2024-12-05, 17:16
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Testa vara en man i 18 månader och se vad ni tycker:

https://www.youtube.com/watch?v=FOeUhy_UZUM

Kvinnor har ingen aning om hur det är att vara en man. Vi har olika svårigheter absolut. Men detta bevisar en hel del att kvinnor har det lättare generellt i livet.

Addera hur många män jämfört med kvinnor som tar livet av sig.

Finns mycket mer man kan ta upp, men anser att detta är tillräckligt.

Någon som har motbevis?
Citera
2024-12-05, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt-namn

Kvinnor har ingen aning om hur det är att vara en man. Vi har olika svårigheter absolut. Men detta bevisar en hel del att kvinnor har det lättare generellt i livet.

Någon som har motbevis?

Jag tycker mycket om kvinnor, men vet flera som betraktar sin lön som egna fickpengar.

Nyligen kom det ständiga ältandet om att män är gnälliga och inte tål smärta upp och jag hänvisar till vetenskape.

https://www.bing.com/search?q=m%C3%A...logo=CT3331977

Då kommer nästa floskel - "Om män skulle föda barn hade det inte blivit några." Det är svårt att motbevisa, men om så var fallet hade mänskan inte excisterat.
Citera
2024-12-05, 17:25
Citat:

Någon som har motbevis?
Ja jag är motbeviset.. Mitt liv har inte varit direkt lättsamt. Och det beror på av en del korkade val som jag har gjorde. Mer än så tänker jag inte säga.

Testa att vara man i 18 månader låter länge. Men ibland har jag velat testat på att få vara det för en dag. Vad ni tänker på, hur ni tänker, vill veta hur det känns med att få ett BJ, jag vill veta hur det känns med en runk och bäst av allt.. Bara ställa sig och kissa utan att behöva leta upp ett buskage eller nåt som skyler mitten området.. Och det behöver jag inte 18 månader för. En dag räcker gott och väl.
Senast redigerad av DieselnDust 2024-12-05 kl. 17:29.
Citera
2024-12-05, 17:27
Medlem
StudiumValors avatar
Du har väl inga bevis för att kvinnor har det lättare i livet?
Eller att män vet mer om hur det är att vara kvinna jämfört med vad kvinnor vet om mäns liv?
Du länkar bara en kort videosnutt som fått din hjärna att bli begeistrad?
Men där kan jag hålla med dig; de män som får sin syn på samhället genom random korta klipp på Youtube är det synd om
Citera
2024-12-05, 17:29
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Någon som har motbevis?

Var är videon där en man testar att vara kvinna? En kvinna som går genom smärtsamma pms symtom varje månad, en kvinna som går genom graviditet och förlossning med förlossningsskador som inte behandlas rätt, en kvinna som går genom klimakteriet och definitivt inte får rätt behandling. En kvinna som däremellan blir sexuellt trakasserad av klasskamrater och kollegor. En kvinna som inte vågar röra sig fritt för att hon är kvinna. En kvinna som tar på sig alldeles för mycket ansvar för familjen för att hennes man inte gör det osv.

Var är den videon?
Senast redigerad av Jenny9 2024-12-05 kl. 17:31.
Citera
2024-12-05, 17:41
Medlem
Män föder inga barn.
Citera
2024-12-05, 17:41
Medlem
allt beror ju på, en kvinna i ett tryggt land, med mat på bordet kommer absoult ha det lättare än en snubbe i mellanöstern utan mat eller hem men att säga att män generellt har det svårare är rent av falskt. I Sverige: Nja, de flesta lagar är jämnställda men diskriminering sker fortfarande mot kvinnor dagligen. I resten av världen: absolut inte, kolla bara lagarna i mellanöstern, aborträtten och hur stor diskriminering det finns och kom tillbaka
Citera
2024-12-05, 17:42
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Du har väl inga bevis för att kvinnor har det lättare i livet?
Eller att män vet mer om hur det är att vara kvinna jämfört med vad kvinnor vet om mäns liv?
Du länkar bara en kort videosnutt som fått din hjärna att bli begeistrad?
Men där kan jag hålla med dig; de män som får sin syn på samhället genom random korta klipp på Youtube är det synd om

Naw, low blow vännen den gjorde ont i pungisen. Nej men seriöst, det är ett kort klipp om ett längre klipp/dokumentär om hennes resa - som du kan kolla upp enkelt.

På dina två första frågor, så är det vad denna kvinna EXAKT gör: Upplever hur det är att vara man och inser själv att hon är priviligierad. Svårt att ta in det förmodar jag?
Citera
2024-12-05, 17:43
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Män föder inga barn.

Uhm, ja nej det är sant. Vad är din poäng? Att en kort stund av fysiskt smärta plötsligt gör hela livet värre för kvinnor?
Citera
2024-12-05, 17:45
Medlem
TordesPungs avatar
Testa vara en man istället din jävla bög!

En man håller inte på och gnäller, han kämpar och sliter och ser till att han och sin kvinna har det bra!
Citera
2024-12-05, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TordesPung
Testa vara en man istället din jävla bög!

En man håller inte på och gnäller, han kämpar och sliter och ser till att han och sin kvinna har det bra!
Incelkärringarna lever för att klaga på kvinnorna de inte kan få.
Citera
2024-12-05, 18:09
Medlem
Rubrikens ”priviligierade” var inget fyndigt namn, det stavas privilegierade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in