• 6
  • 7
2024-12-11, 20:23
Medlem
persona.von.gratas avatar
Här har vi en intressant skärningspunkt mellan en viktig kulturbärande tradition som jag förespråkar samtidigt som det krockar med mitt ekonomiska sinne, aka spardjävulen. Jag hanterar målkonflikten genom att begå julbord i undantagsfall med viktiga affärskontakter och liknande fall. Det huvudsakliga julbordet äts hemma med familjen, en måltid i taget, från julafton, tills maten är slut.
Citera
2024-12-11, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata

Här har vi en intressant skärningspunkt mellan en viktig kulturbärande tradition som jag förespråkar samtidigt som det krockar med mitt ekonomiska sinne, aka spardjävulen. Jag hanterar målkonflikten genom att begå julbord i undantagsfall med viktiga affärskontakter och liknande fall. Det huvudsakliga julbordet äts hemma med familjen, en måltid i taget, från julafton, tills maten är slut.
Din gnidne lille djävulsminion. Det är bara jul en månad om året, med inledning vid första advent. I stämningsfulla juletider kan man gott kosta på sig nåt extra ibland, för att själv delta i och bidra till glädjefirandet. Fyfan för att vara gift med en snåle-roland som du Min allra värsta mardröm.
Citera
2024-12-11, 21:23
Medlem
DagobertDagoberts avatar
Aldrig i livet.

Jag träffar släkten 3-4 dagar det får räcka.
Citera
2024-12-11, 21:56
Medlem
Tyrol får blandat betyg av mig. 100kr för en öl, nej tack. Servitrisen som placerade mig och min far såg uppenbart irriterad och besviken ut när jag sa att vi skulle dricka vatten. Dessutom är min far rätt överviktig så det var extremt obekvämt och trångt i vår bordsplacering så jag fick be om att byta bord. Han är inte ultra obese men klassisk amerikansk fetmage typ.

Utbudet var bra. Ingen kålrotslåda till min fars besvikelse. Mycket trappor att klättra i upp och ner.

6/10 får Tyrol av mig i år. Nästa år blir det riksarkivet eller det andra jag blev tipsad om, långbro värdshus eller vad det var
Citera
2024-12-13, 16:07
Bannlyst
Årets julbord på Operakällaren kan bara sammanfattas med ett rungande femtusen spänn åt helvete.
Citera
2024-12-13, 16:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Batardhus
Årets julbord på Operakällaren kan bara sammanfattas med ett rungande femtusen spänn åt helvete.

OJ OJ OJ - vad fick man för 5,000 - hur var maten - om topp motsvarade efterrättsbordet maten
Citera
2024-12-13, 16:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
OJ OJ OJ - vad fick man för 5,000 - hur var maten - om topp motsvarade efterrättsbordet maten

Jag har ätit julbord/julmiddag på OK flera år i rad (med uppehåll nåt år då och då) och det här var riktigt dåligt.
Aloë-pojkarna ska nog hålla sig till det dom kan.

Julbordet kostar 1700, och så vill man ha dryck och alla extraserveringar. Lutfisken var bra iallafall.

Som sagt - femtusen spänn helt åt helvete.
Hoppas på att Grand är vassare i år än brukligt.
Citera
2024-12-13, 16:17
Medlem
Såklart man gör.

Var annars skall man få den mångfalden av mat?
Sen rätt trevligt att bara resa sig och gå därifrån.
Citera
2024-12-14, 19:23
Medlem
Funderar på om det skall bli av i år eller inte, förra året var jag på på Gothia Towers med min lillasyster och åt och det var ett riktigt bra julbord. Skulle åkt dit i år igen och ätit men syrran och jag fick inte ihop det med tiderna tyvärr.

Skall se om det kan bli på Lundsbrunn eller på Billingehus, men det börjar bli ont om tid och man har mycket jobb innan julafton.

Alltid trevligt med julbord och klart att det är värt en tusenlapp, blir bara en gång per år.
Citera
2024-12-23, 14:21
Medlem
Aldrig, jag har inget emot att lägga mycket pengar på bra mat men kalla ägghalvor och skinka och lax direkt från paketet är inget jag vill betala för. Svenskt julbord är extremt övervärderat, svårt att hitta tråkigare och mer basic mat.
Citera
2024-12-23, 18:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fletchman
Aldrig, jag har inget emot att lägga mycket pengar på bra mat men kalla ägghalvor och skinka och lax direkt från paketet är inget jag vill betala för. Svenskt julbord är extremt övervärderat, svårt att hitta tråkigare och mer basic mat.

Vi äter det varje år varför klaga. Tänk på sällskapet.

Tomten och du fnis*
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in