Har varit nere i Gteborg och julhandlat... Det var fyra saker som slog mig:
1. Det r, om mjligt, nnu fler och strre lergropar fr Vstlnken n frra julen.
2. Vnsterregimen i Gteborg jobbar stenhrt p att jvlas med bilister, t.ex. r parkeringsplatserna p Kungsgatan omgjorda till ngon form av duvslag...
3. Till skillnad frn Kungsgatan, ligger Avenyn i mrker. Enligt uppgift beror det p att vnsterregimen har hmnats p Wallenstam som straff fr att de hyr ut till fel sorts hyresgster. Alternativt har Staden satsat p terroristhinder istllet fr julbelysning i r...
4.
Alla dessa terroristhinder! Alltifrn tankshinder, till mer eller mindre feta pelare. P frsteliga platser som Femmans Torg, till helt ofrsteliga platser som Avenyn vid den namnlsa grusplanen
mellan Stora Teatern och Kungsportsbron, se Google Streetview:
https://maps.app.goo.gl/NoMVQWbs93UjAqqr6
P Kungstorget, som syns i bakgrunden i Streetview, finns det t.ex. inga terroristhinder.
P Streetview visas 11 pelare, men "vrider man" och i verkligheten r det minst 52. De upplevs dessutom som bde hgre och fetare i verkligheten.
r det ngon som kan frklara varfr Gteborgs Stad har satt upp terroristhinder just dr?
Lite allmnna frgestllningar:
Hur ser det ut i din stad?
I min lilla stad finns det inga hinder. Frutom kajskydd, s att inte spetsnaz kan kra upp frn vattnet till torra land. Mjligen r syftet vice versa...
Hur ser det ut i Stockholm, Malm och Sdertlje?
Vad r det man hoppas frhindra?
Att en arg bondson fyller upp lasset med konstgdsel och brassar p?
Att en arg islamist protesterar emot ngon ofrrtt som Sverige har gjort i Syrien och kr in i julhandeln med en lnad lngtradare med slp?
Vad r kostnaden fr att stta upp hinder?
Vilka tillverkare finns det?
Vad avgr vilken sorts hinder man vljer?
P platsen i Streetview, hade jag personligen valt att placera vanliga tankshinder kamouflerade till parkbnkar...
Vad mer behver man knna till om terroristhinder?