Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
Igår, 15:29
Medlem
Var till min lokala ica idag. En stor butik med typ 8-10 bemannade kassor. Visst var på förmiddagen , men ingen satt i de bemannade kassorna. Istället var det en kvinna som erbjöd hjälp i självutcheckningen. Börjar ju bli mer och mer vanligt att kassapersonal verkar försvinna. Även i klädbutiker har jag börjat se det. Får mig att tänka på ni som jobbar som butikspersonal. Borde ni inte vara förbannade över utvecklingen ?

era jobb försvinner gradvis mer och mer. Snart behövs det ju knappt några personalen i butiken alls. "robotar " kan ju även packa upp varor i butiken snart. Också allt mer vanligt att man måste "stämpla ut" med kvittot för att komma ut.

Så ni som jobbar/jobbat mer eller mindre hela livet i butik , är ni förbannade eller "gillar" ni utvecklingen ?

Konsumenter vad känner ni är bäst ? betala i kassan eller i självutcheckning.

Kalla mig gammalmodig men föredrar själv utcheckning även om jag enbart har enstaka produkter.

Ibland har jag lust att fråga personalen i butiken när de erbjuder självutcheckning om de inte tycker att de skjuter sig lite själva i foten. Ju mer självutcheckning det blir ju mindre behov för deras jobb behövs det .
Senast redigerad av americandadfan Igår kl. 15:34.
Citera
Igår, 15:33
Medlem
Folk i sverige är ju ofta väldigt kortsiktigt tänkande och egocentrerade.

De bryr sig inte ett skit om att grannen också ska ha jobb=gynnar en själv i slutändan med mer konsumtion och mindre skatt+mindre kriminalitet osv.

Bara lättlurade idioter som betalar med self checkout och kort/swish.

En del av personalen har ju inte stort iq heller när de försöker lura en till självincheckningen.
De verkar inte ens fatta att de kommer bli av med jobbet så småningom.