjälp i självutcheckningen. Börjar ju bli mer och mer vanligt att kassapersonal verkar försvinna. Även i klädbutiker har jag börjat se det. Får mig att tänka på ni som jobbar som butikspersonal. Borde ni inte vara förbannade över utvecklingen ?
era jobb försvinner gradvis mer och mer. Snart behövs det ju knappt några personalen i butiken alls. "robotar " kan ju även packa upp varor i butiken snart. Också allt mer vanligt att man måste "stämpla ut" med kvittot för att komma ut.
Så ni som jobbar/jobbat mer eller mindre hela livet i butik , är ni förbannade eller "gillar" ni utvecklingen ?
Konsumenter vad känner ni är bäst ? betala i kassan eller i självutcheckning.
Kalla mig gammalmodig men föredrar själv utcheckning även om jag enbart har enstaka produkter.
Ibland har jag lust att fråga personalen i butiken när de erbjuder självutcheckning om de inte tycker att de skjuter sig lite själva i foten. Ju mer självutcheckning det blir ju mindre behov för deras jobb behövs det .
Jo, tänkte likadant när skördetröskor kom, köpte bara mitt vete av bönder som fortfarande hade manuell skördning. Precis samma med bilar, aldrig köpt en bil som monterats maskinellt.
Du är en idiot.