• 1
  • 2
2024-12-05, 14:58
Medlem
Ja som ni alla vet så finns det en uppsjö av julbord nu i december. Är det något ni går på privat med er familj? Själv tycker jag det är mysigt med julbord på en fin bykrog ute på skånska landsbygden.

Ska ta fru och fyra barn på julbord ute på skånska landsbygden nu på söndag. Visst det kostar en slant men det är bara jul en gång om året och det är viktigt att barnen får lära sig svensk tradition.

Hur brukar ni göra? Går ni på något julbord eller nöjer ni er med mamma Scans köttbullar och prinskorvar från Scan?

Tror ni att julbordet finns kvar om säg 10 år eller är det en tradition som kommer dö ut?
Citera
2024-12-05, 15:01
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Ja som ni alla vet så finns det en uppsjö av julbord nu i december. Är det något ni går på privat med er familj? Själv tycker jag det är mysigt med julbord på en fin bykrog ute på skånska landsbygden.

Ska ta fru och fyra barn på julbord ute på skånska landsbygden nu på söndag. Visst det kostar en slant men det är bara jul en gång om året och det är viktigt att barnen får lära sig svensk tradition.

Hur brukar ni göra? Går ni på något julbord eller nöjer ni er med mamma Scans köttbullar och prinskorvar från Scan?

Tror ni att julbordet finns kvar om säg 10 år eller är det en tradition som kommer dö ut?
Jag nöjer mig med mina egna älgköttbullar och min egna prinskorv. Tror dock risken är stor att åtminstone prinskorvarna du äter ute på den skånska byakrogen är från SCAN.
Citera
2024-12-05, 15:12
Avstängd
Vi brukar laga hemma 600+ kronor/pers är lite för saftigt ikea har för 199kr men lägre kvalitet

i år är det jag som står för den då jag bettade i presidentvalet och vann lite pengar så Donald Trump står för årets julbord
Citera
2024-12-05, 15:13
Avstängd
TordesPungs avatar
Jag älskar Julbord, har aldrig räknat men vi lägger nog runt 40.000 på julbord på Restauranger varje år, / på fyra personer.
Citera
2024-12-05, 15:18
Avstängd
Egen julskinka, hemlagade köttbullar, ägg halvor, sill, lax, rom, sen vet jag inte vilken korv då de inte gillar prinskorv men så ser det ut i listan än så länge
Citera
2024-12-05, 15:21
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Har aldrig betalat för ett julbord på restaurang för egen del men det blir ett antal per år ändå via jobbet.

Hemma blir det också julbord och det är fanimig inget Mamma Scan där. Mat ska lagas från grunden med bra råvaror om det så är en sketen tisdagsmiddag eller ett julbord för släkten.
Citera
2024-12-05, 15:25
Medlem
har aldrig själv betalat för julbord på restaurang jo en gång när jag firade jul i Thailand, danskt julbord med kalkon mm annars har arbetsgivaren betalat . såg hotellet bredvid där jag bor ca 50 meter har julbords lunch för 295 kr inte så dyrt men för den summan får man nästan 3 st lunch hämtpizza med dricka ock sallad vete fan om jag inte föredrar det .julmat ska ätas hemma om man inte blir bjuden av arbetsgivaren
Citera
2024-12-05, 15:27
Medlem
Stark-Senaps avatar
Lever som flykting långt från Sverige.
Brukar säga att kaffe är det enda jag saknar. Men jag har så klart sett till att jag alltid har rejält med Zoega/Arvidsson hemma.

Men nu när det nämns restaurangjulbord. Ååååååh
Lyllos er! Hade jag varit i Sverige nu hade jag gått på julbord varje dag!
Citera
2024-12-05, 15:28
Avstängd
olasvenssons avatar
Julbord med jobbet på restaurang och Julbord hemma.
Citera
2024-12-05, 15:29
Medlem
Citat:

På Herrgård uppe i Bergslagen
Citera
2024-12-05, 15:29
Medlem
Farbaute666s avatar
Bara hemma. Hade gärna ätit julbord med ett jobb, men för tillfället är jag ju tyvärr "mellan" jobb.
Citera
2024-12-05, 15:31
Medlem
Nej, jag brukar sitta på en stol då jag äter julbord. Både hemma och på restaurang.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in