• 1
  • 2
2024-12-06, 20:33
Medlem
Tänkte på en sak när jag var ute med hunden. Är ytterst sällan man behöver torka rent hans rumpa med papper. Men det mänskliga anuset klarar inte att knipa av rent utan en massa kladd. Jo, ibland men...
Citera
2024-12-06, 20:37
Medlem
MrMadoffs avatar
För att vi äter artificiellt skit. Testa mata din hund med det så ska du få se på annat!
Citera
2024-12-06, 20:44
Avstängd
Nu slickar ju hundar sig i röven och då föredrar jag nog papper trots allt
Citera
2024-12-06, 20:44
Medlem
One2Manys avatar
Djur drar väl röven mot marken för att göra av sig med diverse resten som fastnar, resten tar de med tungan.
Citera
2024-12-06, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Djur drar väl röven mot marken för att göra av sig med diverse resten som fastnar, resten tar de med tungan.
Exakt vi alla som haft hur vet hunden kan dra rumpan efter mattan o lämna en brunrand. inte många människor jag känner skulle gjort likande.
Citera
2024-12-06, 20:53
Medlem
EvilGods avatar
Måste måste vi väl inte, kan tänka mig bakåt i tiden då det var en statussymbol att äga skitpapper. Idag tar vi det för givet, skövlar skog i mängder för att bli vackra och mindre illaluktande därbak. Media har bokstavligt talat gjort oss fisförnäma i det avseendet, vem vill lapa kladdhäck? Tackar gärna nej själv. Som tur är har vi koprofager som värnar om miljön.
Senast redigerad av EvilGod 2024-12-06 kl. 20:58.
Citera
2024-12-06, 21:23
Medlem
sommarlovs avatar
Det beror på maten vi äter.
Prova med okokta grönsaker en månad så ser du att du också skiter som älgarna!
Citera
2024-12-06, 21:25
Medlem
TurretWithHatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilGod
Måste måste vi väl inte, kan tänka mig bakåt i tiden då det var en statussymbol att äga skitpapper. Idag tar vi det för givet, skövlar skog i mängder för att bli vackra och mindre illaluktande därbak. Media har bokstavligt talat gjort oss fisförnäma i det avseendet, vem vill lapa kladdhäck? Tackar gärna nej själv. Som tur är har vi koprofager som värnar om miljön.
Sverige har gott om träd. Dessa är dessutom förnybar råvara till skillnad från olja och kol. Det toapappret du använder är dessutom sannolikt inte använt för första gången då man kan tillverka toapapper från cellulosafibrer av använd kartong.
Citera
2024-12-06, 21:35
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Exakt vi alla som haft hur vet hunden kan dra rumpan efter mattan o lämna en brunrand. inte många människor jag känner skulle gjort likande.
Exakt så är det att vara hundägare, ut och promenera så den får bajsa av sig, men när man kommer hem så drar den runt med röven på hall mattan för hundrade gången.
Citera
2024-12-06, 21:38
Medlem
Vi måste ju inte. Troligen överlever vi utan torkat arsle å.
Citera
2024-12-06, 21:39
Medlem
TurretWithHatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Gott om träd? Hur länge då? Huggs ner på 5 minuter och behöver 30 år att växa upp igen.....
Det kommer finnas träd hela vår livstid och dina barnbarns levnad. Vi går ju allt mer mot att använda mindre papper då vi skickar färre brev och skriver ut färre dokument. Kartong kan som sagt återvinnas, åtminstone 6-7 gånger så läget är under kontroll.
Citera
2024-12-06, 21:41
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Är nog bara för vi är medvetna och vill hålla det "rent". Kolla andra djur som skiter, kossor som har avföring längs med röven eller andra djur. Hade du skitit i det rena naturella så hade du väl suttit i huk som nån kärring och tryckt ner din negerkorv i marken, när du är klar lämnar du. Kanske har du lite bajs kvar på ditt rövhår och längs med dina smala vita ben. Men vad gör det? Lever du i naturen kan du lukta bajs. Kanske tar du bajset och kletar över hela dig själv någon dag som sun protection. Men gör du det i "detta civiliserade samhället" så räknar folk med att du torkar rövhålet med sandpapper och luktar aloe vera om rövhålet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in